Aileleri için ama roket gibi

Ford radikal kararlar almaya
ve ürün gamını bu yönde
değiştirmeye devam ediyor.
Elbette bu değişim sırasında
eleştiriler de var, bunların
olması kaçınılmaz. Özellikle
Ford modellerinin fazla sportif
görünmeye başladıkları yolunda
eleştiriler en sık duyduklarımızın
arasında. Ancak tabii ki bu
bir beğeni meselesi.

Grand C-Max isimli, 7 koltuklu
MPV ile başarı çıtasını
yükseltme niyetinde olan Ford,
gerçekten de iyi bir araç ortaya
çıkardı. Ülkemizde 1.6 EcoBoost
180 HP benzinli ve 1.6TDCi 115
HP güç üreten dizel motor seçenekleri
ile satışa sunulan Grand
C-Max, tıpkı kardeşi C-Max gibi
otomatik şanzıman seçeneğine
sahip değil. Altı ileri oranlı manuel
şanzımanla satın alınabilen
Grand C-Max’in ülkemizdeki
satış fiyatı ise 57 bin 495 TL’den
başlıyor.

Görünüm konusunda neresinden
bakarsanız bakın son derece
iddialı ve meydan okuyan
bir karaktere sahip olan Grand
C-Max, dinamik ve kaslı yapısı
ile kolayca beğeni kazanıyor.
Keyif veren tasarımı sayesinde
sınıfının en çok dikkat çeken
araçlarından biri olan Grand CMax,
aile otomobilleri arasında
önemli bir yere sahip. V şeklinde
tasarlanan şişkin motor
kaputu, iddialı hava giriş ızgaraları,
sürgülü kapıların profil
görünümüne kattığı hareketli
tasarım ön plana çıkan detaylar
olurken, arkadan bakıldığında
da aynı dinamiklik devam
ediyor.

Önemli artıları var

Yaşam alanı konusunda ise
Grand C-Max çok önemli artılara
sahip. Öncelikle alışkın
olduğumuz kapılar yerine sürgülü
arka kapıların kullanılmış
olması çok büyük bir avantaj.
~Önümüzdeki dönemlerde üreticilerin
büyük bölümü bu sınıfta
bu tarz kapılara yönelecek.
Çok önemli bir yer kazanımının
yanında, kazaları önleme konusunda
da bu kapılar önemli bir
rol oynuyor. Açılı bir şekilde
açılmak yerine, yan tarafa doğru
ilerliyor olmaları güvenliği ve
kullanışlılığı artıyor. Özellikle
çocuklu aileler için kayar kapılar
önemli bir avantaj. Bu
durum yaşam alanına iniş ve
binişi normal kapılara göre çok
daha kolay hale getiriyor. Kolay
bir şekilde geçilen yaşam alanı
ise 7 koltuklu yapısına rağmen
oldukça geniş. Tüm koltuklarda
rahat etmek mümkün ve koltukların
yapısı da son derece
iyi dediğimiz türden. Bunun
yanında koltukların hareket
kabiliyeti yüksek ve bu şekillendirme
zorlanmadan yapılabiliyor.
Yaşam alanında görüş
açıları, sessizlik, konfor, kalite
gibi konularda da bir sorun yok.
Hatta beklediğimizden daha iyi
diyebiliriz. Ama kumanda elemanlarının
sayısının bir hayli
fazla olması alışkanlık gerektiriyor
ve ilk başta rahatsız ediyor.
Ayrıca cam tavan satın alındığı
zaman, bunun ince bir file ile
kapatılabiliyor olması sıcak yaz
günlerinde önemli bir sorun
olacaktır. Bunun yerine daha
kalın bir kaplama kullanılması
çok daha iyi olacak. Müzik sisteminin
kalitesi ile de beklediğimizi
veren araç, yüksek tavan
yapısı ve ideal sürüş pozisyonunun
çok rahat bulunması ile de
beğenimizi kazandı.

Sürüş karakteri konusunda
ise Grand C-Max ile keyif alacağımızı
daha en baştan biliyorduk
ama beklediğimizden daha
fazlasını aldık. Altı ileri oranlı
manuel şanzımana sahip olan
araç, kemikli ve belirgin vites
geçişleri ile daha en baştan artı
puanlar aldı. Direksiyon simidinin
tasarımı da kolayca beğenimizi
kazanan detaylardan oldu.
Aşağıya doğru çökük gibi görünen
simit, bu tasarımla üzerinde
taşıdığı kumanda elemanlarının
göze batmasının önüne geçiyor.
Ama yine de simidin üzerinde
çok fazla kumanda elemanı var
ve bunların büyük bir bölümü
heybetli yapısı ile ön plana çıkıyor, kullanım zorluğu yaşatıyor.

~Sürüş keyfi açısından her zaman
iddialı otomobiller üreten
Ford, bu durumu aynen Grand
C-Max’e de taşıyor. İdeal bir
aile otomobili olmasına rağmen,
performanslı ve güvenli
otomobil kullanmayı seven aile
babaları bu otomobili listelerine
rahatlıkla alabilir. Yüksek yapılı
bir araç olmasına rağmen sık ve
dar aralıklarla girdiğimiz virajlarda
bile bir sorun yaşamadık.
İzinin üzerinde kalma konusunda
çok başarılı bulduğumuz
Grand C-Max, elektronik yardımcılarının
da getirdiği kabiliyetle
hem keyif veren, hem de
güvenli olan bir araç.

Motor kaputunun altında
yatan ünite ise gerçekten de
çok çekici. Ford ailesinin diğer
modellerinde de görmeye başladığımız
1.6 lt EcoBoost adı verilen
motor 180 HP güç üretiyor.
0-100 km/s hızlanmasını fabrika
verilerine göre 8.9 sn gibi
son derece iddialı bir zamanda
tamamlayan Grand C-Max’in
nefesi, bu hızın üzerine çıkıldığında
da kesilmiyor. Hangi
vites seçeneğinde olursanız olun
hızlanmaya hazır olması ile
beğenimizi kazanan araç, düşük
yakıt tüketimi ile de beğeni kazanıyor.
Süspansiyon sisteminin
çalışma karakteri sürüş karakteri
ve konfor açısından çok iyi
seçilmiş. Kullanım zorluğu yaşatmayan
pedal grubu ve panik
fren sırasında güvenlik sınırının
altına inen karakteri de iyi.

Sonuç

Ford Grand C-Max
rahatlıkla beğenimizi
kazanan araçlardan
biri olmayı
başardı. Tasarım
açısından oldukça iddialı görünen
araç, yaşam alanı beklentilerini
fazlasıyla karşılıyor. Sınıfına önemli
farklılıklar getiren Grand C-Max,
güçlü ve ekonomik motorunun sağladığı
ekonomiye de güveniyor. Bu
tarz bir aile otomobili arayanlar
ama performans ve sürüş keyfi
de isteyenler bu aracı alışveriş
listelerine alabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.