İçerideki güvenlik dışarıya taştı

İsveç deyince insanın aklına
hemen ünlü İsveç çeliği ve o
çelikten üretilen otomobilleri
geliyor. Premium sınıf markası
olan Volvo ise güçlü otomobillerinin
yanında birçok markaya örnek olabilecek
güvenlik anlayışı ile şaşırtmaya
devam ediyor. Volvo kompakt
premium sınıfına yeni bir oyuncu
dahil etti. Yeni Volvo V40 sadece
fark yaratmakla kalmayıp, güvenliğe
ilişkin yeni bir referans oluşturacak.
V isim kodunu Volvo genelde,
station wagon modellerinde kullanıyor.

Yeni V40’a ise station wagon
demek bir bakıma haksızlık olurdu.
En azından görsel açıdan bir station
wagon görünümde değil. Yeni V40
daha çok bir sport back gibi bir algı
yaratıyor. Yeni baştan üretilen V40,
kuzeni Ford Focus’un platformu
üzerinde yükseliyor. Tasarım açısından
V40’ın, tüm zamanların en
heyecan verici Volvolarından biri
olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Karoser tasarımı basık A sütunu ve
arkaya doğru yükselen omuz çizgisi
ile coupe tarzında bir görünüme
sahip. Bagaj tasarımı ise otomobil
ile bir bütünlük göstererek, sanki
tek bir parçadan oluşuyor hissi
yaratıyor.

Ön taraftan incelendiğinde ise yeni
V40’ın dik inen radyatör ızgarası
ve dalgalı kaputu çekiciliği artıran
faktörler arasında yer alıyor. İşte bu
çekici kaputun altında ise otomotiv
dünyasında bir ilk olan yaya havayastığı
yer alıyor. Yaya havayastığı,
bir yayaya çarpma durumunda açılarak,
çarpmanın yayadaki olumsuz
etkisini ve darbeleri azaltıyor.

Açılan havayastığı kaputun sürücü
kabinine olan yakın bölgesi ile a
sütunlarını kaplayarak çarpışmanın
şiddetini minimize ediyor. ~Volvo
yetkililerinin açıklamasına göre diz
havayastığı da kompakt Premium
sınıfı için bir başka yenilik. Volvo
mühendisleri konu güvenlik olunca
var olan sistemleri geliştirerek
iyileştirme yoluna gittiler. Şehir içi
güvenlik sistemi artık bilinen bir
olay. Diğer markalarda 30 km/s
hıza kadar etkili olan bu sistem
Volvo’da yeni bir anlam kazandı.
Mühendisler 30 km/s’lık hızı revize
ederek sistemin çalışma hız limitini
50 km/s’ye çıkardılar. Güvenlik
anlamında uzun bir donanım listesi
sunan Volvo V40 modelinde, ayrıca
otopark çıkış asistanı da yer alıyor.
Geri çıkış manevralarında trafiğin
müsait olup olmadığını algılayan
sensörler, sürücüyü uyararak güvenli
çıkışlara imkan tanıyor.

İç mekan yenilendi
İç mekan incelendiğinde ise
V40’ın, artık markanın bilinen görüntüsünden
farklılaştığı görülüyor.
Opsiyonel olarak sunulan, tam boy
cam tavan iç mekan ferahlığını artırıyor.
Sürücüyü rahatsız eden güneş
ışınlarından korumak için tavan önden
arkaya doğru kapanarak, arka
yolcuların da direk güneş ışığına
maruz kalmaları engellenmemiş
oluyor. Sürüş keyfini artıran iç mekan
konfor ve ergonomi üzerine
kurulmuş. Kullanılan malzemeler ve
işçilik övgüyü hak ediyor. Yeniden
tasarlanan koltuklar ve bol cepler
küçük eşyaların boşta durmalarının
önüne geçiyor. Üç farklı sürüş
moduna sahip V40, her farklı mod
için farklı bir hız göstergesi sunuyor.

Yenilenen orta konsol ile birlikte
vites kolu şeffaf yapısıyla iç mekanı
daha da özel kılarken, aydınlatmaları
LED’lerle sağlanıyor. 7 farklı iç
mekan rengi sunan V40 bu sayede
sürücünün ve yolcuların, psikolojik
açıdan daha rahat yolculuk etmesine
destek veriyor. ~Çerçevesiz iç
dikiz aynası ise modern tasarımın
bir diğer yeniliği. 4369/1802/1445
mm kompakt boyutlara sahip V40,
ferah iç mekanını 2647 mm’lik dingil
mesafesine borçlu. 335 litre hacimli,
çift tabanlı bagaj alanı ise beş
kişilik kullanımda dahi beklentilere
rahatlıkla cevap veriyor.

