Duble Bravo olmuş

Yeni Fiat Bravo, 1.4 lt 90 HP ve 1.4
lt T-Jet 120 HP benzinli, 1.6 lt 105 HP
Multijet ve 1.6 lt 120 HP Multijet turbo
dizel olmak üzere toplam 4 güç
ünitesi seçeneğiyle tercih edilebiliyor.
33 bin 500 TL’den başlayan bir
fiyata sahip olan Bravo, testimize
başlangıç versiyonunu temsil eden
1.4 lt 90 HP’lik 5 ileri manuel şanzımanla
konuk oldu.

Koyu farlarla bakışları değiştirilen
Bravo’nun krom boyalı ızgarası ile
kalite seviyesi yükseltilmiş. Giriş
seviyesinden itibaren kapı kolları ve
yan aynalar gövde renginde sunularak
önemli bir farklılık yaratılıyor.

İç mekanda ise yeni döşemelerlekullanıcının
aracı şekillendirme olanağı
artırılmış. Ayrıca bundan orta
konsol krom kaplı olarak da satın alınabiliyor.
Fiat Bravo, geniş bir yaşam
alanı sunuyor. Diz ve omuz mesafeleri
iki sırada da yeterli. Ancak
uzun boylulararka sırada sorun yaşayabilir.
400 lt’lik standart bagaj
hacmi arka koltuk yatırıldığında
1175 lt’ye çıkıyor. Kolay kullanılan
kumanda elemanlarına sahip olan
Bravo’nun iç mekanındaki küçük göz
sayısı yeterli ama biraz dar kalıyorlar.
Test aracımızın Active Plus adlı
baz donanım paketi yeterli.

5500 d/d’de 90 HP güç ve 128 Nm
tork üreten benzinli motor yeterli notunu
zorlanmadan alıyor. Atak kullanımlara
çok fazla izin vermese de
üst devirlerde yaşanan canlılık beğeni
topluyor. İlk hızlanmalarda
hoşumuza giden bir performansa
imza atan Bravo’nun esneklik değerleri
de iyiler arasında yer alıyor.
Devirli kullanım gürültü ve tüketim
artışı olarak geri dönüyor. Ayrıca hızlanma
ve sollamalarda devir saatinin
3 bin rakamının üzerinde olmasına
dikkat etmek gerekiyor. 5 ileri oranlı
manuel şanzıman ise sınıfta kalıyor:
Özellikle beşinci vites yolunun
çok zor bulunması, şaşkınlık yaşattı.
İlk dört vites geçişinde de yolları
bulmak biraz alışkanlık gerektiriyor.
Ayrıca geri vites geçişini de sevmedik.
Ucuz görünümlü vites kolu ve
körüğü iç mekanın uyumlu görünümünü
bozuyor.

İdeal sürüş pozisyonunu çok rahat
bulduğumuz ve görüş açıları konusunda
arka tarafta yaşadığımız sorun
dışında ciddi bir problemle karşılaşmadığımız
Bravo’nun koltukları
da ortalamalar dahilinde. Simidini
sevdiğimiz direksiyon yönlendirmede
ortalamaları yakalıyor. Sürüş
karakteri açısından güven duyduğumuz
bir otomobil olmayı başaran
Bravo’nun ilk kalkışlar sırasında
yaşadığı sapmalar önden çekişli bütün
araçların ortak sorunu. Bu durum
performanslı kalkışlar sırasında
çok daha fazla hissediliyor. Hızlı
girilen virajlarda stabil yapısını korumayı
başaran Bravo eskiden olduğu
gibi fren sistemi ile de güvenlik
beklentilerini rahat karşılıyor. Pedalların
tümünün kullanımı kolay ve
özellikle fren pedalının dozlama
hassasiyeti iyi. Panik fren duruşlarında
izinden ayrılmayan otomobil,
bu özelliği ile herkes tarafından sevilecektir
diye düşünüyoruz.

Sonuç

Fiat Bravo ciddi değişimler geçirmemiş ama
daha kaliteli görünme yolunda emin ve kesin
adımlar atılmış. Bakışlarında önemli bir
değişim olması bile onun daha elit bir duruş
sergilemesini sağlamış. Bu testimizde yer verdiğimiz
ve 33 bin 500 TL gibi oldukça iyi bir
fiyat etiketine sahip olan araç bu haliyle yüksek
bir albeni sunuyor. İlgilenenlere duyurulur.
Donanımı ve kalite seviyesi oldukça
yüksek olan bir araç için bu fiyat çok cazip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.