Kompakt sınıfın referansı

Kompakt sınıfta oyun oynamak
istiyorsanız, bazı şeyleri önceden
bilmeniz gerekiyor. Örneğin
bu sınıfın referans alınan modelleri
vardır ve onlar her zaman daha fazla
göz önündedir. “Golf oynamak güzeldir”
dedirten Golf da, bu referans araçlarından
biri. Yedinci nesli ile ülkemiz
yollarında da boy gösteren Golf’ün satış
fiyatı 42 bin 900 TL’den başlıyor. Motor
seçeneklerine göre fiyat 68 bin 900
TL’ye kadar yükseliyor. Rakiplerinin
önemli bir bölümünden daha yüksek
bir bedel isteyen Golf, bakalım yeni nesli
ile başarısını devam ettirme konusunda
neler yapacak?

Bu sorunun cevabı aslında çok basit:
VW yönetimi bu modelde radikal bir
yenileme riski almıyor, aracın tasarımını
radikal bir şekilde değiştirmiyor. Kompakt
sınıfın neredeyse tüm oyuncuları
hayatlarına, tasarımda radikal değişimler
göstererek devam ederken, Golf
alışkın olduğu detayları kullanmaya ve
ana formuna sadık kalmaya devam ediyor.

Elbette bu yeni nesil ile bir önceki
nesil arasında da önemli benzerlikler
var, durum böyle olunca da, tasarımda
yaşanan tutuculuk kaçınılmaz oluyor.
Yine de yenileme operasyonunda eklenen
bazı sivri detaylar ve ekstra katlı
tasarımlar ile Golf’ün biraz daha dinamik
bir tasarım formuna büründüğünü
de net bir şekilde görüyoruz. Tasarım
açısından söylenebilecek tek bir şey var,
evet önceki nesilleri ile benzer ama ne
olursa olsun kaliteli ve çekici görünmeyi
başarıyor.


Yaşam alanı kaliteli

Söz konusu yaşam alanı olduğunda
da, bir önceki nesille aynı doğrultuda
bir tasarımın devam ettiğini görüyoruz.
~Keyif veren ve kaliteli malzemelere
yer verilen yaşam alanında, kuman da elemanlarının tasarım formu kolay
kullanım üzerine şekillendirilmiş. Kokpitte
dinamik bir tasarımın kullanıldığı
yaşam alanında sunulan genişlik, beklentileri
zorlanmadan yerine getiriyor.

Koltukların açık renkli döşemeleri,
kullanım sırasında kolay kirlenebilme
riskini akıllara getiriyor.
Direksiyon simidinin altı kesik tasarımı,
sportif bir görüntünün yanı sıra
bacakların daha rahat etmesi konusunda
da önemli bir avantaj sağlıyor. Eşya
gözlerinin sayısı açısından bekleneni
veren araç, sessizlik, konfor, görüş açıları,
havalandırma sisteminin çalışma
karakteri konusunda da iddialı. Müzik
sisteminin performansı ise beklentilerimizi
rahatlıkla karşıladı.

Sürüş karakteri açısından oturaklı dediğimiz
otomobillerden biri olan Golf,
kullanım sırasında son derece güvenli
ve konforlu. Yollardaki derin çukur
geçişlerinde bile sessizliğini korumayı
başarıyor. Süspansiyon sisteminin sertliği
tam ayarında olmuş. İlk kullanım
sırasında biraz sert olarak algılansa bile
konfor ve güvenlik konusunda neredeyse
hiçbir eksiklik yaşatmıyor.

105 HP güç üreten dizel motor ve
DSG otomatik şanzımanın iş birliği de
yeterli. Elbette yüksek bir güç ortaya
çıkmıyor ama performans beklentilerini
karşılıyor. DSG şanzıman çok kabiliyetli
bir çalışma karakterine sahip.

DSG şanzıman,
motorun alt devirlerde yaşadığı
turbo boşluğunu tamamen önlemese
bile, oldukça azaltıyor.~İlk hızlanmalar
sırasında biraz ağırkanlı görünen araç,
sonradan atak bir karaktere bürünüyor.
Esneklik değerleri de oldukça iyi.
Güven veren gövdesi ve süspansiyon
yapısıyla virajlara kendinden emin bir
şekilde giren Golf, aynı kararlılıkla düz
gidişlerde de yoluna devam ediyor.
Eskisine göre daha hızlı olması ise
önemli bir artı.


Sonuç

VW Golf, 7. nesliyle de sınıf belirleyicisi olma
özelliğini sürdürüyor. Yenilenirken, çok büyük
bir değişim göstermediği konusunda eleştiriler
alsa bile o, “Bu benim kendine ait stilim” demeyi
tercih ediyor. Kaliteli ve çekici görünen tasarım
formu bu yenileme ile biraz daha dinamik bir
karaktere sahip oldu. Yaşam alanı kalitesi,
kullanımı ve konforu ile sınıfının neden en iyilerinden
biri olduğunu açık bir şekilde ortaya koyuyor. Sürüş karakteri
her zaman olduğu gibi güvenliği elden bırakmazken, sürüşten keyif
alınmasını da hiçbir zaman engellemiyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.