Sürüş izlenimleri


Konfor ve güvenlik konularında
akla ilk gelen markalardan biri olan
Volvo, artık yakıt tüketiminde cimri
motorları ile de öne çıkıyor. Volvo
V40’ta 5’i benzinli 3’ü dizel olmak
üzere toplam 8 farklı güç seçeneği
bulunuyor. Manuel ve otomatik
şanzımanlar ile kombine edilen motorlar,
kullanıcıların ihtiyaçlarına
göre kombine edilebiliyor. Kullanma
fırsatı bulduğumuz 1.6 ve 2.0 lt
dizel motor seçeneklerinde yakıt
ekonomisi şehir içinde 4 lt/100 km
civarında iken, şehirlerarası yollarda
bu tüketimin 3.4 lt/100 km civarı seviyelere
kadar gerilediğini gördük.

180 HP’lik benzinli motor seçeneğinde
ise gaz pedalının dibine kadar
basıldığında derhal cevap veren bir
yapı ile karşılaştık. Dinamik yürüyen
aksam sportif sürüşlere destek
vermesinin yanında yeni direksiyon
sistemi daha hassas ve direkt geri
dönüşümlerde bulunuyor. Donatılan
sistemlerle birlikte V40’da kullanma
açısından neredeyse bir tek
otomatik pilot eksikliğini yaşadık.
Hız sabitleme ve mesafe kontrol
sistemlerinin dışında, geliştirilen
şerit değiştirme asistanı ve ölü nokta
uyarı sistemleri, güvenli yolculuk
hissini direkt iç mekana aktarıyor.
Volvo V40’ın en göze batan, daha
doğru bir ifade ile kulağa hitap
eden konulardan biri de yalıtım
oldu. Dizel veya benzinli motor
fark etmeksizin; lastik, motor ve yol
gürültüsü iç mekana aktarılmıyor.


~Sonuç



Volvo ürün ailesinin yeni üyesi V40
Türkiye’yle Autoshow Fuarı ile birlikte
tanışacak. Satışına ise Ocak 2013’te
başlanacak. Fiyat açısından şimdilik
bilgiler verilmemiş olsa da Audi A3,
BMW 1 Serisi ve Mercedes A Serisi’ni
direkt rakip alırken, sunmuş olduğu
standart donanımların daha zengin
olduğunu hatırlatmak gerekiyor.


iPhone A Serisi’ne nasıl entegre

Birinci aşama: Standart olarak A
Serisi gayet basit bir sistem sunuyor:
3 satırlı dijital ekrana sahip bir gösterge,
USB ve Aux bağlantısı… Ancak
Mercedes, iPhone bağlantı sistemini
göreceli olarak ucuza sunuyor: Drive
Kit adlı sistemin Almanya fiyatı 280
Euro. Navigasyon ve internet radyosunu
araca taşıyan entegrasyon için gereken
uygulamanın fiyatıysa 30 Euro.

İkinci aşama: Audio 20 CD ise daha
fazlasını sunuyor: 5.8 inçlik renkli monitör,
CD çalıcı, telefon düğmeleri ve
orta konsoldaki Controller düğmesini
içeren sistemin fiyatı 417 Euro. Torpidoya
konumlandırılan ilave navigasyon
(Map Pilot) ünitesinin fiyatı ise 857
Euro. Drive Kit Plus sistemiyle (690
Euro) iPhone’unuzu eğlence-bilgi sisteminin
kalbi haline getirebiliyorsunuz.
Mercedes’in bunun için hazırladığı uygulama
(Garmin navigasyon ve sosyal
medyaya ulaşımı da içeriyor) App
Store’dan sürekli güncellenebiliyor.

Üçüncü aşama: Büyük Mercedes
modellerinden tanığımız Comand Online
(3273 Euro) paketiyle tüm bunları gerçek
bir multimedya konserine dönüştürmek
mümkün: 7 inçlik büyük bir monitör,
sabit diskli navigasyon, sesli kontrol ve
10 GB hafızalı müzik depolama ünitesi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.