Ayrıcalıklar dünyasına açılan kapı

Japonlar farklı insanlar.
Avrupalı ve
Amerikalılara göre
otomobil konusunda
farklı bir yaklaşım sergiliyorlar.
Geleneklerine
bağlı yaşam tarzına
sahip Japonlar, bunu
ürettikleri otomobile aktarmaktan
da çekinmiyorlar.

Geleneği felsefe
ile birleştiren Mazda’nın
mühendisleri, otomobili
insan ile bir bütün olarak
ele alıp farklı bir yol
çiziyor. Markanın amiral
gemisi olan Mazda6’nın
üçüncü neslinde de aynı
anlayış devam ediyor.

Daha otomobile binmeden,
dış tasarımı ile
çekiciliğini ortaya koymasını
bildi. Tasarımdan
söz açılmışken, aslında
2011 yılına dönmek
gerekir. Mazda, Tokyo
Otomobil Fuarı’nda ilk
kez sergilediği Takeri
konseptiyle Mazda6’nın
geleceğini duyurmuştu.

Amiral da zaten bu
yapıyı nereden aldığını
açıkça gösteriyor. “Hareketin
Ruhu” anlamına
gelen KODO felsefesi
ile üretilen Mazda6 için
mühendisler, ortaya çıkan
otomobilde felsefenin
özünü yakaladıklarına
inanıyorlar.
Yanlış
da sayılmazlar
aslında.

Mazda6’yı
önden incelemeye
başladığımda
ön
burun hemen
kendini belli
ediyor. CX-5’i
anımsatan ön tasarım
otomobilin gücünü gözler
önüne seriyor. İki
parçadan oluşan radyatör
ızgarası ciddi bir duruş
sergiliyor. 6, Mazda
ürün ailesinde gündüz
LED farlarına sahip ilk
model olma özelliğini de
taşıyor. Yan tasarımda
yer alan ütü izi ile arkaya
doğru alçalan tavan,
şişkin çamurluklar ile
gövdenin daha dinamik
durmasını destekliyor.

Coupe görünümlü sedan
kısa ve güçlü bagaj
tasarımı elde etmek için
C sütunu öne doğru hareket
ediyor. Özellikle
stoplar arasında yer alan
bagaj çıtası zarifliği daha
da artırıyor.

~İç mekana geçildiğinde
dış tasarımdaki heyecanın
devam ettiğini
görmek keyfi daha da
artırıyor. Kokpitte yumuşak
malzeme ile kaplanan
bölümler Mazda6
kullanıcısını şımartıyor.
Alışkanlık gerektirmeyen
kullanım kolaylığının,
aslında sizi rahat
ettirmeye yönelik olduğunu
sürüş esnasında
anlıyorsunuz.

Tüm göstergeler
net okunurken
kumandaların yerleşimi,
rahatlığı pekiştiriyor.
Krom çıtalar ve
kaplamalar abartıdan
uzak, sade ama zarif bir
görünüm sunuyor. Arka
koltuk sırasında geniş
bir diz mesafesi var.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.