KIA baştan yaratıldı

 

 

İç ve dış tasarımı yenilenen KIA Soul, köşeli stili, üstün teknolojileri ve bir dizi ilgi çekici yeniliği ile baştan yaratıldı. KIA Soul büyüyen ölçüleri, geniş iç hacmi, güçlenen kaportası, geliştirilmiş süspansiyon özelliği ile sürüş kalitesini önemli oranda artırıyor. 1.6 litre CRDi dizel motor seçeneği sunan Yeni KIA Soul, 7 ileri DTC şanzıman ile %20’ye varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

KIA Soul, heyecan yaratmaya devam ediyor. Yeni KIA Soul baştan sona yenilenirken, modelin hayranlarının üzerinde iz bırakan ikonik tasarıma sadık kalındı. Soul’un bugünkü halini özel kılan şeyler muhafaza edilirken, gelişime açık yanlar ele alınarak, yeni fonksiyonlar yaratıldı. KIA Soul, sahip olduğu fonksiyonlarla bugünün beklentilerini karşılaşmakla kalmıyor, şehir SUV’si segmentine de yeni bir anlayış getiriyor.

Yeni modelin dik duruşu, köşeli omuzları, görüş alanını artıran pencereleri, yüksek arka farları ve güven veren sürüş yüksekliği, aracın Soul olduğunu hemen hissettiren önemli tasarım unsurları olarak dikkat çekiyor.

KIA Soul’da, modelin çekiciliğini, değerini ve sofistike duruşunu artıran özellikler devreye alındı. Araca daha iyi bir sürüş dinamiği verilirken, bir yandan da daha kaliteli bir kabin oluşturuldu. Yeni KIA Soul’un yumuşak hatlar sergileyen yeni görünümü 2012 KIA Track’ster konsept aracından esinlendi. İki araç arasında özellikle dış gövde benzerlikleri dikkat çekiyor. KIA’nın artık marka olmuş radyatör ızgarası ise ürün gamındaki diğer modellerle uyumluluk sağlamak amacıyla elden geçildi.

Kaporta güçlendirildi
KIA Soul’un getirdiği en büyük teknik yenilik, cee’d modeli baz alınarak geliştirildi. Modelin kaportası, %66 oranında ultra yüksek mukavemetli ya da yüksek mukavemetli çelikten yapıldı. Ön kaput, üst ve alt B sütunları boyunca uzanan ve C sütunları arasındaki bağlantılar da daha güçlü hale geldi. Bunun sonucu olarak eski modele kıyasla burulum direnci %29 arttı. Ultra yüksek mukavemetli çeliğin kullanımı sayesinde A sütunları 20 mm daha dar oldu. Burada kazanılan tasarruf ile ön tarafta daha geniş bir görüş alanı ortaya çıktı.

Önde kullanılan MacPherson süspansiyon, alt şasiye dört burçla monte edildi. Bu uygulama ile kabinde titreşime karşı izolasyon sağlanırken, sürüş sırasındaki sert hareketler yumuşatıldı. Direksiyon kutusu öne alındı. Bu sayede araç direksiyon hareketlerine daha iyi yanıt verirken bir yandan da tekerlekten gelen titreşimler azaltıldı. Aracın arkasındaki amortisörler daha uzun ve dikey olarak monte edildi. Bu sayede daha büyük bir süspansiyon mesafesi ve daha yumuşak işleyiş sağlandı. Bu özellik sürüş konforunu artırdı.

Daha güçlü kaporta, süspansiyon alanındaki gelişmelerle Soul’un sürüş dinamikleri ve sürüş kalitesi önemli oranda artmış oldu. Bu yenilikler aracın kalitesinin daha çok hissedilmesini sağladı.

1.6 litre CRDi dizel motor
Müşteriler KIA Soul’un yeni nesil 1.6 litre CRDi dizel motorunu seçebilecek. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman (DCT) araçta standart olacak. KIA Soul, 7 ileri DTC şanzıman ile %20’ye varan yakıt tasarrufu sağlayacak.

Ölçüler büyüdü
KIA Soul’un yeni modelinde ölçüler az da olsa büyüdü. Aracın boyu 20 mm uzayarak 4.140 mm oldu. Aks açıklığı da 20 mm artarak, 2.570 mm seviyesine geldi. Soul ayrıca 15 mm daha genişliğe kavuşarak 1.800 mm oldu. Öte yandan Soul’un yüksekliğinde bir değişiklik yapılmadı. Aracın 1.610 mm yüksekliği korundu. Ölçülerin büyümesi kullanıma pratiklik kazandırdı. Bagaj kapağı açıklığı bu büyümeye paralel olarak 60 mm genişledi. Söz konusu genişleme kargo alanının, arka koltuklar dik konumdayken %4 büyümesini ve 354 litrelik bir hacme ulaşmasını sağladı. Sürücüler ayrıca bagaj zemini altında ek alan avantajı yakaladı.

İç mekân geliştirildi
KIA Soul iç kabinde, yüksek kalitede malzeme kullanımı ile sürücülerin ve yolcuların konforunu artırırken, kapsamlı ses yalıtımı sayesinde araç içindeki gürültü düzeyini yaklaşık üç desibel düşürerek daha sessiz bir sürüş deneyimi yaşatıyor.

Soul’un iç kabini genişledi. Ön koltuklarda bacak mesafesi 20 mm, baş mesafesi 5 mm ve omuz mesafesi 7,5 mm arttı. Arka koltuklarda oturanların rahatlığı da unutulmadı. Arka koltuklarda bacak mesafesi 5 mm açıldı.

Soul’de araca binmek ve araçtan inmek de artık daha kolay hale geldi. Basamak yüksekliği 5 mm düşürüldü. Hem ön hem arka koltuklarda kalça destekleri 12 mm aşağı çekildi. Ayrıca Soul müşterileri tek veya iki renkli iç dekorasyon seçebiliyorlar. Müşterilere siyah, kahverengi, gri renklerde kumaş seçenekleri sunuluyor.

KIA Soul’de yolculukların olmazsa olmazı müzik keyfi başka yaşanıyor. Soul’de güçlü hoparlör sistemi, kullanıcı dostu kontrol paneli ile birleştirildi. 4.3 inçlik gösterge paneli, üstün ses sistemi ile kullanıcıların sürüş keyfi artacak.

Birçok dış ve iç renk seçeneği
Daha tatmin edici bir deneyim sunan KIA’nın yeni fenomeni Soul, Avrupa’da belirli modellerde bir dizi yeni seçkin özelliği müşterilerle buluşturacak. Bu özellikler arasında otomatik iklim kontrollü klima, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve ısıtmalı yan aynalar dikkati çekiyor.

KIA Soul ayrıca çok sayıda seçenek sunmasıyla da eski modelin bir devamı niteliğinde görülüyor. Müşteriler beş boya ve üç iç renk seçeneği arasında tercih yapabilecekler. Gökyüzünü görerek yolculuk yapmanın keyfini yaşatan panoramik sunroof’un yanı sıra, 18” büyüklüğünde çift renk jantlarda araçta standart olarak sunuluyor olacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.