Bir parça macera

VW’de birileri Passat’ı pek de
sevmiyor herhalde. Tamam,
çok iyi satıyor (geçen yıl sadece
Almanya’da 103 bin adetten
fazla) ama hem çekicilik konusunda
çok zayıf hem de VW’nin premium
anlayışına da pek uymuyor.
Durum böyle olunca marka pazarlama
stratejistlerinin otomobili
ele alarak farklı türevlerini piyasaya
çıkarmaları da anlaşılır hale geliyor.
Örneğin 2008 yılında klasik sedan
üstü alçaltılıp dinamik bir görünüme
kavuşturularak CC’ye dönüştürülmüştü.
Şimdiyse sıra station
versiyonda.

Station Passat’ı ele alan mühendisler,
yüksekliğini 30 mm artırıp
plastik eklentilerle çamurluklarını
genişlettiler paslanmaz çelik görünümlü
bir alt koruma plakası
kullandılar. Basın bülteninde ise
ekip, yaptıklarını şu iddialı sözlerle
özetlemişler: “Sadece yükseltilmedi,
Passat’ın genel dizaynına uyumlu
bir şekilde entegre edildi.” Bize
göre bu kesinlikle bir beğeni meselesi.
Çünkü bize bu müdahalelerle
otomobil, gerçekten şık bir hale
gelememiş.

Lifestyle operasyonu sırasında
aracın karakterine ise müdahale
edilmemiş. Aslında bu iyi bir seçim
de olmuş. Çünkü standart Passat
gibi Alltrack da mükemmeliyetçi
özellikleriyle beğeni topluyor. Örneğin
her şalter, sürücünün tam
da olmasını bekleyeceği yerlerde,
koltuklar kesinlikle çok konforlu,
170 HP’lik dizel rölantinin hemen
üzerinden itibaren çok yüksek bir
çekiş gücü sergiliyor, bu sırada başarılı
izolasyon sayesinde asla rahatsız
edici sesler çıkarmıyor, 100
km’de 5.9 lt yakıtla yetiniyor… Başarılı
özellikler bu kadarla da sınırlı
değil: Standart olarak sunulan çift
debriyajlı şanzıman doğru zamanda
doğru vitesleri şaşırmadan buluyor,
süspansiyon ise yüksek konforla
sert sürüş özellikleri arasında çok
iyi bir denge buluyor. Peki ama hiç
mi önemli bir zayıflığı yok? Hayır,
bu VW’de bunlar yok.
Hatta buna fiyat bile dahil. 170
HP’lik TDI motorla Alltrack’ın Almanya
fiyatı 40 bin 75 Euro. Tamam,
ucuz olmayabilir ama eşdeğer bir
Passat’tan sadece 250 Euro daha
pahalı.
Lifestyle kostümüyle bu Passat
başarılı olabilir. İşte o zaman
VW’dekiler bu otomobili de sevecektir.

Teknikveriler



Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına
4 supap; motor hacmi: 1968 cc; maksimum
güç: 170 HP-4200 d/d; maksimum
tork: 350 Nm-1750 d/d; 4 tekerlekten
çekiş; 6 ileri oranlı DSG şanzıman;
yakıt deposu: 68 lt; 0-100 km/s: 8.9 sn;
maksimum hız: 211 km/s; tüketim: 5.9
lt/100 km; CO2 emisyonları: 155 gr/km

Keyif verenler
Artık etkileyici bir olgunluk
seviyesi yakalayan Passat’ta
en küçük bir zayıflık veya
olumsuzluk yok.

Can sıkanlar
Çekicilik seviyesi hala düşük:
Arazi kıyafeti de yeterli etkiyi
bırakamıyor.

Sürpriz oldu
Highline paketli haliyle
eşdeğer bir Passat’tan sadece
250 Euro pahalı olması
şaşırtıcı.

Sonuç

Tipik VW, yani hiç sürpriz yok.
Alltrack da diğer Passat modelleri gibi
hassas ve başarılı sürüş özelliklerine
sahip. Ayrıca önemli bir zayıflık
olarak adlandırılabilecek bir şey de
yok. Diğer
taraftan arazi
maskesinin,
Passat’ı
gerçekten şık
bir otomobil
haline
getirmediğini
de kabul etmek
gerekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.