Nissan türkiye’den tarihi pazar payı ve satış

Nissan Türkiye, Mart 2011 sonuçlarını açıkladı. İstikrarlı büyümesini Mart ayında da sürdüren Nissan Türkiye Mart ayını toplam 2 bin 145 adet satışla kapattı. Bu satış rakamı ile yüzde 2,74’lük Pazar payına ulaşan Nissan, Türkiye pazarında bugüne dek en yüksek Pazar payını elde ederek bir ilke imza attı.

Geçen yılın ilk çeyreğine göre bu yıl ilk çeyrekte toplam yüzde 78 büyüme kaydeden pazarın da üzerinde büyüme göstererek yüzde 127’lik büyüme elde eden Nissan Türkiye, pazar payını da 2011’in ilk çeyreğinde 1,8’den 2,3’e çıkardı. Nissan bu büyüme oranları ile orta vadede pazar payını yüzde 3’e çıkarmayı hedeflediğini de açıkladı.

“Qashqai ve Juke taleplerine yetişemiyoruz”

Bu büyümenin özellikle modele bağlı bir stratejinin sonucu olduğunu belirten Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, Qashqai, Juke ve Micra ile hafif ticari araçlardan Navara ve Pickup NP300’ün bu başarıda önemli payları olduğunu söyledi. İlkim Sancaktaroğlu, Qashqai ve Juke modelleri için gelen talepleri karşılamakta zorlandıklarını da belirtti.

Sancaktaroğlu ayrıca şöyle konuştu; “Bildiğiniz gibi Nisan 2009 – Mart 2010 dönemini içeren mali yılımıza göre satışlarımızı 7 bin 542 adetten 15 bin 597’ye çıkararak yüzde 100’ün üzerinde bir artış grafiği kaydettik. Toplam pazarın üzerinde büyüme gösterdiğimizi açıklayan bu rakamlarla Nissan Türkiye olarak Avrupa sıralamasında geçen yıla oranla 3 basamak tırmanarak 2010’u 8’inci sırada kapattık. Şimdi yeni mali yılımızda da benzer bir büyüme ile başarımızı daha da yükselteceğimize inanıyorum”.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.