Audi meydan okuyor

A6’nın şık göründüğü kesin.
Zengin donanımlara sahip olduğunu
da biliyoruz. Peki ama sınıfın
liderleriyle rekabet edebilecek
sürüş yeteneklerine de sahip
mi? Gerçekten çok önemli
olan bu sorunun cevabını bulabilmek
için ekip olarak İtalya’ya
doğru yola çıktık.

Bunun nedeni ise yeni doğan
Audi A6 için burada toplanılıyor
olması. Evet, yeni A6’nın sürüş izlenimleri
organizasyonu İtalya’da
gerçekleştirildi. Bizler ise bu organizasyonu,
otomobilin yeteneklerini
daha iyi ortaya çıkarabilmek
için, BMW ve Mercedes’teki
rakiplerini de getirdik:
245 HP’lik Audi A6 3.0 TDI quattro,
BMW 530d xDrive ve Mercedes
E 350 CDI’a karşı. Yeni Audi
şimdilik sadece 4 tekerlekten
çekiş ve otomatik (7 ileri DSG)
şanzıman kombinasyonuyla satılıyor.
BMW’de 4 tekerlekten
çekiş sistemi için ekstra bedel
ödemek gerekiyor ve şanzıman
da 8 ileri oranlı tork konvertörlü
bir otomatik. Mercedes’in standart
hali ise arkadan itişli ve 7 ileri
oranlı otomatik şanzımana sahip.
Tüm bunlar, rakiplerin eşit
olmadığını gösteriyor. Ancak biz
de puanlamalı bir karşılaştırmalı
test yapmayacağız zaten. Gerçekten
de bu ilk randevuda, sadece
ilk izlenimler öne çıkarılacak.

Rakiplerin motorları A6’nin 245
HP’lik dizelinden daha güçlü

Yeni modelini gayet zengin bir
şekilde donatmış: Programlanabilir
Drive Select sistemi, havalı
süspansiyon ve 19 inçlik jantlar. İç
mekanda ise yeni meşe dekorasyon,
kaliteli deri ve neredeyse eksiksiz mobille ilgili ilk izlenimler, çok şık,
yüksek kaliteli ve pahalı olduğu
yönünde. Alçaltılmış kokpit sayesinde
iyileşen ön görüş de keyif veriyor.
Tabi ki bakışınız ön camın
alt kenarlarına doğru kaymadığı
sürece: Bu yönde gözünüzü rahatsız
eden plastik kutu Audi’ye
yakışmayan bir olumsuzluk. Buradaki
plastik kutu aslında yeni bir
opsiyonel donanım olan head-up
göstergenin projektörü. BMW’dekine
benzeyen bu sistem, gerekli
bilgileri ön cama yani sürücünün
direkt görüş alanının içine yansıtıyor.
Ancak eğer tasarımı böyle
olacaksa hiç olmaması daha iyi
olurmuş. Audi’nin açıklamasına
göre yeni A6, arka kısımda öncüsüne
göre daha geniş bir iç mekan
sunuyor. Ancak sadece cetvelle yapılan
ölçümlerle kanıtlanabilecek
bu minik büyümenin günlük kullanımda
farkına varmak imkansız.
Tamam, iç mekan yeterli ama
4.92 m’lik bir otomobilden beklenecek
kadar da bonkör değil.
BMW’de yolcular, arka koltuklarda
daha rahat otururken, büyüyen
kokpit sürücüde darlık hissi yaratabiliyor.


~

En geniş ve ferah iç mekan
hissini Mercedes sunuyor

Karşılaştırmanın en kısa otomobili
olmasına rağmen Mercedes,
hem önde hem de arka koltuklarda
en ferah otomobil unvanını
elde ediyor.

