Dördü bir yerde

1.5 LT, 105 HP, 94.800 TL
Fotoğraflar: Barış Hasan Bedir

Mazda CX-3, Japon markanın küçük SUV segmentinde attığı önemli bir adım. Yeni CX-3, küçük hacim, dizel motor, otomatik şanzıman ve 4×4 karakteriyle ön plana çıkıyor.

Mazda ülkemiz şartlarının gerektirdiği özelliklere sahip CX-3 ile son derece iddialı.

Mazda CX-3 sahip olduğu özellikleriyle Mazda Türkiye’nin en önemli kozu oldu. Bu model aynı zamanda gelecekte Mazda otomobillerinin ne gibi özellikleri olacağı konusunda da öncü.

Mazda son dönemlerdeki en önemli atağını kesinlikle CX-3 ile yaptı. Modellerini yenileme konusunda büyük bir kararlılıkla ilerleyen ve tüm modellerinde radikal değişim yapan Mazda, CX-3 ile çok iddialı. Kompakt SUV sınıfında yer alan Mazda’nın yeni modeli, sunduğu özellikleriyle ön planda olmayı hak ediyor.

022_027_TEST_MAZDACX3-5Öncelikle CX-3’ü tasarım özellikleriyle inceleyelim. KODO adı verilen hareketli tasarım bu araçta da kullanılmış. Yüz tasarımında beni kendisine doğru çeken çizgiler yakalanmış. Durduğu yerde bile hareketli görünmesini sağlayan tasarımı oldukça göz alıcı. Havalandırma ızgarası, motor kaputu ve farların yapısı büyük bir titizlikle işlenmiş. Mazda modellerinde son dönemlerde sıklıkla kullanan kırmızı renkleriyle de bu CX-3 kesinlikle çok iyi görünüyor. Test otomobilinde olduğu gibi, açık bir renk tercih edildiğinde ise, sanki bu tasarımın başarılı detaylarının biraz silik kaldığını ve yeterince ön plana çıkamadığını düşünüyorum. Beyaz renkle belki daha klas bir görünüm sağlanmış ama dinamik detayların neredeyse tamamı arka planda kalmış.

Genişlik yeterli
İç mekana geçtiğimdeyse ilk merak ettiğim, bu küçük SUV’un sunduğu yaşam alanı genişliği oldu. Sürücü bölümünü kendi boyuma göre ayarladıktan sonra (1.80 m) arka tarafa geçtim. Elbette çok geniş bir kullanım alanı bulmadım ama dizlerimin herhangi bir yerle temas etmemesi, benim için yeterli diz mesafesini sunduğu sonucunu doğurdu. Omuz genişliği konusunda ise çok geniş değil, arka tarafta üç kişi yolculuk yaptığı zamansa biraz sıkıntı olabilir. Baş mesafesi konusunda da bir sıkıntı yaşamadım ama test bölümündeki diğer arkadaşımız, arka tarafta yolculuk yaptığında boyu 1.90 m olduğu için biraz sıkıntı yaşadı.

Kullanılan malzeme kalitesi açısından yüksek seviyede olan aracın yaşam alanında kullanım açısından önemli bir zorluk yaşamadım. Sadece görüş açıları konusunda biraz daha dikkatli olmam gerekti. Koltukların kalitesiyse uzun süreli yolculuklar sırasında da rahat ettirdi. Sürüş pozisyonunu bulma konusunda da hiç sıkıntı yaşamadım. Çok rahat bir şekilde ayarları yaptım. Küçük eşya gözleri açısından yeterli kullanım alanını sunan araçta, beklendiği gibi çok büyük bir bagaj yok. 350 lt’lik bagaj küçük sınıfın standartlarına uygun ancak tek çocuklu bir ailenin ihtiyaçları için yeterli olanı da sunuyor.

Süspansiyon konfor odaklı
Sürüş karakteri açısından başarılı özelliklere sahip. Skyactiv adı verilen Mazda’nın yeni sisteminin son temsilcisi olan CX-3, sürüş konusunda güven duyduğum araçlardan biri olmayı başardı. Yüksek bir yapısı olmasına rağmen rüzgardan fazla etkilenmiyor ve kararlı sürüş karakterini koruyor. CX-3 bu dinamik özellikleriyle, kompakt sınıfta güvenli sürüş karakterine sahip bir araç kullanıyormuşum gibi hissettirdi. Süspansiyon sisteminin konfor odaklı yapısıysa, dinamik sürüşler istediğimde, çok rahat bir şekilde bu karaktere adapte oldu. Konfor konusunda beklediklerimi bulduğum araç sessizlik konusunda yüksek hızlara çıkana kadar oldukça başarılı. Hız yükseldiğinde ise gürültü, iç mekana beklediğimden biraz daha fazla yansıdı. Motor kaputunun altında yatan dizel üniteyse, bence Mazda adına önemli bir dönüm noktası olacak. Bundan önceki yıllarda yüksek hacimli ya da küçük hacimli ama performansı çok sevilmeyen motor seçeneklerini kullanmak zorunda kalan marka, 1.5 lt’lik yeni dizel motoruyla çok iddialı. 4000 d/d’de 105 HP güç ve 1600 gibi alt devirdeyse 270 Nm tork sunuyor. Bu tork verisi onun en başarılı olduğu konulardan biri. 1499 cc hacmindeki 4 silindirli dizel üniteye, 6 ileri oranlı ve yine oldukça iyi çalışan bir otomatik şanzıman eşlik ediyor. Bu şanzımanla birlikte ortaya çıkan performans verileri, yol şartlarına uyum konusunda iyi. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmasının en önemli artısını, dinamik sürüşler sırasında hissettim. Girdiğim hızlı virajlardan ona güven duyarak ayrıldım. Ayrıca hafif arazi şartları, bu özelliği sayesinde benim için oyun alanı oldu. Şehir içi sürüşler sırasında kompakt boyutlarıyla çok kolay bir kullanıma sahip olmasıysa, onun şehir yaşamına uyumluluk konusunda başarılı bir araç olduğunu ispatladı.

Yaşam alanı genişliği konusunda elbette çok geniş bir kullanım alanı yok. Ama küçük ailelerin her türlü kullanım ihtiyacına cevap verebilecek kabiliyete sahip.

Murat Tosun
Murat Tosun

SONUÇ
Murat Tosun
Mazda işte şimdi hedefi tam 12’den vurdu. Yüksek hacimli ya da verimliliği konusunda çok beğenilmeyen üniteleri kullanan marka, şimdi 1.5 lt dizel ünitesiyle çok iddialı. Bu yeni motor, yepyeni bir araç olan CX-3’ün motor kaputunun altında çok başarılı işler ortaya koydu. Ortaya çıktığı andan itibaren büyük ilgi gören CX-3 otomatik şanzımanı, dört tekerlekten çekiş sistemi ve başarılı genel özellikleriyle aranan araçlardan biri oldu bile.

DEĞERLENDİRME
Beğendik / Beğenmedik
+ Tasarım, yaşam alanı kalitesi, sürüş güvenliği, kullanışlılık, motor, şanzıman, tüketim, konfor, sürüş sistemleri, yönlendirme kabiliyeti
– Bagaj hacmi, bazı görüş açıları, arkadaki baş mesafesi, fiyat

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.