Yarım SUV lütfen!

Biraz yükseltilerek 20 cm’ye çıkarılan zeminden yükseklik ve karoserin sağına soluna serpiştirilmiş off-road araçlarını hatırlatan koruma… Volvo V60 Cross Country aslında SUV görünümlü bir stationdan başka bir şey değil.

ÖNE ÇIKANLAR
V60’ın SUV’ları hatırlatan kardeşini Volvo, 7 cm kadar yükseltmiş ve çamurluklarına siyah renkli plastikten genişletmeler koymuş. Bunun dışında araçta, burundaki zemin koruma plakası gibi birkaç görsel off-road eklentisi de kullanılmış.

Vol_V60_crossCountry_WRK08GENEL ÖZELLİKLER
Çayırlık alanlar, çamurlu orman yolları ya da zemindeki büyük delikler bu İsveçliyi durduramıyor. Ancak o gerçek bir SUV değil ve baz versiyonu sadece önden çekişli. Aslına bakılırsa Cross Country için gerçek bir station da denilemez. Örneğin standart bir mutfak fırınını yükleyebilmek için önce ambalajını sökmeniz gerekiyor. Onun asıl doğal yaşam alanı otoyollar: Yüksek oturma pozisyonuyla biraz daha fazla rahatlık hissi veren mükemmel bir uzun yol otomobili.

MALİYETLER
Kinetic adlı giriş donanım paketine, 150 HP’lik dizel motora (D3) ve 6 ileri manuel şanzımana sahip versiyonun Almanya başlangıç fiyatı 36 bin 350 Euro. Yani eşdeğer bir V60’tan 1700 Euro yüksek bir bedel. Ancak asıl önemli olan, XC60’tan 700 Euro pahalı olması ve şu da unutulmamalı ki, XC60 gerçek bir SUV!

Teknik veriler
Volvo V60 D3 Cross Country

Motor: 4 silindir, turbo, önde enlemesine; Motor hacmi: 1969 cc; Maks. güç: 150 HP-4250 d/d; Maks. tork: 350 Nm-1500 d/d; Maks. hız: 205 km/s; Güç aktarımı: önden çekiş, 8 ileri otomatik şanzıman

ÖlçümlerMay_03
Hızlanma 0-100 km/s: 9.5 sn, Boş ağırlık: 1755 kg, Fren mesafesi 100 km/s’de: 35.5 m, Test tüketimi: 6.5 lt/100 km

SONUÇ
Andreas May

V60 Cross Country, station V60 ile SUV XC60 arasında bir yerde konumlanıyor ve fiyatı yüksek. Bu nedenle bir SUV isteyen herkesin XC60’ı tercih edeceğini düşünmek yanlış olmaz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.