Mercedes’te yeni dinamizm 10 Auto

BMW’ye karşı coupe ailesindeki
boşluğu fark eden Mercedes,
bu duruma yeni C Serisi
Coupe ile cevap verdi. BMW
3 Serisi Coupe ile rekabet edecek
olan C Coupe’nin basın tanıtımı,
İspanya’nın Sevilla şehrinde
gerçekleştirildi.

İlk kez 2011 Cenevre Otomobil
Fuarı’nda halkın karşısına
çıkan C Serisi Coupe ile
Mercedes, yeni bir sınıfa da giriş
yapmış oldu. Almanya’da kısa
bir süre önce satışına başlanan
yeni coupe, ileri teknolojileri
ve güvenliği, ağabeyi E Serisi
Coupe’ye göre daha dinamik
ve daha kompakt bir karoserde toplarken, sportiflikle konforu
harmanlayan sürüş özellikleriyle
de iddialı.

A sütununa kadar sedan kardeşi
ile aynı olan C Coupe, daha
eğimli bir ön cama ve hoş bir
bombeyle arkaya uzanan ve 41
mm daha alçak olan bir tavana
sahip. C Coupe’nin koltuk yüksekliği
de standart C Serisi’nden
2 cm daha alçak. Sürüş izlenimleri
sırasında 4 kişiyle yaptığımız
yolculukta, arka koltuk
yolcuları önemli bir iç mekan
eksikliği hissetmedi. Ayrıca
iyi şekillendirilmiş arka koltuklar,
yolcularını da gayet iyi
kavrıyordu.

C Coupe’de Mercedes,
CLS’den alınan yeni 3 kollu direksiyonu
kullanmış. Sürüşler
sırasında direksiyon, ele iyi
oturmasının dışında, başarılı
tepkileri ve geri bildirimleriyle
beğeni topladı. Sevilla ve çevresindeki
karma yollardaki sürüşlerde
C Coupe, markanın dinamizm
iddiasının doğru olduğunu
kanıtladı. Sürüşün otoyol
bölümlerinde başarılı düz gidiş
özellikleri sergileyen otomobil,
sık virajlı bölümlerde ise
atak ve kıvrak sürüş özellikleri
sergiledi.

Aslına bakılırsa C Coupe,
bünyesinde birçok teknolojik
yenilik barındıran bir otomobil
ve bunların en önemlilerini
verimlilikle ilgili yenilikler
(BlueEfficiency teknolojileri) oluşturuyor.
Örneğin 7G-Tronic
Plus adlı otomatik şanzıman artık
hem daha hızlı, hem de daha
doğru tepki vererek performans
ve tüketime katkıda bulunuyor.
Eco start/stop sistemi
tasarruf sağlarken, çok hızlı ve
neredeyse hissedilmeyecek şekilde
çalışarak beğeni topluyor.~
C Coupe’de sunulan güvenlik
teknolojileri ise sınırları zorluyor:
Aktif şerit takip asistanı
(yanlışlıkla şerit değiştirmeleri
önlüyor), aktif kör nokta uyarısı,
Distronic Plus adlı adaptif
hız sabitleyici, sürücünün dikkat
seviyesini kontrol eden Attention
Assist, adaptif frenler
(yokuşta kalkış yardımcısı da
dahil), Pre-Safe adlı kaza öncesi
gerekli önlemleri (kemerleri
geriyor, camları ve sunroofu
kapatıyor) alan sistem, hız limiti
asistanı (trafik hız sınırı işaretlerini
tanıyıp merkezi göstergede
gösteriyor), LED’li stoplar,
entegre kafalıklara sahip sportif
koltuklar, müzik sistemine
entegre 14.7 cm’lik renkli ekran,
tüm C Coupe modellerinde
standart.

Yeni C Coupe’de ilk etapta
2 dizel ve 3 benzinli olmak üzere
5 motor seçeneği bulunuyor.
BlueEfficiency teknolojilerinin
tümünde standart olduğu
motorlardan C 220 CDI 170
HP güç ve 400 Nm (henüz 1400
d/d’de) tork üretiyor. İkinci dizel
seçenek olan C 250 CDI’da
ise bu rakamlar 204 HP ve 500
Nm (1600 d/d’de) olarak açıklanıyor.
Benzinli motorlar ise C
180, C 250 ve C 350 olarak sıralanıyor.
Araç ülkemize Ağustos
ayında gelecek, ikisi de 1.8 lt
hacimli olan C 180 (156 HP) ve
C 250 (204 HP) motorlarla piyasaya
çıkacak. Diğer motorlar ise
sipariş üzerine ithal edilebilecek.
Aracın başlangıç fiyatı ise
60 bin Euro civarında olacak.

