Küçük motor, güçlü görünüm

Yeni XC90’nın ne kadar heybetli göründüğünü fark etmek için kaçamak bir bakış yeterli. Örneğin temiz çizgilere sahip büyük ızgarası ve şık tasarımlı farlarıyla tamamen farklı ve güçlü bir karaktere sahip olduğunu hemen hissettiriyor.

ÖNE ÇIKANLAR
Geniş iç mekanı ve bir Volvo’nun, İskandinav tarzı berrak imajı, devasa boyutlarına rağmen XC90’a zarafet kazandırıyor. Aracın teknik verileri de bunu destekliyor: 320 HP, 230 km/s, turbo ve kompresörün birlikte kullanılması…

ÖZELLİKLER
Ne yazık ki bu hoş hisler, motor devirli kullanıldığında kötü yönde değişmeye başlıyor: 4 silindirli makine yüksek devirlerde zorlandığını hissettiriyor. Bunun dışında maksimum hızına 8’inci yerine 6’ncı viteste çıkabiliyor. Bu da anlık tüketim değerinin çok yükselmesine (10 lt/100 km seviyesinin üzerine çıkıyor) neden oluyor.

Test ölçümlerimiz de, sübjektif değerlendirmelerimizin doğru olduğunu gösteriyor. Örneğin Volvo’nun açıkladığı 6.5 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi, testlerimizde yarım saniye daha uzun çıktı. Bunun dışındaki konularda ise XC90, her şeyi gayet iyi yapıyor. İki tonluk (yine de bu ligin hafif sıkletlerinden biri) ağırlık kullanım sırasında neredeyse hissedilmiyor, frenlerse bir spor otomobilin performansını sunuyor: 100 km/s hızda duruş mesafesi 34 m. Süspansiyon konforu da başarılı. Küçük darbeler dışında süspansiyon, 20 inçlik dev jantlara rağmen, zemin bozukluklarının etkilerini konforlu bir şekilde emiyor. Birinci sınıf koltuklar, düşük gürültü seviyesi ve çok iyi Bowers-Wilkins (opsiyonel) müzik sistemi de buna eklenince XC, ideal bir uzun yol aracı haline geliyor. İç mekanın genişliği ve sunulan bolca eşya gözü de beğeni toplarken, multimedya sisteminin kullanım zorluğu can sıkabiliyor: Çok sayıdaki mönü ve alt mönü yerleşiminin doğru bir şekilde ezberlenmesi gerekiyor. Ayrıca parmak izleri de güneşli günlerde fonksiyonların ekranda takip edilmesini zorlaştırıyor.

MALİYETLER
Bu dev SUV için Volvo, Almanya’da 57 bin 800 Euro’luk bir başlangıç fiyatı belirlemiş. Ancak ekstra donanım listesinden birçok kalem tercih edildiğinde fiyat, test aracımızdaki gibi 90 bin Euro sınırına dayanıyor. Türkiye paletinde ise T6 benzinli motoru yer almıyor. Türkiye başlangıç fiyatı ise 2.0 lt dizel D5 (225 HP) motoruyla birlikte 333 bin TL.

XC90_2

TEKNİK VERİLER
Volvo XC90 T6 AWD

Motor: 4 silindir, turbo, kompresör; Motor hacmi: 1996 cc; Maks. güç: 320 HP-6000 d/d; Maks. tork: 400 Nm-2200 d/d; Maks. hız: 230 km/s; Güç aktarımı: 4×4, 8 ileri otomatik şanzıman;

JANHORNÖLÇÜMLER
Hızlanma 0-100 km/s: 7.1 sn: Boş ağırlık: 2051 kg, Fren mesafesi 100 km/s’de: 34.2m,
Test tüketimi:10.1 lt/100 km

SONUÇ / Jan Horn
Dev gibi ve lüks ama tam olarak kusursuz değil. Daha güçlü bir motor daha iyi olurdu.
Asistan sistemler ve bağlanabilirlik konusunda ise XC90, günümüz standartlarını karşılıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.