Test programımızın trafiğe kapalı
pistte gerçekleştirilen bölümü,
araçların özelliklerini değerlendirmek
için ideal şartlar sunuyor.
Test sırasında sağanak halinde yağan
yağmur ise araçların yol tutuş
kabiliyetlerini iyice zorlayabilmemize
izin veriyor. Rakiplerden
Audi, yeni V6 TDI motorunun sadie
Kurven, lässt sich mit dem Gas-
Mehr Gefühl, bitte: A6 mit
elektrischer Lenkhilfe.

kin çalışmasıyla daha ilk metrelerde
beğeni topluyor. Çift debriyajlı
şanzımanın başarılı vites değişimleri
de motor ile çok iyi bir uyum
gösteriyor: Vites değişimleri gerçekten
çok yumuşak. Ne yazık ki
aynı şeyi start-stop otomatiği için
söyleyemiyoruz: Motor stop ederken
dizel motor hissedilir titremelere
neden oluyor. BMW’nin startstop
sistemi ise daha iyi çalışıyor.

A6 TDI, yağmurlu pistte yıldırım
hızıyla ilerliyor. Ancak bu başarının
ardında quattro adlı 4 tekerlekten
çekiş sisteminin büyük bir
etkisinin olduğunu da hatırlatmak
gerekiyor. Başarılı tutunma kabiliyeti
ve harika dengesiyle A6, hızlı
virajlarda gerçekten harika. Bu konuda
yeni A6’nın, öncüsüne göre
çok daha iyi olduğunu söylememiz
gerekiyor. Motorun biraz daha geriye
kaydırılması aracın dengesini
iyileştirirken, quattro sisteminin
merkezi diferansiyeli, normal şartlarda
gücün yüzde 60’ını arka tekerleklere
aktarıyor. Arkadan itiş
ağırlıklı bu oran da sürüşe olumlu
bir etki yapıyor. Ancak ıslak zeminli
çok sert virajlarda A6, hala
ağırlığının büyük kısmı ön aksa
düştüğünden, sportif kullanımlarda
şiddetli bir önden kayma eğilimi
gösteriyor. Önden kaymaları telafi
edebilmek için yapılacak tek
şey, Drive Select’te “Sport” modu
nu seçip viraj içinde gaza sonuna
kadar yüklenerek arka kısmın savrulmasını
sağlamak olacaktır. Ancak
bu da her zaman mümkün olmuyor.
Normal şartlar altında ise
A6, çok yüksek bir sürüş güvenliği
hissi veriyor. Elektrik destekli
servo direksiyon, biraz hissiz kalsa
da hoş bir direktlik ve hassasiyetle
çalışıyor. Direksiyonun geri
bildirimleri biraz daha fazla olsa
daha iyi olurmuş.


~

A6’nın elektrikli direksiyonu
biraz hissiz kalıyor

A6’dan inip 5 Serisi’ne bindiğinizde
bir gerçeğin hemen farkına
varıyorsunuz: Daha atak ve daha
dinamik otomobilleri hala BMW
üretiyor. Özellikle de buradaki
gibi Adaptive Drive (değişken
amortisörler, aktif gövde salınım
dengeleyicisi) sistemine sahipse. 5
Serisi’nin sıralı 6 silindirli 258
HP’lik motoru daha yüksek homurtularla
çalışsa da Audi’nin
TDI’ına göre hem daha rahat nefes
alıyor hem de devirlenmeyi
daha fazla seviyor. Direksiyon komutlarına
daha hassas tepkiler
veren otomobil, virajlara büyük bir
başarıyla giriyor ve 4×4 haliyle
(xDrive) bile gaz komutları kullanılarak
manipüle edilebiliyor. Ancak
test aracımızın 18 inçlik lastikleri,
ıslak pistte yanal tutunma
limitlerine daha erken ulaşıyor.
Sıra Mercedes’te: Sert ayarlı
“Avantgarde” paketine rağmen
gerçek bir sporcu değil. 17 inçlik
lastikler de sürüş özellikleri parkurunda
yıldız gibi parıldamasını
engelliyor: Arka lastikler tutunma
kabiliyetlerini yitiriyor. Daha yüksek
olan karoser salınımları da sürücüsünü,
aracı uçlarda kullanmaya
tahrik edemiyor. Ancak Mercedes
de yolda çok rahat ve kesinlikle
problemsiz bir otomobil.
Ayrıca hidrolik direksiyonu, Audi
ve BMW’nin elektrikli sistemlerinin
aksine, zemindeki tüm şartları
aynen hissetmenizi sağlıyor. 265
HP’lik dizel V6 ise tam bir keyif
kaynağı: Sarsıntısız, sakin, güçlü,
sesli ve Audi’ye göre daha güç dağılımı
daha iyi.


