Gücü ve fiyatıyla dikkat çekiyor

Önemli bir geliştirme aşamasından
geçen Cruze, 1.6 lt 124 HP güç
üreten motoru, Euro NCAP çarpışma
testlerinden aldığı 5 yıldızı, 8 havayastığı,
hız sabitleme sistemi ve ESP
gibi önemli özellikleri de iddialı.

Zengin özellikleri makul bir fiyata
sunan Cruze’un en çok güvendiği
silahlarından biri de çekici görünümü.
Tasarıma bakıldığında Amerikan
ve Avrupalı hatların çok iyi harmanlandığını
söyleyebiliriz. Büyük
ızgarası, iri aydınlatma grubu ile Cruze
güçlü ve karizmatik görünüyor.

Önde ve arkada oturanların bu
otomobilin içinde rahat edeceği garanti
gibi görünüyor. Arka tarafta sunulan
baş mesafesi kısıtlı olsa da
önemli bir eksiklik değil. Uzun dingil
mesafesi ile büyük bir yaşam alanı
sunan Cruze, 450 lt’lik bagaj hacmi
ile de aile beklentilerine de cevap
veriyor. Sportif tatların yaşam alanında
da devam ettiği Cruze, kolay
kullanılan kumanda elemanları ile
de beğenimizi kazandı. Malzeme
kalitesi ise bazı noktalarda beklentilerimizin
altındaydı. Aynı zamanda
işçilik ve montaj konusunda da sıkıntılar
var. Koltukların kalitesi ve
sürüş pozisyonunun bulunması ise
beklentileri karşılıyor. Fakat koltukların
minder kalitesinin ve desteklerinin
daha iyi olması gerekiyor.

Yaşam alanı genişliği ve abartıya
kaçmayan sessizliği de dikkate alındığında
otomobilin artıları fazlalaşıyor.
Müzik sisteminin performansı
yeterli. Klima performansı da yaşam
alanını istenen sıcaklığa getirme
konusunda başarılı. Kış günlerinin
en önemli sorunlarından biri
olan buğu çözme konusunda ise
klima daha iyisi olabilirmiş. Kalın A
sütunu, özellikle şehir kullanımları
sırasında zorluk yaşatıyor.

Ülkemizde 1.6 lt benzinli motorla
satışa sunulan Cruze en önemli
eksikliğini dizel motor konusunda
yaşıyor. 124 HP’ye çıkan gücü ile motorun
eskisine göre daha iyi olduğunu
belirtmek isteriz. Gücü yola,
beş ileri manuel şanzımanla aktarılan
motor, alt devirlerde biraz boşluk
hissettiriyor. Ancak alt devirlerde
seri kullanım tercih edildiğinde
Cruze, atak ve keyif veren bir otomobil
haline geliyor. Elde ettiğimiz
tüketim verileri çok yüksek olmasa
da örneğin 6 ileri bir şanzımanla
daha aşağıya çekilebilirmiş. Yola iyi
tutunan araçlardan biri olan Cruze,
izine sadık olma konusunda da elinden
geleni yapıyor. Limitlerini çok
fazla zorladığınız zaman önden kayma
eğilimi ortaya çıksa da normal
kullanımlar sırasında böyle bir sorun
olmuyor. Elektronik sistemlerin devreye
giriş zamanlaması da son derece
iyi. Konforlu süspansiyon çukur geçişlerinde
biraz sert vuruntular yapıyor.
Aracın frenleri de güvenlik sınırının
altında kalan değerleri ile geçer
notu alıyor. Direksiyon sistemi ise
yönlendirme ve netlik kriterlerinde
sınıf ortalamalarını çok rahat bir şekilde
yakalıyor.

