Michelin, Lastik Etiketleme Uygulamasına Geçiyor

Yeni AB düzenlemesi ile, satışı gerçekleştirilen her lastiğin yuvarlanma direncinin, dış gürültü seviyesininin ve ıslak zeminde fren mesafesininin (ıslak zeminde yol tutuşu) belirtildiği standart bir etiket bulundurulması zorunlu hale geliyor. Düzenleme; lastiğin performansı hakkında sürücülere objektif bilgi sağlamayı ve lastik performansının geliştirilmesini hedefliyor.

1 Kasım 2012’den itibaren, Avrupa’da satışı yapılan tüm lastiklerin, ‘’Üç performans’’ kriteri hakkında bilgi içeren bir etiket taşıması gerekiyor. Bu kriterlerden yakıt tüketimi ve lastik dış ses gürültüsü çevreyle ilgiliyken, ıslak zeminde fren mesafesi ise güvenlikle bağlantılı. Bu nedenle yeni AB düzenlemesi, satışı gerçekleştirilen her lastiğin yuvarlanma direncini, dış gürültü seviyesini ve ıslak zeminde fren mesafesini belirten standart etiket zorunluluğu getiriyor.

Amaç: ‘’Kullanıcıları lastikleri hakkında bilinçlendirmek’’

Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, lastikte etiketleme uygulamasını önemsediklerini belirterek, kullanıcıları lastikleri hakkında bilinçlendirmek ve bütün lastiklerin aynı olmadığını kullanıcıya göstermek için bu uygulamayı desteklediklerini söyledi.

Sertan Akçagöz, “Lastiklerde bir sınıflandırma olacağı için, lastikte etiketleme uygulaması tüketicileri bilgilendirmesi açısından faydalı olacak. Burada lastik üreticilerine daha düşük yuvarlanma direncine sahip lastik üretmek için büyük görevler düşüyor. Michelin, bunu hiçbir zorunluluk yokken ve daha yeşil lastik konsepti oluşmamışken, 1992 yılında ‘’Energy Saver’’ lastikleri ile düşük yuvarlanma dirençli lastikleri üretti. Michelin olarak, lastikte etiketleme uygulamasını son derece önemsiyor ve tüketicileri, lastikleri hakkında bilinçlendirmesi ve bütün lastiklerin aynı olmadığını göstermesi açısından destekliyoruz. Bunun yanı sıra Michelin, performans bütünlüğü sağlayabilecek en kaliteli ve pazara referans olabilecek lastikleri üretmek için milyonlarca Euro’luk AR-GE yatırımlarına devam ediyor. Michelin bu performans kriterlerinin yanı sıra lastiğin kullanım ömrü ve kuru zeminde fren mesafesi kriterlerininde etiketleme uygulamasında bulunması için çalışmaları devam ediyor’’ dedi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.