M3 Avcısı

C Coupe’nin topmodeli C 63
AMG Coupe’yi İspanya’daki basın
tanıtımının ikinci gününde
kullanma fırsatı bulduk. Doğal
olarak bu otomobilin de rakibi,
BMW M3 Coupe.
~
Bazı sesler ne kadar yüksek
olsa da insanın hoşuna gider:
Homurtular, cayırtılar, çığlıklar…
Tabi ki bunlar C 63 AMG
Coupe gibi bir otomobilin V8
motorundan yükseldiği sürece.
Gücünü devirden alan atmosferik
V8’lerin sonuncu örneklerinden
biri olan bu motor,
6800 d/d’de 457 HP güç üretiyor
ve aracı 100 km/s hıza
4.4 saniyede ulaştırıyor. Sadece
bu iki rakam bile
C 63 AMG’nin
doğal düşmanının
hangisi olduğunu
gösteriyor:
BMW M3.

Hacim küçültüp turbo besleme
kullanılarak tasarruf etmek
gibi bir yöntem bu otomobilde
kullanılmamış. Ancak bu durum,
C 63 AMG’nin müsrif bir
otomobil olduğu anlamına gelmiyor
kesinlikle. Yakıt tasarrufu
için sürücünün, tasarruf
programını devreye sokan “C”
düğmesine basması yeterli: Otomatik
şanzıman (tork konvertörü
yok) daha erken vites büyütüyor
ve gaz pedalı komutlarına
verilen tepkiler yumuşuyor.
Mercedes’in açıklamasına
göre araç, bu modda kullanıldığında
12.0 lt/100 km’lik
bir tüketim rakamına imza atabiliyor.

Diğer taraftan C 63 AMG,
sürücüsünü tasarruf yerine
SLS’ten alınan yeni sürüş programlarını
seçmeye tahrik ediyor.
S, S Plus ve M kısaltmalı
bu modlar, vites kolunun yanındaki
düğmeler kullanılarak
seçiliyor. Bu modların tümü araca
çok yüksek bir sportiflik
kazandırıyor.

Bu araca özgü ön aksa sahip
spor süspansiyon, güçlendirilmiş
frenler, spoyler paketi
ve CLS 63 AMG’yi andıran iç
mekan ilaveleriyle birlikte aracın
Almanya başlangıç fiyatı 72
bin 590 Euro’ya çıkıyor.
~
C 63 AMG’nin 457 HP’lik
standart gücünü yetersiz bulanlar
için AMG, 7 bin 116 Euro
karşılığında bir performans
paketi sunuyor. Bu paketle aracın
gücü 487 HP’ye çıkarken
0-100 km/s hızlanma süresi ise
4.3 saniyeye geriliyor.

“C Coupe’nin başarısına inanıyoruz”

Mercedes-Benz Otomobilleri Satış ve
Pazarlama Başkan Yardımcısı Dr. Joachim
Schmidt ile Mercedes modelleri hakkında
sohbet ettik.

C Coupe ile ilgili hedefleriniz nedir?

M.S.: 2011 için 5 haneli rakamlar hedefliyoruz.
C Coupe’nin başarısına inanıyoruz. ABD’de de
satılıyor olmasına rağmen ana pazar Avrupa
olacak.

Mercedes’in Türkiye’deki durumunu nasıl
görüyorsunuz?

M.S.: Ülkenizdeki satışlardan ve
fabrikalarımızdan çok memnunuz. Kamyon ve
otobüs branşları çok iyi gidiyor.

Mercedes’te küçük hacimli downsizing
ürünü motorlar görecek miyiz?

M.S.: Henüz 1.6 lt’den küçük motorumuz yok. Ama
4-5 yıl içinde olabilir. Renault ile birlikte yaklaşık
bir yıldır küçük hacimli motorlar üzerinde
çalışıyoruz.
~
Elektrikli otomobil hakkındaki
düşünceleriniz neler?

M.S: Menzil sınırlamaları nedeniyle
elektrikli sistemler,
şehir içinde kullanılan
küçük otomobiller için
daha uygun. Örneğin
Smart için. Gelecek
bahar Smart, yeni akü
ve elektrik motoruyla
piyasaya çıkacak.

Artan menzil sayesinde
satışlarımız daha iyi noktalara çıkacak. Yeni B
Serisi’nin de elektrikli versiyonları olacak.

Elektrikli SLS’i neden ürettiniz?

M.S: Potansiyelimizi göstermek istedik.
Alman markalar birlikte elektrikli otomobil
geliştiriyor mu?

M.S.: Elektrikli otomobilde böyle bir işbirliği yok.
Ama hibridde var. Örneğin BMW 7 Serisi ve
Mercedes S Serisi’nin hibridlerinde.

Güncel A ve B serileri neden değişikliğe
uğradı?

M.S.: Aslında ikilinin satışları gayet iyiydi.
Ancak sandviç zemin biraz
zorlu bir konsept. Çünkü özel
bir motor gerektiriyor. B Serisi
müşterilerini korumak
içinse yeni B Serisi’ni
üretme kararı aldık.
Ayrıca bu aracın farklı versiyonları da
üretilecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.