Sonuç

Chevrolet Cruze, önemli eksikliklerinden
biri olan daha iyi performans beklentilerini,
124 HP’lik motoru ile karşılamaya başladı. Tasarımı
ile son derece hırslı görünen otomobil,
bu motor seçeneği ile beklentilerimizi çok
daha iyi bir şekilde karşıladı. Hırçın ve kaliteli
görünen Cruze, yaşam alanı özellikleri ile
de beklentileri karşılıyor. Donanım listesinin
zenginliğine rağmen uygun fiyatıyla gerçekten
çok iyi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Gücü ve fiyatıyla dikkat çekiyor

Kompakt sedan sınıfının artık çok önemli oyuncularından biri olan Chevrolet Cruze, günümüzde daha da güçlenen motoru ve uygun fiyatı ile sınıfının önemli seçeneklerinden biri oldu ve bu sınıfta otomobil arayanların alışveriş listesine de giriş yaptı. Önemli bir geliştirme aşamasından geçen ve Chevrolet’in neredeyse tüm dünya üzerindeki birikiminden yararlanılarak geliştirilen Cruze, 1.6 lt 124 HP güç üreten motoru, Euro NCAP çarpışma testlerinden aldığı 5 yıldızı, 8 havayastığı, hız sabitleme sistemi, Elektronik Stabilite Kontrol Programı (ESC) gibi önemli özellikleri ile 31 bin 982 TL’den başlayan bir fiyat etiketine sahip. Bu özellikleri ve bu fiyatı ile sınıfının ön plana çıkan modellerinden biri olan Cruze, sahip oldukları ile başarısını, zorlanmadan daha ileriye götürecek gibi görünüyor. Cruze’un en çok güvendiği silahlarından biri etkili ve çekici görünümü. Sportif ve dinamik hatları ile beğeni toplayan Cruze’un tasarımı, önemli bir artı. Bunun yanında ön tarafta bulunan ve herkes tarafından dikkat çeken Chevrolet’in artı şeklindeki logosu da onun önemli kozlarından. Tasarıma bakıldığında Amerikan ve Avrupalı hatların çok iyi harmanlandığını söyleyebiliriz. Cruze, iri ve sert köşeli tasarımı ile yolların sert görünüşlü aktörleri arasında bulunuyor. Tasarım konusunda, bütününe bakıldığında beğeni toplaması da önemli bir avantaj.~ Büyük ızgarası, yine son derece iri aydınlatma grubu ile Cruze güçlü ve karizmatik görünüyor. Avrupalı otomobillere benzer dinamik ve kaliteli detaylara sahip olan Cruze, tasarım konusunda marka logosunda olduğu gibi büyük bir artıyı alıyor. Arkasında büyük bir sırt çantası olmasına rağmen başarılı olan Cruze, önemli bir tasarım çalışmasının ürünü olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Yaşam alanı konusunda ise kullanıcıları öncelikli olarak büyük bir alan bekliyor. Önde ve arkada oturanların bu otomobilin içinde rahat edeceği garanti gibi görünüyor. Arka tarafta sunulan baş mesafesi kısıtlı olsa bile bunu önemli eksiklikler arasına yazmadık. Uzun dingil mesafesi ile büyük bir yaşam alanı sunan Cruze, 450 lt’lik bagaj hacmi ilede aile beklentilerine rahat bir şekilde cevap veriyor. Yaşam alanında sunulan eşya gözlerinin sayısı açısından da Cruze beklentileri zorlanmadan karşılıyor. Bagaj kapağının beklediğimizden daha hafif olması ve kapatılırken ortaya çıkan metal sesi ise daha iyi olmalıydı. Tok bir ses ve daha ağır bir kapak kullanıcıların kendisini daha iyi hissetmesini sağlayacaktır. Ayrıca bagaj kapağının açılması için kapağa monte edilen kumanda da çok iyi değil ve yeri aranıyor. Sportif tatların, dışında olduğu gibi yaşam alanında da devam ettiği Cruze, kolay kullanılan kumanda elemanları ile de beğenimizi kazandı. ~Yaşam alanında kullanılan malzeme kalitesi bazı yerlerde beklediğimizin bile daha altında karşımıza çıktı. Aynı zamanda işçilik ve montaj konusunda da sıkıntılar var. Ama genel anlamda iddialı tasarımla bunun önüne geçilerek yaşam alanında kullanılan çok sert plastik malzemenin bile daha iyi algılanması sağlanmış. Koltukların kalitesi ve sürüş