Her özelliğiyle dört dörtlük

Arazi araçlarının satış rakamları
eskisi gibi parlak
değil. Elbette bunda en
önemli etken, yeni sınıfların
ortaya çıkması ve tüketicilerin
bu sınıfları çok iyi bir şekilde
kabullenmesi oldu. Asil SUV’lar bu
durumdan fazlasıyla gocunuyor
olsa bile şimdilik ellerinden gelen
bir şey yok. Fakat onlar şanslarını
artırmak için tüm hünerlerini ve
tüm kozlarını oynuyorlar. Bu türdeki
iddialı modellerden biri de
Nissan X-Trail. SUV sınıfında ilk
akla gelen modellerden biri olamasa
bile X-Trail, kullanıcıya sundukları
ile bunun önüne geçmeye
çalışıyor.

Nissan X-Trail ülkemizde dört
tekerlekten çekiş sistemi, 2.0 lt 150
HP güç üreten dizel motor ve otomatik
şanzıman kombinasyonuyla
satılıyor. SE, LE ve Platinum adı
verilen üç farklı donanım seçeneği
ile satışa sunulan X-Trail, 97 bin
005 TL ile 106 bin 541 TL arasında
değişen bir fiyat etiketine sahip.
Aslında onun ilk akla gelen modellerden
birisi olmamasının nedeni
de burada yatıyor. Biraz daha
uygun bir başlangıç fiyatı için
aracın farklı bir motor ve şanzımana
ihtiyaç duyduğu bir gerçek.
Donanım açısından baktığımızda
başlangıç versiyonundan
itibaren beklentileri rahat bir şekilde
karşılayan araç, aslında bu fiyat
etiketi nedeniyle başka bir
durumda da olamazdı.

Gördüğü yenileme operasyonu
ile birlikte artık daha büyük ölçülere
sahip olan Nissan X-Trail,
aynı zamanda konfor özelliklerini
de artırmış durumda. Görünüm
konusunda X-Trail SUV karakterini
tam olarak yansıtan ender
araçlardan biri. Köşeli hatları ile ön
plana çıkan araç şişkin çamurlukları,
heybetli görünen ızgarası
ve yerden yüksek yapısı ile gerçek
bir SUV. Elbette sadece SUV özelliklerinin
arkasına saklanmak gibi
bir
~
niyeti yok. Bazı yuvarlatılmış
tasarım detayları ile kaliteli bir görünüm
de yakalanmış durumda.
Tasarım açısından X-Trail, bizimbu sınıfta en sevdiğimiz araçlar
arasında yer almayı zorlanmadan
başardı.

Yaşam alanına geçtiğimizde ise
X-Trail’in, öncelikli olarak genişlik
konusunda göz doldurduğunu
söyleyelim. Yüksek tavanın getirdiği
artı ile oldukça ferah olan yaşam
alanı, krem renk seçeneğinin
tercih edilmesi ile de göz dolduruyor.
Kokpit üzerinde de tıpkı
koltuklar ve kapı içlerinde olduğu
gibi aydınlık renkler kullanılarak,
ailelerin çok hoşuna gidecek
bir ferahlık elde edilmiş.
Kullanım açısından eşya gözlerinin
bolca olması ve A sütunlarının
hemen önünde yer alan bardaklıkları
ile beğenimizi kazanan
X-Trail, aynı zamanda orta konsol
üzerinde son derece büyük, kapaklı
bir göze de sahip. İri kumanda
elemanlarının kullanıldığı
yaşam alanında çağın gerisinde kalan
havalandırma kumandaları
ise biraz garipseniyor. Belki arazi
aracı karakterini bu kumanda elemanları
yeterince vurguluyor ama
gereken ayarları yapmak gerçekten
de zor. Görüş açıları konusunda
önemli bir sıkıntı yaşatmayan
araç, bunun yanında dikiz
aynasında yer alan geri görüş kamerası
ile park manevralarını da
kolaylaştırıyor. 603 lt ile 1773 lt
arasında değişim gösteren ve isteklere
göre şekillendirilebilen
bagaj hacmi de oldukça iyi. Direksiyon
simidinin tasarımı, ideal
sürüş pozisyonunun bulunması
ya da müzik sisteminin performansı
gibi kriterlerde de X-Trail
sıkıntı yaşatmıyor. Yaşam alanında
bazı yerlerde kullanılan plastik
malzeme kalitesi özellikle kapaklı
eşya gözlerinde göze batıyor.
Koltukların kalitesi ve konforu
açısından bir sıkıntı yaşamadık
ama özellikle belirtmek istediğimiz

