Sedana Fransız öpücüğü

Küçük sınıf sedan
otomobil dendiği
zaman ülkemiz
gerçekten de tam anlamıyla
bir cennet. Yola baktığım
zaman otomobillerin büyük
bir bölümünün bu tür araçlardan
oluştuğunu görüyorum.
Son dönemlerde bu
sınıfta rekabet çok yüksek
seviyelere ulaştı. Durum
böyle olunca markalar arka
arkaya bu sınıfa gözlerini
çevirdi. İşte tüm özellikleri
ile sanki ülkemiz
şartları için üretilmiş
otomobillerden
biri daha:

Citroen C-Elysee.
C-Elysee, 30 bin 150 TL
gibi iddialı bir başlangıç fiyatına
sahip. Ben de en uygun
fiyatlı giriş versiyonunu
test ettim. Motor kaputunun
altında yatan seçenekler
açısından beklediğinizi
rahatlıkla bulabileceğiniz
araçta, otomatik şanzıman
seçeneği (benzinli motorla)
de var. Uygun bulduğum,
giriş versiyonundaysa 3 silindirli,
1199 cc hacminde
benzinli bir motor görev yapıyor.

5 ileri oranlı manuel
şanzımanla kombine edilen
benzinli ünite, performans
konusunda yol ortalamalarını
ve müşteri beklentilerini
karşılayan bir performans
sunuyor. Bu arada aracın,
beklediğimden daha sessiz
bir çalışma karakterine sahip
olduğunu da belirtmek
istiyorum. Bu son derece
önemli. Çünkü artık bu tür
ekonomik araçlarda bile
sessizlik belirleyici bir satın
alma kriteri halini almış
durumda. Yüksek hızlara
çıkıldığı zaman ses biraz
artıyor ama C-Elysee yalıtım konusunda sevdiğim otomobillerden
biri oldu.

Uzun süreli test şartlarından
geçirilen ve tüm zemin
koşullarında test edilen CElysee,
sanki özel siparişle,
Türkiye yolları için üretilmiş
bir otomobil. Derin çukur
geçişlerinde bile yaşam alanındaki
konfordan ödün
vermiyor. Aynı zamanda
süspansiyon sistemi de kabin
içinde bulunanların rahat
bir yolculuk yapmasını
sağlıyor. Yol tutuş güvenliği
açısından bu otomobili kullanırken,
elbette belli bir
limit sınırında kalınması
gerekiyor. Bu limiti zorlamaya
kalkarsanız yolun sizi
üzerinden atmaya çalışması
kaçınılmaz oluyor. Fakat bu
durum söylediğim gibi onun
limitlerini çok zorlayıp onu
hata yapmaya ittiğiniz zaman
ortaya çıkıyor. Standart
kullanımlar sırasında yol tutuş
ve sürüş güvenliği tatmin
etmeyi başarıyor.
Gelelim en önemli konulardan
biri olan tüketime.

~Citroen ortalama yakıt tüketiminin
100 km’de 5.3 lt
olduğunu açıklıyor. Şehir içi
kullanımlar için açıklanan
veri ise 7 litre. Yaptığım tüketim
testlerinin sonucunda,
C-Elysee’nin karma kullanımda
6.1 lt ile yetinebildiğini
gördüm. Bu tüketim
elbette en iyilerden biri değil
ama ben yakıt ekonomisini
son derece başarılı buldum.
100 km’de 6.1 lt yakıt tüketimi
onun cep dostu otomobillerden
biri olduğu anlamına
geliyor. 72 HP güç ve 110
Nm tork üreten motor ve 980
kg ağırlığında olan gövdeye
sahip C-Elysee ile yaptığım
0-100 km/s hızlanma testi
ölçümlerinde 14 sn’lik değere
ulaştım. Yüksek hızlara
ulaşma isteği beklediğim
gibi çok fazla değildi ama
otoyol kullanımlarında da,
yolun hız limitlerine uygun
olarak, yeterli performansı
sunabiliyor. Açıklanan bilgilere
göre aracın son hızı
160 km/s olarak açıklanıyor.

Fren sisteminin stabilitesi ve
duruş mesafesi konusunda,
güvenlik sınırının altına inebilen
performansı ile bu kriterde
de güvenli olduğunu
ispatladı. Duruşlar sırasında
stabil yapısını koruması da
önemli bir artı. Görünüm
özelliğinden çok fazla söz etmek
istemiyorum çünkü fotoğraflardan
da gördüğünüz
gibi son derece iyi giyimli bir
Fransız o. Ayrıca yaşam alanı
özellikleri ve kullanışlılık
gibi konularda da sevdim.
Cam açma kumandalarını
vites konsoluna almaları
ve direksiyon simidinin
derinlik ayarının olmaması
gibi detayları da var ama
bu otomobil ödediğinizden
fazlasını rahatlıkla sunuyor.

Sonuç

Citroen C-Elysee sundukları
ile küçük sınıf sedan otomobillerden
beklentileri bir
adım daha ileriye taşımış
durumda. Görünümü ile iddialı
olan C-Elysee, yaşam
alanında sundukları ile de
konfor ve kalite seviyesini
artırıyor. Tarzı iyi olan otomobil,
fiyat konusunda son derece iyi
bir etiket sunuyor. Bu etiketin karşılığında
1.2 lt benzinli motor, 5 ileri
oranlı manuel şanzıman, konforlu ve
güvenli sürüş karakteri
ile de göz dolduruyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.