İpragaz’ın akaryakıt dağıtımındaki markası: ‘GO’

Türkiye LPG pazarının lider oyuncusu İpragaz; 1961’de kurulduğu günden bu yana sürdürdüğü başarılı çalışmalarını, bir “enerji ve hizmet şirketi” olma yolunda yeni ve önemli yatırımlara imza atarak devam ettiriyor. Türkiye’de LPG’yi, rafineri bacasında yakılarak atılan bir atıkken dev bir sektöre dönüştüren İpragaz, LNG ve 1 Ekim 2012’de başlattığı elektrik toptan satışının ardından Ocak 2013 itibariyle yaratım sürecini tamamladığı “GO” markası ile artık Akaryakıt Dağıtımı’na da start veriyor.

52 yıllık köklü geçmişi ile Türkiye’de birçok ‘ilk’e ve ‘en’e imza atan İpragaz, tüplü pazarın daralması ile birlikte organik büyümeyi pekiştirecek Marinegas, LPG Forklift, Freepoint ve LPG PRO gibi birçok inovasyon projesini hayata geçirmesinin ardından şimdi de; “enerji şirketi” olma yolundaki dönüşüm sürecini, akaryakıt dağıtım işi ile taçlandırıyor.

Dünya devi SHV Energy’nin, ikinci büyük ve önemli şirketi olan İpragaz, aynı zamanda grubun Asya, Orta ve Doğu Avrupa Bölgelerinin merkezi konumunda bulunuyor. GO markasıyla birlikte İpragaz, SHV Energy’yi, LNG, elektrik ve akaryakıt pazarları ile tanıştıran ilk şirket olma özelliğini de taşıyor.

Uzun ve titiz bir hazırlık dönemini tamamlayan İpragaz, akaryakıttaki markası GO’nun ve ilk demo istasyonunun ön tanıtımını gerçekleştirdi. 1996 yılından bu yana otogaz segmentinde müşterisi ile yaratmış olduğu özel sinerjiyi, bu önemli adımla birlikte mevcut pazar koşulları dahilinde akaryakıt alanına taşıyabilme hayalini paylaşan İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, sunumlar eşliğinde GO markasını tanıttı.

GO markasının arkasında İpragaz’ın 52 yıllık hikayesi var

GO markasının yaklaşık 14 aylık hazırlık sürecine değinen Eyüp Aratay, başlangıç noktalarının “bir markanın ortaya konması ve o markanın, Türk tüketicisine hak ettiği hizmeti götürebilecek şekilde konumlandırılması” olduğunu belirtti. Marka yaratma sürecinde, bu alanda dünyanın en iyileri arasında yer alan Saffron’ı partner olarak seçtiklerini dile getiren Aratay, “Saffron ilk sunumunda, bir slaytta marka yaratmanın kurallarını sıraladılar. Sonraki slaytta ise aynı kuralların üstüne çarpı koyup, ‘marka yaratmanın kuralı yoktur’ dediler. Bir kelimeye marka diyebilmenin sırrının, aslında onun arkasına yazdığınız hikayede gizli olduğunu söylediler. Bu açıdan GO’nun arkasında, İpragaz’ın birçok ilk ve enleri barındıran 52 yıllık uzun ve renkli hikayesi var” dedi.

Türkiye’nin ilk dolum tesisinden ‘Mavi Dev’e

İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay; 1960’lı yılların başında Sirkeci’de Erzurum İş Hanı’nın ikinci katında kurulan Eureka Metal ile doğuşundan, 1961 yılında İstanbul Petrol Rafineleri’nin kuruluşuyla rafineri bacasından atılan LPG’yi, dev bir sektöre dönüştürecek İpragaz’ın temelinin atılmasına, 1962 yılında Yarımca’da Türkiye’nin ilk dolum tesisinin açılmasından günümüze uzanan, ‘Mavi Dev’in uzun ve renkli hikayesine kısaca değindi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.