~

Havalı süspansiyon ve değişken
amortisör ayarı opsiyonel

Peki ama yeni A6’nın konfor
özellikleri nasıl? Bunun için pisti
terk edip çevredeki şehir dışı yollara
çıkıyoruz. Buradaki yolları
kategorize etmek gerekirse, hafif
bozuk ile berbat aralığında olduğunu
söyleyebiliriz. A6’nın havalı
süspansiyon “Komfort” ve “Auto” modlarında asfalttan gelen
tüm darbeleri emiyor ve değişken
zemin bozukluklarının üzerinde
zorlanmadan ilerliyor. Konfor konusunda
yeni A6, öncüsüne göre
daha sakin ve daha başarılı özellikler
sergiliyor. Buraya kadar her
şey iyi… Ancak zemindeki enlemesine
asfalt yarıkları gibi küçük
darbeler hala iç mekana yansıtılıyor.
Ayrıca köprü bağlantılarındaki
gibi asfalt kırıkları ön süspansiyonda
güçlü vuruntulara neden
oluyor. Yuvarlanma gürültüleri
her zaman dikkat çekici kalsa da
bunun nedeni 19 inçlik büyük
jantlar. Bu konuda nasıl daha iyi
olunacağını BMW gösteriyor:
“Sport” moddayken bile süspansiyonun
darbe emiş kabiliyeti neredeyse
mükemmel. Konu darbeleri
emmek olduğunda BMW, şaşırtıcı
ama, Mercedes’i bile geride
bırakıyor. Mercedes’in süspansiyonu
ise Audi’ye göre biraz daha
yumuşak ve dalgalı zeminlerde karoseri
Audi’den daha fazla sallanıyor.

Sıra maliyetlerde… Acaba yeni
A6 3.0 TDI, sınıfının yeni akıllı seçimi
olabilecek mi? Aracın Almanya
fiyatı 51 bin 200 Euro’dan
başlarken, sürüş dinamizmini
olumlu etkileyen opsiyonlar talep
edildiğinde bu rakam 55 bin Euro’yu
buluyor.


~

Rakiplerinin daha ucuz olmaması
ise küçük bir avuntu olabilir.
Örneğin Mercedes için en
azından 51 bin 765 Euro, BMW
için ise 54 bin 850 Euro’yu gözden
çıkarmak gerekiyor. Yani fiyat konusu,
tercihlerde A6 için olumsuz
bir rol oynamayacaktır.

Sonuç



İlerlemeler küçük adımlarla ama her yönde: Öncüsüne göre
yeni A6 daha konforlu, daha keyifli, daha elit, daha modern, daha
hızlı ve daha tutumlu. Test yapılmadığından tasarruf iddiasını
kanıtlayamasak da, Audi’nin diğer tüm iddialarının doğru olduğunu
söyleyebiliriz. Peki ama tüm bunlar, bugüne kadarki sınıf
lideri 5 Serisi’ni geride bırakmak için yeterli mi? İlk izlenimlerimiz,
bunun tam olarak doğru olmadığı yönünde. Çünkü
BMW kesinlikle üstün ve dengeli özelliklere sahip bir otomobil.
Diğeri, yani Mercedes ise konfor konusunda rakipsiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.