İngiltere destekli Infiniti

Infiniti’nin geleceğine ışık tutan yeni konsepti
Eemerg-e markanın özgün ve uzun
soluklu yüksek performanslı araç üretme
yönündeki arayışında yer bulacak çok
sayıda yeni teknolojiyi bünyesinde barındırıyor.
Infiniti Emerg-e yüksek performanslı
motoru ortaya yerleştirilmiş ilk Infiniti spor
otomobili olmakla birlikte, segmentinde ilk
kez uygulanan tasarım öğeleriyle de markanın
tasarım diline yenilik getiriyor. Emerge-e aynı
zamanda Avrupa’da geliştirilen ilk Infiniti
modeli olma özelliğini de taşıyor. Orta konuma
yerleştirilmiş 402 HP’lik ikiz elektrik
motorları spor otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını
sadece 4 sn’de tamamlamasına imkan
tanıyor. Elde edilen bu performansın yanında
yeni konsept şehir içinde 48 km’yi aşan bir
mesafede sıfır emisyon ile yol alıyor. Menzil
artırıcı benzinli motor ikiz elektrikli motor
ile birlikte çalıştığında CO2 emisyon değeri
sadece 55 gr/km. 3 silindirli menzil artırıcı
motorun da devreye girmesi ile toplam menzil
500 km’ye çıkıyor.

Hem sporcu, hem çevreci

Tam bir süper spor otomobil olan Infiniti
Emerg-e, 4464 mm’lik uzunluğunda kompakt
bir gövdeye sahip. İki koltuklu kabini
bulunan Emerg-e’de bir çift elektrikli motor,
lityum iyon akü paketi, dört adet invertör
ve Lotus tarafından geliştirilen üç silindirli,
menzil arttırıcı, içten yanmalı motor ile bir
yakıt deposu bulunuyor. Tüm bu parçalar
Infiniti’nin seçkin tasarımının bir sonucu olan
aerodinamik ve hafif yapıdaki gövdede sunuluyor.

Avrupa’da içten yanmalı motorların
emisyonunun sınırlandığı şehir sayısı artarken,
Infiniti, Emerg-e konsepti ile doğa dostu
spor otomobil geliştirme konusunda yeni bir
yol çiziyor. Bu model Avrupa’da geliştirilen ilk
Infiniti modeli olmasının yanı sıra, İngiltere
Hükümeti’nin teknoloji sponsorluğunda geliştirilen
ilk model aynı zamanda. Bu yenilikçi
yaklaşım düşük karbon emisyonu sağlayan
araç sayısını hızla artırmayı amaçlayan İngiltere
Hükümeti Teknoloji Strateji Kurulu
tarafından yürütülüyor. Konseptin en önemli
özelliği daha önce denenmemiş teknoloji ve
yöntemleri bünyesinde barındırması.
Infiniti Emerge-e’nin tasarımı ise ekip lideri
Shiro Nakamura, konseptin uzun bir
kaput ve kısa arka bölüme sahip olduğunu,
bu anlamda Infiniti’nin tasarım diline iyi bir
örnek teşkil ettiğini belirtti. Motorun ortaya
konumlanması tasarımcıları ağırlık dağılımından
dolayı epey terletmiş olsa da ortaya
Infiniti’nin duygusal akışı olarak tanımlanan
tasarımı ortaya çıkmış.

Menzil 500 km’ye ulaşıyor

Infiniti Emerge-e’nin karakteristik özelliklerinden
bir tanesi de farları. Aracın belirgin
farlarının yanı sıra gece ve gündüz saatlerinde
dikkat çeken hilal şeklindeki LED aydınlatmaları
karakterinin önemli bir parçasını oluşturuyor.
Çift Kemer yapısına sahip ızgarası da
Emerge-e’nin biçimli arka kanatlarının akıcı
tasarımını taşıyor.

