Özgünlüğünü bıraktı kalitesini artırdı

Citroen C4 kompakt HB sınıfının
önemli oyuncularından
biri ve ulaştığı satış
rakamları da bunu açık
bir şekilde gösteriyor. Bugüne
kadar ülkemizde, 21 bin
adetten fazla bir satış başarısı
yakalayan C4, yenilenmiş haliyle
ülkemizde de pazara çıktı. Çok
önemli ve beklenmedik bir değiitroen C4 kompakt HB sınıfının
önemli oyuncularından
biri ve ulaştığı satış
rakamları da bunu açık
bir şekilde gösteriyor. Bugüne
kadar ülkemizde, 21 bin
adetten fazla bir satış başarısı
yakalayan C4, yenilenmiş haliyle
ülkemizde de pazara çıktı. Çok
önemli ve beklenmedik bir değişim
geçiren C4, bu sınıfın diğer
oyuncuları ile önemli bir benzerliğe
sahip olması ile dikkat çekiyor.

Yeni C4 ülkemizde Attraction,
Confort ve Exclusive olmak üzere
3 farklı donanım paketiyle pazarlanıyor.
1.4 lt VTi 95 HP M/T,
1.6 VTi 120 HP M/T ve BVA otomatik
seçeneği olmak üzere araçta
iki benzinli motor seçeneği
bulunuyor. 1.6 lt HDi 92 HP M/T,
1.6 lt HDi 112 HP M/T, 1.6 lt e-
HDi 112 HP MCP ise araçta görev
yapan dizel motor seçenekleri.
Citroen yönetimi güçlü bir motor
seçeneği beklentisinde olanlara ise
1.6 lt THP 156 HP benzinli ve MCP
adı verilen otomatik şanzımanla
satın alınabilecek versiyonla yanıtveriyor. Oldukça geniş bir motor
yelpazesine sahip olan Citroen C4,
gerçekten de bu özelliği ile hemen
dikkat çekiyor. Donanım açısından
da zengin paketlere sahip
olan aracın satış fiyatı ise 33 bin
900 TL’den başlıyor. En çok satması
planlanan versiyon olarak ise
1.6 lt e-HDi 112 HP’lik dizel motor
ve MCP (otomatikleştirilmiş
manuel şanzıman) kombinasyonundan
oluşuyor. ~ Bu modelin satış
fiyatı ise 44 bin 900 TL. Özellikle
bu fiyat seçeneği dikkat çeken
bir örnek olmuş durumda.

45 bin TL’ye dizel
otomatik sunuluyor

Ülkemizde kompakt HB ve dizel
otomatik olarak satışa sunulan
araçlara büyük bir ilgi gösterilirken,
Citroen C4 ile 45 bin TL sınırında
bir fiyat yakalayarak
önemli bir iş ortaya koymuş durumda.
Binek otomobil satışlarında
C4 ile önemli bir atılım
gerçekleştirme planlarında olan
Citroen yönetimi, 2011 yılında
bu araçtan 5 bin adet satmayı
planlıyor.

Gelelim aracın geçirdiği gerçekten
de çok önemli değişime.
Bu değişim bizlerin bile beklemediği
kadar büyük bir bölümde
yaşanmış. Ancak 2005 yılında pazara
çıkan birinci nesil Citroen
C4’ün özgün özelliklerinin bir
kenara bırakılması kararı alınmış.
Örneğin göbeği sabit duran ve güvenlik
açısından çok önemli olduğu
söylenen direksiyon simidi,
orta konsol üzerine alınmış dijital
göstergeleri ve tasarımında
çok sevimli ve çekici görünmesini
sağlayan omuz çizgisinden ve
C sütununun farklı görselinden
vazgeçilmiş. Özgünlüklerin bir
kenara bırakılmış olması bizlerde
ilk etapta bir şaşkınlık yaşatırken,
C4’ün artan kalite seviyesi
ise keyfimizi yerine getiren bir
durum oldu.

Motor kaputunun üzerinde bulunan
çift şeritli bombeli tasarımla
güçlü görünen bir yüze sahip
olan araç, marka logosunu da
içine alan krom şeritlerle kaliteli
bir etki bırakıyor. Far kaşlarını andıran
yapısıyla agresif görünen C4,
bakış açısına göre sanki şekil değiştirebilen
bir tasarımı varmış
gibi duruyor. Büyük hava girişleri
ve derin sis farları yuvaları da
ona sportif bir tat katıyor. Profil
görünümünde de akıcı çizgileri ile
dikkat çeken C4, derin ve keskin
görünen bıçak izleri ile bu bölümde
de sportif bir duruşa sahip.
Arkada ise bagaj üstü spoyler ve
tıpkı önünde olduğu gibi büyük
krom ~ malzemesi ile dikkat çekiyor.

