Şık ve ihtişamlı

1936 yılında tanıtılan Kadett
modeliyle başladı. Kadett efsanesi
1962 yılında satışa sunulan
Kadett A ile devam ederken,
son 50 yılda 6 farklı Kadett ile 4
farklı Astra nesli geliştirildi.
1991 ile 2009 yılları arasında dört
nesil boyunca geliştirilen Astra ailesi
(1991 Astra F, 1998 Astra G,
2004 Astra H ve 2009 Astra J) son
makyajını ise Ekim 2012’de, yeni
Opel Astra Sedan’ın lansmanıyla
birlikte geçirecek.

Böylece Astra J ürün ailesi, her
yıl bir gövde versiyonunun eklenmesiyle
bu yıl içerisinde tamamlanmış
olacak. Avrupa pazarında Astra
ürün ailesi, 2009’dan beri toplam
700 bin adet ile kompakt sınıftaki
satış sıralamasında üçüncü sırada
yer aldı. Türkiye’de ise 2010 yılı
başından itibaren toplam 20 bin
adet satan yeni Astra ürün ailesine,
yeni Sedan modelinin de eklenmesiyle
pazar payının daha da artması
bekleniyor.

Opel, Türkiye pazarının yüzde
60’ını oluşturan C segmentinde Astra
Sedan’la kuvvetli olmak istiyor.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan
Keklik, yeni otomobilin en baştan
sedan olarak tasarlanmış yeni bir
model olduğunu vurguluyor ve yeni
Astra Sedan için “Baş döndürücü,
İhtişamlı, Şık” sloganını kullandıklarını
belirtiyor.

Opel’in Polonya’daki
Gliwice tesislerinde,
Astra Classic’le birlikte
üretilecek olan yeni
Astra Sedan’da, Türkiye
pazarı için üçü
benzinli olmak üzere
toplam dört motor seçeneği
yer alacak. Benzinli
motor seçenekleri 115 HP ile
180 HP arasında güçlere (1.6 lt 115
HP, 1.4 Turbo 140 HP ve 1.6 Turbo
180 HP) sahip olacak. Dizel seçenek
olan 1.3 lt CDTI’ın gücüyse 95 HP
olarak açıklanıyor. Tüm benzinli
motorlarla otomatik şanzıman seçeneğinin
sunuluyor olması, Astra
Sedan’a ayrı bir ayrıcalık kazandırıyor.

Astra Sedan’la 1.6 lt ve altında
otomatik vites sunulabiliyor olması,
hem perakende, hem de filo tarafında
avantaj sağlayacak. Keklik, yeni
Astra Sedan’la filo kanadında da
daha etkin olabileceklerini ve daha
rekabetçi fiyatlarla pazarda yer alacaklarını
söylüyor. Edition, Sport ve
Cosmo donanım paketleriyle Ekim
ayı sonunda pazara sunulacak olan
Astra Sedan ailesinde fiyatlar 42
bin 750 TL’den başlayacak. Eylül
ayı boyunca showrooma gelip ön
satış bağlantısı yapan müşteriler
ise 1.000 TL ön satış avantajından
yararlanabilecek. Ön satış indirimiyle
Astra Sedan’ın fiyatları şu
şekilde oluşuyor; 1.6 115 HP 41
bin 750 TL, 1.4 140 HP 49 bin 250
TL, 1.6 180 HP 63 bin 50 TL ve 1.3
Dizel 95 HP 51 bin 750 TL . Özcan
Keklik, 2012 yılının geriye kalan
son 3 ayında 4 bin adet yeni Astra
Sedan satmayı hedeflediklerini ve
2013 hedeflerinin 12 bin adet olduğunu
söylerken, en çok satmasını
bekledikleri versiyonların ise 1.3
Sport dizel ile 1.4 Turbo otomatik
modelleri olduğunu belirtti.

Astra Sedan’da ön farlar, sis farları,
alt ve üst ızgarada yapılan
değişiklikler ile ön tasarımda
daha modern
bir görünüm sağlanmış.
Yolcu bölümünün
üzerinden kıvrılıp arka
camı çevreleyen ve bagaja
entegre spoylerle
bütünleşen tavan
çizgisi, araca zarif bir
görünüm kazandırıyor. C sütunu
bagaj bölümüne kadar uzandığı
için Hatchback modeline kıyasla
90 lt daha fazla hacim (maksimum
1160 lt) sunarken, bu tasarım bagaj
bölümünün ustalıkla gizlenmesini
sağlamış. 4 bin 658 mm’lik uzunluğu,
1814 mm’lik genişliği ve 2
bin 685 mm’lik dingil mesafesiyle
Astra Sedan’ı sınıfının en uzun, en
geniş ve en uzun aks aralığına sahip
otomobillerden biri haline getiriyor.

Astra ailesi de makyajlandı

Yeni Astra Sedan’ın tanıtımı ile
birlikte Astra ailesi de makyaja
tabi tutuldu. Yeni tasarım özellikle
ön bölümde kendisini gösteriyor:
Ön ızgara, panjur üzerindeki logo
ve tamponlar daha sportif görünüm
için yeniden tasarlanmış. Ön
panjurdaki krom parça bir uçak
kanadını andırıyor. İç mekandaki
değişikler ise yeni gösterge paneli
ve panelin ortasındaki yeni bilgi
ekranı, yeni arka görüş kamerası
ve yeni tasarımlı döşeme kumaşları
ve yeni renkler olarak özetleniyor.
Motor seçenekleri arasındaki
en önemli yenilik ise, daha önce
Insignia’da kendisine yer bulan 195
HP gücündeki, 400 Nm maksimum
torka sahip yeni Biturbo dizel motor.
Bu modelin V6 performansını
4 silindirde sunabildiği belirtiliyor.

Biturbo versiyonun ön ve arka
tampon yapısı diğer modellerden
farklılaştırılırken, önde, arkada ve
profilde ilave gövde parçaları kullanılmış.
Ayrıca çift egzoz çıkışına
yer verilmiş. Biturbo modellerinin
koltuklarında ise çift renkli deri
döşeme kullanılmış.

Astra’nın bir diğer yeni versiyonu
ise OPC modelleri. 280 HP’lik
motor gücüyle OPC en güçlü ve en
hızlı Astra. 400 Nm maksimum tork
sunan direkt enjeksiyonlu benzinli
Astra OPC’nin son hızı 250 km/s.
0-100 km/s hızlanma süresi 6.0 sn
olarak açıklanan OPC’nin ortalama
tüketimi fabrika verilerine göre 8.1
lt/100 km.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.