Ailelere daha fazla lüks

Ondan bir spor-van olması bekleniyor. Büyük ihtimalle isminin S-Max (Sport-Max) olmasının sebebi de bu. Ayrıca 7 kişi için de bolca iç mekan sunuyor. Peki ama bu Ford, gerçekten bir Süper-Max mi?

Sürüş izlenimleri yazılarımız bazen, markaların yeni otomobilleri için kullandığı sloganların pek de doğru olmadıklarını ortaya çıkarır. Ancak bu yeni Ford, kesinlikle çok geniş bir iç mekana sahip. Örneğin gerektiğinde 7 kişi ile yolculuk yapılabiliyor. Ancak sayfanın altındaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, üçüncü sırada yolculuk yapacakların pek iri olmamaları gerekiyor. Diğer taraftan S-Max pratik bir van. İkinci ve üçüncü koltuk sıraları bir düğmeye basılarak yatırılabiliyor ve ortaya düz bir zemin çıkıyor. Bu da bir buzdolabıyla çamaşır makinesini bir kerede taşıyabileceğiniz anlamına geliyor. Ancak bu yetenek için 1100 Euro (Almanya’da) ekstra bedeli gözden çıkarmanız gerekiyor. Sportiflik ise tam olarak doğru değil: S-Max, van kıyafeti giymiş lüks bir sedana daha yakın. Test aracında görev yapan 180 HP’lik dizel iyi çalışan ve güçlü bir makine olarak beğeni topluyor. Sessizliği sağlayansa başarılı izolasyon. Fabrika verilerine göre S-Max 2.0 TDCi, 211 km/s hıza ulaşabiliyor, 0-100 km/s hızlanmayı 9.7 sn’de tamamlıyor ve 100 km’de 5 lt yakıt tüketiyor.

Sürücü ve yanındaki yolcu, kulüp koltuklarını aratmayan kalın dolgulu koltukların keyfini çıkarırken, optimum koltuk ayarlarını elektrikli bir sistemle yapabiliyor. Ancak bunun maliyeti, donanım seviyesine bağlı olarak, 560 Euro ile 810 Euro arasında. Ayarlı süspansiyon için 2 bin Euro verenler ise aracı iyice konforlu hale getirebiliyor. Konfor modunda süspansiyon, tüm zemin bozukluklarını sanki ütülermiş gibi emiyor. Sport mod seçildiğinde ise araç, pek de hoş olmayan sarsıntı ve zıplamalara neden oluyor.

Kullanım rahatlığı da S-Max’in güçlü olmadığı özelliklerden biri. Çünkü S-Max, 4.80 m’lik boyu ve 2.14 m’lik genişliği ile gerçekten “büyük” bir araç ve buna 1.7 tonluk yüksek ağırlık da ekleniyor. Ayrıca 11.6 m’lik dönüş çapı da “kıvrak” bir araç olmadığını kanıtlıyor.

Diğer taraftan sürücü, fiyatı istediği gibi yükseltebiliyor, çünkü ekstralar listesi neredeyse 1001 Gece Masalları kadar uzun ve neredeyse her şey var: Isıtmalı ve/veya soğutmalı deri koltuklar, çepeçevre kameralar, park sırasında, şerit değiştirirken veya fren yaparken yardımcı olan asistanlar, kaza önleme sistemleri, hatta diz havayastıkları bile… Bilgi eğlence opsiyonları da oldukça iddialı: Ses sistemleri, navigasyon, internet bağlantısı, telefon… Eğer işi abartıp kendinizi engelleyemezseniz S-Max’in (Almanya) fiyatı 60 bin Euro seviyesinin çok üzerine çıkabiliyor.

Ancak bunun yarısına da bir S-Max satın alabilirsiniz: Trend donanım paketli ve 180 HP’lik motora sahip S-Max’in başlangıç fiyatı 34 bin 200 Euro.

Teknik Veriler
Ford S-Max 2.0 TDCI

Motor: 4 silindir, turbo, önde enlemesine; Motor hacmi: 1997 cc; Maks. güç: 180 HP-3500 d/d; Maks. tork: 400 Nm-2000 d/d; Maks. hız: 211 km/s; 0-100 km/s: 9.7 sn; Güç aktarımı: önden çekiş, 6 ileri manuel şanzıman; U/G/Y: 4848/2137/1747 mm; Bagaj hacmi: 1206-2339 lt; Boş ağırlık: 1681 kg; Tüketim: 5.0 lt/100 km; CBorchmann_03O2: 129 gr/km

SONUÇ
Andreas Borchmann

S-Max sportif bir van mı? Pek değil! Onun asıl güçlü yönü konforu ve bu gayet iyi. Çünkü aileler, içerisinde zıplayıp duracakları bir sporcu yerine günlük kullanımda hayatlarını kolaylaştıracak geniş iç mekanlı araçları tercih eder. İşte S-Max bu özellikleri bolca sunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.