Yaşam alanı eskisine
göre daha büyük

İç mekana geçtiğimizde ise C4
eskisine göre daha büyük bir yaşam
alanı ile bizleri karşılıyor.
Kokpit ve orta konsol tasarımında
yapılan değişikliklerle sürücü
ve yolcu bölümünde özellikle diz
mesafesinde önemli bir genişleme
sağlanmış. Yine bunun getirdiği
bir artı ile arka tarafta da genişlik
artırılmış. Boyutlarında çok önemli
bir değişim olmamasına rağmen,
yaşam alanındaki bu değişim
oldukça iyi. Bagaj hacmi konusunda
ise C4 sınıfının en iyi değerlerinden
birine ulaşarak, 400
litre sınırının bile üzerine çıktı.
Eşya gözlerinin sayısı artarken,
otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın
son derece küçük bir
kumanda koluna sahip olması
ile bu gözlerin sayısında önemli
bir artış elde edilmiş. Fakat bardaklıkları
kullanmak o kadar da
kolay değil. Direksiyon simidi ve
aracın sessizliği de, yerini aldığı
modele göre sevdiğimiz yanlarından.
Kumanda elemanlarının
kullanımı açısından bir sıkıntı
yaşanmıyor. Malzeme kalitesi açısından
kokpit üzerinde göz dolduran
C4, bazı yerlerde ise beklediğimizden
biraz daha ucuz bir
malzeme kullanıyor. Görüş açıları
konusunda beğenimizi kazanan
otomobil, koltukların kalitesi ile
maalesef beklentilerimizi karşı
layamadı. Yan destekleri iyi olmasına
rağmen minder yapılarını
daha iyi bekliyorduk. Uyarı
sesleri dört farklı modda ayarlanabilen
C4 alışkın olduğumuz
çıldırtan uyarı sesleri yerine farklı
seçenekler sunabiliyor. Bu özellik
kullanılırken seslerin ayarları
ile oynanamıyor olması güvenlik
açısından oldukça~ iyi. Gösterge
panelinin aydınlatma renkleri de
sürücünün isteğine göre farklılaştırılabiliyor.

Dizel motor ekonomisi
ile göz dolduruyor

Dalyan’da katıldığımız test sürüşü
sırasında 112 HP güç üreten
dizel motoru manuel ve otomatikleştirilmiş
manuel şanzıman
sistemi ile kullanma fırsatı bulduk.
Ekonomik tüketim değerleri ile
göz dolduran dizel motor, performans
açısından da son derece
iyi bir seçenek. 6 ileri oranlı manuel
şanzımanın kullanımı da iyi
ve sürüşe negatif bir katkısı yok.
En çok satmayı planladıkları versiyon
olan ve otomatikleştirilmiş
manuel şanzımanla birlikte satın
alınabilen e-HDi motorla birlikte,
stop&start olarak adlandırılan ve
artık neredeyse her araçta karşımıza
çıkan sistem de satın alınabiliyor.
Bu özellik istenmediği
zamanlarda iptal edilebilirken,
şehir kullanımlarında motoru
durdurup yeniden çalıştırması
sayesinde tüketim ve çevreye salınan
gazlar açısından önemli bir
fayda sağlıyor. Şanzıman kolunun
oldukça küçük olması ise kullanım
zorluğu yaratıyor. Alışkanlık
sağlanıyor ama bu kolun bu kadar
da küçük olması çok gerekli değil.
Yönlendirme kabiliyeti açısından
yerini aldığı modele göre
daha iyi olan C4, yola sağlam basan
seçeneklerden biri. Yapmış olduğumuz
sürüş sırasında yol tutuş
konusunda hiç sıkıntı yaşamadık.
Ancak süspansiyon sisteminin
kalitesi ise C4’ü zorlayabilir.
Özellikle arka tarafta son derece
sert ve vuruntu yapan bir sistem
var. Darbeler yaşam alanına
oldukça sert yansıyor ve bu durum
hem gürültü kirliliği, hem de
önemli bir konfor eksikliğine neden
oluyor.~

SONUÇ

Citroen C4 beklediğimizden
daha
büyük çaplı bir değişim
göstererek
karşımıza çıktı. Yerine
aldığı modeldeki
çok beğenilen ve kendisine özgün
tasarım detaylarını bir kenara bırakarak,
bu sınıfın diğer modelleri ile
önemli bir benzerlik içine giren C4,
eskisine göre çok daha kaliteli ve çok
daha sportif bir görünüme bürünmüş.
Donanım ve motor seçenekleri açısından
son derece zengin olan C4, dizel
otomatik versiyonun iddialı fiyatıyla
gerçekten de çok önemli bir
satış başarısı yakalayabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.