6’nın en güzel hali

Japonlar arasında 1, 3 ve 8 şanslı
olarak kabul edilir. Aslına bakılırsa
6’nın da bunların arasında
yer alması gerekirdi. En azından
konu otomobiller olduğunda…
Çünkü Mazda 6 (öncüsü 626 gibi)
Uzak Doğu’nun en başarılı modellerinden
biri. Çünkü ağır başlı
sedan, 2002 yılında Avrupa’da start
aldığında, kısa sürede orta sınıftan
yüzde 5’lik bir pay almayı başarmıştı.
2008’den beri piyasada olan
güncel model ise Auto Bild’in uzun
dönem test sonuçları arasında, sıfır
arıza ve maksimum puanla hala 1
numara.

Ancak Mazda’nın bunlarla yetinmesi
imkansız. Çünkü geçtiğimiz
yıl 6, sadece yüzde 1.7’lik bir sınıf
payı elde edebildi. Bu gerilemenin
sebebiyse rakiplerinin yaşadığı
hatırı sayılır ilerleme iyileşmeler.
Sadece Hyundai ve Kia’yı düşünmek
bile yeterli: i40 ve Optima ile bu iki
marka, Mazda’da alarm zillerinin
çalması için yeterli.

Bu güçlü meydan okumaya Mazda,
bu yılın sonunda cevap verecek
ve piyasaya çıkardığı otomobil
sadece Korelileri değil, tüm sınıfı
tedirgin edecek: Takeri. Geçtiğimiz
yıl Tokyo Motor Show’un yıldızlarından
biri olan Takeri’yi Frankfurt
yakınlarında kısa süreli olarak kullanma
fırsatı bulduk. Bu otomobilin
önemi, bir sonraki Mazda 6’nın
nasıl olacağı hakkında çok güçlü
ve gerçekçi ipuçları veriyor olması.
Takeri’nin dizaynı kesinlikle aşırı
devrimci. Keskin far çizgileri, seksi
siluet, etkileyici bir arka kesim ve
daha birçok ayrıntı “daha önce hiç
bu kadar çekici bir Japon orta sınıf
otomobili görmüş müydük” sorusunun
aklımıza gelmesine neden
oluyor.

~Bu etkide ana rolü, Takeri’nin
farklı orantıları oynuyor. Orantıları
bir coupeyi hatırlatan Takeri’nin
4.85 m ile güncel 6’dan 9 cm daha
uzun, 7 cm daha geniş (1.87 m)
ve 1 cm daha alçak (1.43 m) olan
karoserinden dinamizm fışkırıyor.
Akslar birbirinden 10 cm daha uzak
(dingil mesafesi 2.83 m) olunca,
tampon-tekerlek mesafeleri doğal
olarak daha kısa tutulmuş ve bu da
aracın seksapelini artırmış.

Seksapel sahibi olmak iç mekan
için de geçerli. Ancak iç mekan
henüz çok sayıda şov amaçlı süs ve
ayrıntıya sahip. Mazda yöneticileri
bu konuyla ilgili olarak, iç mekanın
seri üretime bu haliyle geçemeyeceğini
ve daha konvansiyonel olacağını
söylüyorlar. Konsept otomobili
baz alıp hayalimizde üzerine aklı
başında bir kokpit yerleşimi yaptığımızda
bile, karşılaşacağımız şeyler
hoşumuza gitti. İç mekan konsepti
de oldukça başarılı. Özellikle
ön koltuklarda bonkör bir genişlik
bizleri bekliyor: 1.97 m’lik meslektaşımız
bile ön koltuklarda rahat
etti ve ferah bir iç mekanın keyfini
çıkardı. Devasa dingil mesafesi arka
koltuklarda oldukça konforlu yolculuk
sağlarken, alçalan tavan uzun
boylular için biraz sorun olabilir.

Sürüş özellikleri konusunda ise
yorum yapma şansımız pek yok.
Çünkü Takeri’nin sürüş özellikleri
de diğer şov otomobillerininki gibi:
Yavaş, dikkatli ve pek de çekici
değil. Ancak bu kadarı bile mühendislerin
Takeri’nin iç mekanını
tasarlarken çok keyif aldıklarını
düşünmek için yeterli oldu. Örneğin
kokpit hem davetkar hem de sürücüyü
sarmalıyor ama bunu darlık
hissi vermeden yapıyor. Konseptin
sürücü koltuğu zayıf ayar imkanına
sahip olsa da, aracın sürücüsüyle
bütünleşebildiğini de gördük. Görüş
rahatlığı ise, tasarımdan beklediğimizden
daha iyiydi.

~Takeri’nin genel hatları ve Sky-
Active raflarından alınacak teknik
içerikle (tutumlu motorlar, yeni
şanzımanlar, start-stop otomatiği,
enerji geri kazanımı…) birlikte seri
üretim Mazda 6’nın çok önemli
başarılara imza atmaması için herhangi
bir engel olmaz herhalde.
Önceden de söylediğimiz gibi, 6 da
şanslı rakamlar biri olmalı.

Beğendiklerimiz

Keyif verenler
Abartıya kaçmadan neredeyse
mükemmel bir form elde edilmiş:
Safkan bir otomobil olduğunu
hissettiren dizaynda, her türlü gereksiz
efektten kaçınılmış.

Beğenmediklerimiz

Can sıkanlar
Hayal gücünün zenginliği ne
yazık ki hayata geçirilemeyecek:
Seri üretim Mazda 6, Takeri
kadar iddialı olmayacak.

Bizi şaşırtan

Sürpriz oldu
Mazda gerçekten cesur bir
marka, çünkü 6, markanın en
önemli modeli. Umarız iddialı
tasarım herkesin hoşuna gider.


Sonuç

Sadece görsel kalitesi bile yeni 6’nın
çok başarılı olacağına inanmak için
yeterli. Eğer burada yaşadığımız
olumlu hisler, Mazda’nın teknolojik
donanımlarıyla desteklenir ve başarılı
iç mekan konsepti de korunursa yeni
Mazda 6, kendisinden bekleneni
verecek yani kesinlikle yüksek satış
rakamları yakalayacaktır.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.