Açık hava soğutmalı 911

Her şey yine en baştan başlıyor.
Haziran 2004’ten
beri bantlarda olan 997
kasa 911’in 21. (!) versiyonu
GT3 RS 4.0 Nisan ayında
tanıtılmıştı. 991 kasa kodlu yeni
911’in de versiyon sayısı bundan
az olmayacak. Versiyon atağının
startını ise 911 Cabrio yapacak.
Motor, ağırlık tasarrufu ve diğer
teknik ayrıntılarda kapalı kardeşiyle
arasındaki ortak noktalara
değinmeden önce, bize göre en
önemli olan elemanla başlamak
istiyoruz: Tavan. Çünkü sürekli
evrimleşen 911’de bu kez devrim
niteliğinde bir yenilik var. Geleneksel
kumaş tavan yerine yeni
911 Cabrio, hardtop tavana sahip
olacak. Ancak Porsche’de gerçek
bir cabrionun kumaş tavana sahip
olması gerektiğine inanıldığı için
ufak bir hile de yapılmış: Hardtop
tavanı oluşturan 3 parçanın üstü
kumaşla kaplanmış. Bu kumaş
hem tavan parçalarının arasındaki
boşlukları kapatıyor, hem de ses
izolasyonu, kötü niyetleri kişilerin
saldırıları ve rijitlik konularında
avantajlar sağlıyor.

Kötü niyetli kişilerin hardtoplu
otomobillere saldırmaları oldukça
sık rastlanan bir sorun.

1998’de kullanılmaya başlanan
hidrolik direksiyonda olduğu gibi gelenekçiler, bu kez de hardtopu,
iyi bir geleneğin yok oluşu olarak
görüp üzülecektir. Ancak 3 parçanın
Z şeklinde katlanıp arkada
gizlenmesine ve branda örtüsüne
gerek duymamasına ise seveceklerdir.
En sevindirici yetenek ise boyutlarındaki
hatırı sayılır büyümeye
rağmen 911’in daha hafif olması:
Porsche Cabrio tam 35 kg vermiş.
Bu başarı ise tavanda magnezyum
kullanımı ve karoserdeki hafif üretim
teknikleri sayesinde mümkün
olmuş. Direkt enjeksiyonlu boxer
motorun iki hacim versiyonu da
artık daha güçlü. Carrera’nın 3.4
lt’lik motorunun gücü 5 HP artarak
350 HP’ye, Carrera S’in 3.8 lt’lik boxerinin
gücüyse 15 HP artarak 400
HP’ye yükselmiş. Bunun dışında
Porsche mühendisleri, motoru 7
ileri oranlı yeni manuel şanzımanla
kombine etmişler. Bu sayede
otomobil daha iyi hızlanıyor, daha
fazla maksimum hız sunuyor. Yani
daha fazla Porsche oluyor. Bu son
iki cümleye alışsanız iyi olacak.
Çünkü önümüzdeki yıllarda 991
ile ilgili olarak bunları oldukça sık
duyacaksınız.

~Carrera Cabrio

Baz model demek, 350 HP’lik bir cabrio
için garip olurdu. Model değişimiyle
birlikte Almanya fiyatı 3 bin 689 Euro
artarak 6 haneli rakamlara ulaştı.

Teknik veriler

Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş 6
silindirli boxer motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 3496 cc; maksimum
güç: 350 HP-7400 d/d; maksimum tork: 390
Nm-5600 d/d; arkadan itiş; 7 ileri manuel
şanzıman; yakıt deposu: 64 lt; maksimum
hız: 289 km/s; 0-100 km/s: 4.8 sn; tüketim:
9.0 lt/100 km; CO2 emisyonları: 212 gr/km


Carrera S Cabrio

S ile 14 bin Euro daha ucuz olan
standart 911 ile arasındaki
farklılıklar çok az. Burada içsel
özellikler daha önemli: Fazladan 50
HP güç ve arka akstaki çapraz kilit.


Teknik veriler

Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş 6
silindirli boxer motor; silindir başına
4 supap; motor hacmi: 3800 cc;
maksimum güç: 400 HP-7400 d/d;
maksimum tork: 440 Nm-5600 d/d;
arkadan itiş; 7 ileri manuel şanzıman;
yakıt deposu: 64 lt; maksimum hız: 304
km/s; 0-100 km/s: 4.5 sn; tüketim: 9.5
lt/100 km; CO2 emisyonları: 224 gr/km


Sonuç



Yine yeni bir 911 üretildi
ve bu otomobil de diğerleri
gibi “gelmiş geçmiş
en iyi Porsche” unvanını
hak ediyor. Bu sırada iyice
büyüyen boyutlarına ve hardtop tavana
alışmamız gerekecek olsa da, yeni
911 de rüya otomobili olmaya yetecek
özelliklere sahip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.