Artık Passat olmak istemiyor

Kasım sonunda gerçekleştirilecek
olan Los Angeles
Auto Show’da VW, tamamen
yeni bir otomobil tanıtmayı
planlıyor. Gerçeği söylemek gerekirse
otomobilin kendisi gerçekten
“yeni” değil. Tek başına kalan CC
ismi ise yepyeni. Başka bir deyişle
artık Passat önadını kullanmıyor.
Bu nedenle başlığımızdaki cümleyi
gerçek anlamıyla kullandığımızı
belirtmek isteriz.

Çünkü bugüne kadar bu otomobilin
ismi Passat CC’ydi.

Diğer taraftan başlığımız, mecazi
anlamda da doğru. Çünkü VW,
gelecekte CC’yi, bir Passat olarak
değil orta sınıf sedanla lüks asfalt
gemisi Phaeton arasında bağlantı
kuran bağımsız bir ürün serisi olarak
görmek istiyor.

Bu nedenle CC bugün, yani piyasaya
çıkışının üzerinden sadece 4 yıl
geçmiş olmasına rağmen, çok daha
kaliteli bir yapıya kavuşturulmuş.
Örneğin önde yeni farlar ve yeni
bir tamponla desteklenen, VW’nin
yeni yüzüne sahip. Daha köşeli ve
sert kenarlı bu tasarım bir şekilde
Passat’ın Amerikan versiyonunu hatırlatıyor.
Yan çıtalar daha belirgin
bir şekilde tasarlanırken, arka tampon da yeni bir tasarıma sahip. Tasarımcılar,
artık daha köşeli bir tasarıma sahip olan yeni
stoplarda ve plaka aydınlatmasında LED’lere
yer vermişler.

İç mekandaki yenilikler ise biraz daha
temkinli. VW’nin açıklamasına
göre iç mekanda,
yeni renk ve kumaş kombinasyonlarıyla,
kumanda
ve benzeri donanımlar için
yeni bir kumanda konsepti kullanılacak.
Standart donanımlar ise zenginleştirilecek:
Bi-xenon farlar (bugüne kadar 1375 Euro),
CD’li radyo RCD 310 (660 Euro), yorgunluk
uyarı sistemi (980 Euro) ve çok fonksiyonlu
direksiyon simidi (220 Euro) gibi kalemler
için artık ekstra bedel talep edilmeyecek.
Diğer taraftan CC’de, Passat’ta halen sunulan
opsiyonel asistan sistemleri de bulunacak:
Şerit değiştirme asistanı Side Assist,
elektronik diferansiyel kilidi XDS…

~Motor cephesinde ise herhangi bir değişiklik
olmayacak. 160 HP’lik 1.8 TSI, 210 HP’lik
2.0 TSI ve 310 HP’lik 3.6 V6 adlı benzinli
motorlar zaten tanıdık.
Aynı şey 140 HP ve 170 HP güç seviyeleri
bulunan 2.0 TDI için de geçerli. Yeni CC
müşterileri 4Motion sistemini dizel motor
için de sipariş edebilecek. DSG şanzıman
tüm motorlarda alınabilecekken, V6 motor
sadece 4 tekerlekten çekişli olarak satılacak.
Piyasaya çıkış tarihi Ocak
2012 olarak açıklanan
CC’nin fiyatları ise henüz
belli değil.

Ancak başlangıç fiyatlarının
160 HP’lik TSI’da 31 bin 800 Euro, 140
HP’lik TDI’da ise 32 bin 700 Euro civarında
olması mümkün. Passat CC’nin Almanya fiyatları
ise bugüne kadar 30 bin 575 Euro’dan
başlıyordu.

Sonuç



VW Passat CC’yi, pardon yeni CC’yi, yumuşak dokunuşlarla
yenilemiş ve bunu gayet etkileyici bir şekilde
yapmış. Yeni CC artık daha sert ve dinamik bakışlara
sahip. Ayrıca ağabeylerinin bazı teknik donanımlarını
da bünyesine almış. Passat CC’ye sadece
CC demek gibi pazarlama oyunlarına gerçekten
gerek olup olmadığı ise başka bir tartışma konusu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.