Menzil arttırıcı özelliğe sahip elektrikli

Infiniti Emerg-e, her biri 201 HP gücündeki
iki adet Evo Electric motoru ile arkadan itiş
sağlıyor. Bu gelişmiş motorlar tek vitesli Xtrac
şanzıman ile, ürettikleri gücü tekerleklere aktararak
etkin bir açık diferansiyel oluşturuyor
ve bu düzen aktarma organındaki sürtünme
kaybını belirgin bir şekilde azaltıyor. Dört adet
invertör, motorları ve bu motorların frenleme
durumundaki enerji geri kazanımını kontrol
ediyor. Enerji rejenerasyonu ile korunan güç,
koltukların arkasına yerleştirilmiş lityum iyon
aküye iletiliyor. Akü, etkin ve hızlı dolum
sağlayan ana güç kaynağından şarj edilip konsepti
şehir içinde 50 km ilerletmeye yetecek
miktarda enerjiyi depoluyor. 50 km’den sonra
araçtaki benzinli motor jeneratör gibi devreye
giriyor. Bu hafif benzinli motor, kompakt bir
yapıya sahip. Lotus mühendislik tarafından
geliştirilen bu üç silindirli, 1.2 lt hacimli,
menzil artırıcı motor 47 HP güce sahip.

Kompakt boyutlu lüks konsept

4464/1954/1219 mm boyutlara sahip
Emerg-e’nin dingil mesafesi 2624 mm. Infiniti
Emerg-e’nin yüksek performanslı düşük
emisyonlu tahrik sistemi oldukça hafif karbonfiber
panellerin kullanıldığı hafif alüminyum
şasi ünitesine monte edildi. Bu yeni
yapı ile elde edilen yüzde 50 ağırlık tasarrufu
sayesinde konseptin toplam boş ağırlığı 1.598 kg’a ulaşıyor. Üst düzey performans elde
etmek için yarış otomobillerinde kullanılan
çift salıncaklı süspansiyon bulunurken, süspansiyon
kolları ağırlık tasarrufu sağlamak
üzere alüminyumdan imal edilmiş.

İki koltuklu dinamik bir spor otomobil olan
Emerg-e sürücünün yola hakim olmasını
ve kendisini yolla bütünleşmiş hissetmesini
sağlayan klasik eğimli bir oturma pozisyonu
sunuyor. Sürücü odaklı kokpit tasarımı ve
kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılabilecek kontrol
düğmeleri aracın ilham verici performans
temasını çok daha mekanik ve işlevsel karakter
öğeleriyle zenginleştiriyor. Kokpiti ise
Infiniti’ye özgü çift dalgalı ön göğüs yapısı,
havada asılı duran hafif orta konsol ve dikkat
çekici dokularla şekillendirilmiş yarı anilin
deri döşemelerden oluşturuyor. Koyu krom
orta konsol kaplaması aracın arka sütunlarının
hilal şeklindeki tasarımını yansıtıyor. İç
mekanın en dikkat çekici özelliği ise motor
çalıştırıldığında aracın yola çıkmaya hazır
olduğunu gösteren ışık şöleni.

Bu aydınlatma
Infiniti Emerg-e’nin sadece bir elektrikli
araç olduğunu kanıtlamak açısından değil,
aynı zamanda içten yanmalı motora sahip
klasik araçlar karşısında sunulan etkileyici
ve modern bir alternatif olduğunu göstermek
açısından da büyük önem taşıyor.
Aydınlatma dizisi, aracın içindeki enerji
akışını yansıtıyor. Havada asılı duran orta
konsol ve koltuk siluetlerini aydınlatmak
için kontaktan kalp atışı şeklinde sinyaller
yayılıyor. Orta konsolun eğimli bir şekilde
konumlandırılmış üst yüzeyi kalan güç yüzdesi
gibi araçla ilgili pek çok veriyi gösteren
detaylı gösterge panelinin arkasında oturan
sürücünün şanzımanı kolayca kontrol etmesine
olanak sağlıyor. Genellikle mavi renkte
olan gösterge aydınlatması dinamik kullanımında
mor rengini alıyor. İç mekanda yer
alan entegre dokunmatik ekranlı gösterge,
alt ve üst kısımları düzleştirilmiş direksiyon
simidi ve araç tam hızla seyrederken yanan
ışık öne çıkan diğer özellikler. İnce, hafif,
lüks ve konforlu yapıdaki koltuklar Alcantara
deriden oluşurken, döşemelerde kullanılan
ince dikişler de ayrıntılar arasında yer alıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.