Accent’te değişim zamanı

Yaşamına 1976 yılında Pony
adıyla başlayan Hyundai Accent,
üretildiği 6 kuşak boyunca Koreli
markanın en çok satan global
otomobili olma özelliğine de sahip.
Otomobilin yedinci kuşağı bu
başarıyı daha da ileri götürmeyi
hedefliyor. Modernleşen dizaynı,
artan kalitesi ve iyileştirilen yakıt
ekonomisiyle yeni Accent’in geliştirme
çalışmalarına Hyundai,
2005 yılında RB fabrika koduyla
başlamıştı. Geliştirmeden üretime
yeni Accent için yapılan yatırım
miktarı ise 180 milyon Euro’yu
buldu.

Hyundai’nin Fluidic Sculpture
adlı dizayn felsefesinin bir ürünü
olan tasarımı, dinamik açıları
şık çizgiler ve belirgin yüzeylerle
harmanlıyor. Coupeleri andıran
tavan yapısının dışında dinamizm,
kartal gözlerini andıran
ön farlar, L formlu sis farları ve
büyük bir altıgen ön ızgarayla
desteklenmiş.

Yeni Accent’in 2.57 m’lik dingil
mesafesi, yerini aldığı modelden
70 mm daha fazla. Bu sayede
yeni otomobil, arka koltuk yolcularına
daha geniş ve konforlu bir
iç mekan sunabiliyor. Dış boyutlara
bakıldığında da yeni modelin,
5 mm genişleyip (1700 mm), 90
mm (4370 mm) uzadığı görülüyor.
Diğer taraftan yüksekliğin 13 mm
azalarak 1457 mm’ye gerilemesi,
otomobilin daha oturaklı ve sportif
görünmesini sağlamış. Yeni
Accent’te 14 inçlik çelik ve 14 veya
16 inçlik hafif alaşımlı jantlar buent’in benzinli
motor cephesinde, yeni nesil
Gamma motorun 1.4 lt ve 1.6
lt’lik
~ versiyon
124 HP güç ve 156
Nm maksimum tork üretiyor.
1.4 lt’lik versiyonda ise bu
rakamlar 108 HP ve 136 Nm. İki
motor da 4 ileri otomatik veya
standart olarak 5 ileri manuel
şanzımanla kombine ediliyor.
Yeni Accent’in 1.6 lt’lik dizel motoru
ise 128 HP güç ve 260 Nm
maksimum tork üretiyor. Common-
rail enjeksiyonlu bu motor,
4 ileri otomatik şanzımanla 5.6
lt/100 km, 6 ileri manuel şanzımanla
ise 4.4
lt/100 km yakıt tüketiyor.
Şasinin yüzde 58.6’sında
kullanılan yüksek dayanımlı çelik
ve sayıları 6’ya kadar çıkan havayastıkları
aracın çarpışma güvenlik
seviyesini artırıyor.

Geri görüş daha kolay

Uzayan dingil mesafesi sayesinde
düz gidiş özellikleri iyileşen
otomobilin ön aksında McPherson
süspansiyon kullanılırken, arkada
ise çiftli torsiyon çubuklarına
yer verilmiş.

Arka park sensörleri ve geri görüş
kamerası, Accent ile yapılacak
park manevralarını kolaylaştırıyor.
Orta konsoldaki USB bağlantısı,
entegre Bluetooth bağlantısı,
hem araç kiti, hem de taşınabilir
müzik aygıtlarındaki
müziğin aracın ses sisteminden
kablosuz olarak dinlenebilmesini
sağlıyor. Yeni Hyundai Accent
Güney Kore’deki Hyundai
tesislerinde üretilerek tüm dünya
pazarlarına sevk edilecek.

Nisan ayında geliyor

Türkiye pazarına da bu Accent
dolayısıyla G.Kore’den ithal edilecek.
Yeni Accent’in Nisan ayında
Türkiye’ye, 1.4 lt benzinli ve
1.6 lt ~
dizel motorlarla ithal edilmesi
planlanıyor Accent’in yanı
sıra, Kocaeli’ndeki Hyundai fabrikasında
da, Accent Era modelinin
üretimi devam edecek. Her
iki model yani yerli Accent Era ve
ithal yeni Accent, Hyundai bayilerinde
aynı anda satılmaya devam
edecek. Hyundai yetkilileri
yeni Accent’in fiyat seviyesi için
bir açıklama yapmazken, fiyatın
Accent Era’nın üzerinde pozisyonlanmasını
hiç de sürprizle
karşılamamak gerekiyor.

SONUÇ


Yedinci nesil Hyundai Accent, bugüne kadar
hiç olmadığı kadar şık bir dış tasarıma
sahip. Büyüyen iç ve dış boyutları,
onu kompakt sınıfa iyice yaklaştırmış. İç
mekanda yer alan tasarım ise, markanın
son dönemde tüm yeni ürünlerinde kullandığı
tasarım dilini yansıtıyor. Supap
zamanlamalı yeni benzinli motor serisinde
tüketimlerin kontrol altına alınmış
olması olumlu. Yeni Accent’in şansını, fiyat
pozisyonlaması ve yerli Accent Era ile
arasındaki fiyat makası belirleyecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.