5 kapılı Audi A3, 2013’ü bekliyor

Kompakt Premium sınıf ve
lüks bir otomobil dendiği
zaman akla ilk gelen modellerden
biri de Audi A3 olmuştur.
3 kapılı haliyle büyük bir ilgi gören
Audi A3, 5 kapılı versiyonu olan ve
Sportback adı verilen seçeneği ile
önümüzdeki yıl mart ayından itibaren
satışa sunuluyor. Her zaman
iddialı olan A3, 5 kapılı versiyonu
ile bu iddiasını çok daha yukarıya
çekecek.

Monaco’da kullanma fırsatı bulduğumuz
A3 SB, ünlü Monte Carlo
Rallisi’nin virajları ve Monaco’nun
ihtişamlı yapısında bizlere iki gün
boyunca yol arkadaşı oldu. Keyif
veren sürüş dinamiklerine sahip
olan A3 SB, tüm ihtişama kolay
bir şekilde adapte olurken, sert
virajlarda gösterdiği performansla
pekçok hayran kazandı. Sportif, çok
yönlü ve ilerici olarak adlandırılan
A3 SB tüm bu özellikleri hak eden
bir otomobil olmuş.

Audi’nin ultra hafif yapı teknolojisi
sayesinde, A3 Sportback standartları
yeniden belirleyen bir ağırlığa
sahip ve tüm yenileme operasyonu
ve donanım listesindeki artışa rağmen,
öncüsüne göre 90 kg daha
hafif.

Çekici detaylara sahip

4310 mm uzunluğunda, 1780 mm
genişliğinde ve 1425 mm yüksekliğinde
olan bu kompakt oyuncunun
aks mesafesiyse, 58 milimetre artırılarak
2636 mm’ye çıkartılmış. Bu
dingil mesafesi ile A3 SB, üç kapılı
versiyona göre 35 mm daha uzun.
Görümüm konusunda çekici hatları
ile beğeni kazanma konusunda bu
otomobil sıkıntı yaşamayacak gibi
görünüyor. Özellikle Audi markasının
başarılı tasarım çizgisi bu araçta
da etkileyici görünüyor. Eleştiri
alabilecek en önemli konu, arka
tarafın beklenenden biraz uzun bir
yapıya sahip olması. Bu nedenle de
araç, SW karoserli bir seçenek gibi
algılanabilir.

~Yaşam alanında çekici detaylar
ön plana çıkarken, sadelik konusunda
da önemli bir adım atılmış.
Yeni tip ekranlarla birlikte sanıyoruz
yakın zamanda otomobillerin
içinde kumanda elemanları kendilerine
yer bulamayacak. Bunun
en iyi örneklerinden biri de A3 SB
oldu. Yaşam alanına bakıldığında
kullanılan büyük ekranın olumlu
etkisi ile kumanda elemanı sayısında
çok önemli bir azalma olduğunu
görüyoruz. Bu ekranın (MMI)
bir kumanda elemanına dokunarak
gizlenebiliyor olması da önemli bir
özellik. Yaşam alanında sunulan
genişlik, beklentilerimizi rahatlıkla
karşıladı. Koltukların kalitesi ve yan
destekleri başarılı. Kullanım açısından
olumsuz bir etki bırakan çok
önemli bir detay olmadı. 380 lt’lik
bagaj hacmi de yeterli ve kullanışlı.

TDI ve TFSI görev yapıyor

Audi yeni A3 SB’yi öncelikle bir
TDI ve iki TFSI motor seçeneğiyle
satışa sunuyor. Motorlar direkt
enjeksiyon, turbo şarj, ısı kontrolü
ve start-stop sistemi gibi verimliliği
artıran birçok teknolojiyi bir araya
getiriyor. Ortalama yakıt tüketimi
açıklanan bilgilere göre, önceki
modele kıyasla yaklaşık yüzde 10
daha az.

1.6 TDI, model serisindeki en
verimli motor olarak öne çıkıyor.
Minimum iç sürtünme özelliğine
sahip kompakt dizel motor, manuel
şanzımanla 100 km’de ortalamada
sadece 3.8 lt yakıt tüketiyor. Elbette
Türkiye şartları ile ilgili tüketim
değerini, yapacağımız detaylı testin
ardından vereceğiz ama bu motorun
iddialı rakamlara ulaştığını daha
önce de gördük. Bu motor seçeneği
ile 0-100 km/s hızlanmasını 10.9
sn’de tamamlayan araç 194 km/s
maksimum hıza ulaşıyor.

A3 Sportback ile birlikte sunulan
yeni 1.4 TFSI motor aynı zamanda
alüminyum bloka da sahip. ~Sadece
107 kg ağırlığında olan motor,
selefine kıyasla 21 kilogram daha
hafif. 122 HP güç ve 200 Nm tork
üreten A3 Sportback, 0’dan 100
km/s hıza 9.3 sn’de çıkıyor ve 203
km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
Ortalama yakıt tüketimi 100 km’de
5.3 litre olan motor 123 gram/km
CO2 emisyon değerine sahip. Yakın
bir gelecekte pazara sunulacak olan
1.4 TFSI motorun ikinci bir versiyonu
ise, 140 HP güç ve 250 Nm tork
üretiyor. Sürüş karakteri açısından
güvenlik ve disiplin konularında
ön plana çıkan A3 SB, taviz vermeyen
bir sürüş karakteri sunuyor.

İzinin üzerinden bir sapma olması
durumunda elektronik yardımcılar
son derece iyi çalışıyor. Sessizlik
konusunda sevdiğimiz özelliklerine
bir yenisini ekleyen araç, kullanım
sırasında konforu da elden bırakmıyor.
Yönlendirme kabiliyeti ile
beklediğimizi aldığımız otomobilin
süspansiyon sistemi ise gerçek bir
övgüyü hak ediyor.

Sonuç

Audi 3 kapılı A3’ün ardından,
Sportback adının
verildiği 5 kapılı versiyonla
da son derece iddialı.
Kompakt sınıfın Premium
oyuncularından biri olan
A3, 5 kapılı Sportback versiyonuyla
kullanışlılığını
üst seviyeye yükseltmiş..
Motor seçenekleri açısından
beklentileri karşılayacak
bir listeye sahip olan
A3 SB, karakteristik yapısı
ile bu sınıfın dikkat çeken
oyuncularından. Güvenlik,
sürüş keyfi, kalite ve
konfor konularında iddialı
olan araç, yaşam alanı karakteristiği
ile zorlanmadan
beğenimizi kazandı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.