~
konu, tüm koltuklarda ısıtmanın
bulunması oldu. Yani bu araçta sadece
sürücü ve yolcu özel değil, arka
tarafta bulunanlar da bu sistemin
getirdiği avantajları kullanarak
rahat ediyor.

Otomatik vites kolunun bulunduğu
konsolun önünde yer alan iki
çeker, otomatik mod ve kilit ayarlarının
bulunduğu büyük kumanda
elemanı, sürüş karakteri açısından,
nasıl bir aracın içinde olduğumuzu
hatırlatıyor. Bu kumanda
elemanından yapılacak
olan seçimlerle araç, zorlu yol
şartının üstesinden gelebilecek
bir karaktere bürünüyor. Bu kumanda
elemanının kullanımı ile
sadece arazi şartlarında değil, asfalt
üzerinde de iddialı ve güvenli
bir karakter ortaya çıkıyor. Tam
ortalamalar dahilinde ayarlara sahip
olan süspansiyon sistemi sayesinde
de, sürüşler güvenli ve
konforlu bir şekilde gerçekleşiyor.
Hızlı kullanımlar sırasında bile
konfordan ödün verilmiyor olması,
gerçekten önemli bir avantaj.
Yönlendirme netliği konusunda ise
bundan daha iyilerini gördük. XTrail
ortalamaları yakalıyor ama
sistemde yaşadığımız boşluklar
ve netlik eksikliğinin giderilmesi
gerekiyor. Elektronik kontrollü
çekiş sistemi Auto 4WD sayesinde
yol şartlarının üstesinden geliyor
dediğimiz X-Trail’in motoru da
beklentileri karşılayabilecek seviyede.
Yüksek hızlara ulaşma konusunda
biraz nazlı davranan 2.0
lt hacimli, 150 HP güç ve 320 Nm
tork üreten motor 1645 kg gibi ciddi
bir ağırlığı taşıyor. Manuel kullanıma
da imkan tanıyan otomatik
şanzımanın çalışma karakterinde
bir problemle karşılaşmadık.
İlk hızlanmalar sırasında sevdiğimiz
bir hızlanma karakterine sahip
olan aracın, yüksek hızlara çıkarken
biraz nefesi kesiliyor. Bu
kötü bir durum değil elbette çünkü
motor ve şanzıman kombinasyonu
performans açısından
beklentileri zorlanmadan karşılıyor.
~

Kullanımı oldukça rahat ve keyif
verici türden olması ise onun
önemli avantajlarından. İlk kullanımda
bile sanki yıllardır onu
kullanıyormuş gibi hissedebiliyorsunuz.
Bu gerçekten de modern
araçların en önemli artılarından.
Fren performansı açısından SUV
araçların performansını da zorlanmadan
yakalayan X-Trail, elektronik
sistemlerin getirdiği artılarla
da, güvenliği ön plana alan bir aile
aracı.

SONUÇ

Nissan X-Trail, SUV
sınıfının biraz arka
planda kalmış,
önemli seçeneklerinden
biri. Sahip olduğu özellikleri
onun çok daha ileride olmasını rahatlıkla
sağlayacak seviyede. Konforu,
sürüş karakteri, genişliği, arazi ve
asfalt performansı ile göz dolduran XTrail,
sanıyoruz fiyat engeline takılan
şanssız modellerden. Farklı bir motoru
olsa fiyat sorunu rahatlıkla aşabilir diye
düşünüyoruz. Büyük yaşam alanı,
devasa eşya gözleri ve son derece geniş
yükleme alanı ile bu SUV daha iyi
yerlerde olmalı.

+ Görünüm, konfor, genişlik, motor, şanzıman,
tüketim, arazi karakteri,
yükleme alanları

– Fiyat, bazı malzemeler, havalandırma
kumandaları, direksiyon sistemi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.