pozisyonunun bulunması ise beklentileri karşılıyor. Fakat koltukların minder kalitesinin ve yan desteklerinin biraz daha iyi olması gerekiyor. Tamam, bunlar Cruze’un sevmediğimiz yanları ama yaşam alanı konusunda da Cruze sevilen bir otomobil olmayı, iddialı görünümü ile zorlanmadan başaracak. Bunun yanına yaşam alanı genişliğini ve abartıya kaçmayan sessizliğini de aldığında, artıları fazlalaşıyor. Müzik sisteminin performansı yeterli ama ses seviyesi beklediğimizden daha yüksek bir ayarda ideal konuma geliyor. Klima sisteminin performansı da yaşam alanını istenen sıcaklığa getirme konusunda başarılı. Kış günlerininen önemli sorunlarından biri olan buğu çözme konusunda da Cruze hızlı çalışıyor ama daha iyisi olabilirdi. Görüş açıları konusunda ise ön tarafta kalın A sütunu, özellikle şehir kullanımları sırasında zorluk yaşatıyor ama bu durum birçok güncel rakip aracın problemi olduğu için, bu araca özel bir durum değil. Ülkemizde 1.6 lt benzinli motorla satışa sunulan Cruze en önemli eksikliğini dizel motor konusunda yaşıyor. ~Bu problem giderilirse Cruze satış rakamlarını çok daha yüksek seviyelere taşıyacak bir otomobil olacak. Daha önceden 113 HP güç üreten motor ile ilgili en önemli eleştiri, performans eksikliği olmuştu. Şimdi ise motorun 124 HP’ye çıkan gücü ile eskisine göre daha iyi olduğunu belirtmek isteriz. Gücü yola, beşileri manuel şanzımanla aktarılan Cruze, yeni benzinli motoru ile performans eksikliğinin bir adım önüne geçmiş durumda. Alt devirlerde biraz boşluk olsa bile alt vites seçenekleri ve seri kullanımlar sırasında son derece atak ve keyif veren bir otomobil olmuş durumda. Altı ileri oranlı bir manuel şanzıman kullanılsa çok daha iyi olurdu ama beş ileri oranlı manuel şanzımanın çalışma karakteri genel anlamda başarılı. Yolları net bir şekilde belli olan ve iyi bir kumanda topluluğuna sahip olan şanzıman, üst devirleri seven motorun istendiği gibi kullanılmasını sağlıyor. Bu tip bir şanzımanla araç içine yansıyan gürültü yüksek devir çevirme isteği nedeni ile artıyor. Ayrıca yakıt tüketimi konusunda da Cruze, altı ileri bir manuel şanzımana ihtiyaç duyuyor. Elde ettiğimiz tüketim verileri çok yüksek değil ama farklı bir şanzımanla daha aşağıya çekilebilir. Ara hızlanmalar sırasında bir sorun yaşamadığımız Cruze’un yüksek hızlara çıkma isteği de yüksek. Yola iyi tutunan araçlardan biri olan Cruze, izine sadık olma konusunda da elinden geleni yapıyor.~ Limitlerini çok fazla zorladığınız zaman önden kayma eğilimi ortaya çıkıyor fakat bu durum normal kullanımlar sırasında bir sorun olmuyor. Elektronik sistemlerin devreye giriş zamanlaması da son derece iyi. Konforlu olan süspansiyon sistemi çukur geçişlerinde biraz sert vuruntular yapıyor. Hızlanma değerlerinin öne çekildiği araçta fren performansı güvenlik sınırının altında kalan değerleri ile geçer notu alıyor. Direksiyon sistemi ise yönlendirme ve netlik kriterlerinde ortalamaları çok rahat bir şekilde yakalıyor.

SONUÇ
Chevrolet Cruze, önemli eksikliklerinden biri olan daha iyi performans beklentilerini, 124 HP’lik motoru ile karşılamaya başladı. Tasarımı ile son derece hırslı görünen otomobil, bu motor seçeneği ile beklentilerimizi çok daha iyi bir şekilde karşıladı. Hırçın ve kaliteli görünen Cruze, yaşam alanı özellikleri ile de beklentileri karşılıyor. Donanım listesinin zenginliğine rağmen neredeyse 30 bin TL sınırında tutunan fiyatı ise gerçekten çok iyi dediğimiz bir rakam.

(+) Fiyat, güvenlik donanımı, yol tutuş özellikleri, görünüm
(-) Bazı montaj hataları, bagaj kapağı, gürültü


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.