Artık çok daha iddialı

Renault Koleos ile aradığını
buldu mu? Bize göre bulamadı.
Fakat son dönemin
modası olan SUV sınıfında
iddialı olmak için Renault’nun pes
etmeye hiç niyeti yok. Bu sınıfta
yer alan temsilcisi Koleos’u parlatarak
karşımıza çıkaran Renault,
bu yenileme ile birlikte önemli bir
atılım yapıyor. Koleos yüzünü ilk
gösterdiğinde, tasarım açısından
önemli eleştiriler almıştı. Bu eleştirin
dikkati alındığı ve düzeltmelerin
yapıldığı, aracın yeni tasarımında
görüldü.

Renault Koleos ülkemizde 101
bin 600 TL’lik fiyat etiketi ile satışa
sunulmuş durumda. Tarzı ve kimliği
ile önemli bir artısı olduğunu düşündüğümüz
bu SUV’da, motor ve
şanzıman seçeneklerinin ise kısıtlı
olduğunu görüyoruz. Rakiplerinin
büyük bir bölümünde çok sayıda
seçenek sunulurken, Koleos ülkemizde
yalnızca 2.0 lt dizel motor
ve BVA adı verilen otomatik şanzımanla
birlikte satın alınabiliyor.

Durum böyle olunca da bu aracı
satın almak isteyenlerin karşısına
tek bir ürün ve tek bir fiyat seçeneği
çıkmış oluyor. Elbette Koleos’da,
Türkiye şartlarına en uygun motor
bulunması çok büyük önem taşıyor.
Diğer ülkelerde Koleos, 2.5 lt’lik
ünitelerle satışa sunuluyor ve büyük
motorların Türkiye’ye getirilmesi
durumunda fiyatı çok daha yüksek
seviyelere ulaşıyor.

Renault Koleos tasarım açısından
elbette radikal bir değişim göstermedi.
Ama yapılan etkili dokunuşlarla
eleştirilere neden olan tüm
detayları yenilendi. Özellikle yüzüne
bakıldığı zaman, artık çok daha
iddialı ve karizmatik görünen bir
araç karşımıza çıkıyor. Far tasarımı
ve yenilenen ızgarası gibi özellikleri
ile aracın bakışları büyük ölçüde
değiştirilmiş durumda. Bütününe
bakıldığında uyumlu bir hale gelen
tasarım bizden geçer notu rahat bir
şekilde aldı. Test aracında kullanılan
renk seçeneğiyle de Koleos
oldukça iddialı görünüyor.


Bagaj sihirbazı

Söz konusu yaşam alanı olduğunda
ise Koleos ilk olarak bagaj
kullanımı konusunda önemli bir
artısını ortaya koydu. Yeterli olan
bir bagaj hacmini sunan araçta, arka
koltuk sırtlıkları da yatırılabiliyor.
Bu elbette yeni bir keşif değil ama
sırtlık ve minderin basit bir hareketle
ve rahatlıkla katlanması ile çok büyük ve düz bir kullanım alanı sadece
bir saniye içinde elde ediliyor.
Bu, elinizde büyük yüklerle araca
geldiğiniz zaman hayatınızı büyük
ölçüde kolaylaştıracak bir özellikle
olacaktır. Yaşam alanının tasarımı
ve ferahlığı gibi konularda da beğenimizi
kazanan araçlardan biri olan
Koleos, çift parçalı açılabilen bagaj
kapağıyla da çok önemli bir avantaj
sunuyor. Yaşam alanı tasarımı konusunda
biraz karmaşık bir yapısı
olan araç, kullanım konusunda da
alışkanlık istiyor. Kumanda elemanlarının
birbirinden farklı yapılarda
olması ilk başlarda zorluk yaşatıyor.

Kokpit üzerinde çok fazla düz bir
alan olması ise tasarımın daha iyi
görünmesinin önüne geçiyor. Orta
konsolun hemen üzerinde yer alan
ekransa, fonksiyonel ve kullanışlı.
150 HP güç üreten motor ve altı
ileri oranlı otomatik şanzımanı ile
Koleos, öncelikle rahat ve konforlu
bir sürüş vaat ediyor. Performans
beklentilerini rahat karşılayan bu
ikili, ekonomik tüketim rakamlarına
da ulaşıyor. Ara hızlanmalarda
beğenimizi kazanan motor, şanzımanla
uyumlu çalışıyor, yüksek
hızlara da seri bir şekilde ulaşıyor.

Kullanımı konforlu olan Koleos,
görüş açıları konusunda bir sıkıntı
yaşatmazken, şehir içi kullanımlarda
da başarılı. Direksiyon simidinin
tasarımı ve dönüş çapı da beklentileri
rahat karşılıyor. Koleos bir kumanda
elemanı yardımıyla iki çeker
ya da dört tekerlekten çekişli olarak
kullanılabiliyor. Fakat Auto modunda
ya da zemin şartları değişiklik
gösterdiğinde Elektronik Kontrollü
Otomatik 4 Çeker kontrolü kendisi
alıyor. Bu sırada Koleos’un çekiş
sistemi zemin karakterine göre değişim
gösteriyor.

Sonuç

Renault Koleos makyajla birlikte
görünüm konusunda aldığı eleştirilerin
önüne geçmiş. Özellikle bakışları
eskisine göre daha iyi olan Koleos,
bütününe bakıldığında uyum içinde
olan bir araç olarak görünmeye başladı.
Yaşam alanı kullanışlı detayları
ile beğenimizi kazanırken, genişlik
beklentilerimize de tam olarak cevap
verdi. Bir Renault satıcısına gittiğiniz
zaman karşınıza tek motor ve tek
şanzıman ile çıkacak olan Koleos, bu birliktelikle performans ve
ekonomik tüketim beklentilerine rahatlıkla yanıt veriyor. Ama
başka seçeneklerinin de olması gerekiyor. En azından fiyatını 100
bin TL sınırının altına çekecek küçük hacimli bir motor onun çok
daha iddialı olmasını sağlayacaktır. Bu motor ve bu şanzıman seçeneğine
göre bakacak olursak fiyatı için iyi dememiz gerekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.