Babası da Yarışçıydı!

BMW döneminde yeni nesil Mini’lerin
tuning ve aksesuar üretimi “işler”ini
resmen yapabilmek için 2000 yılında
Mini Cooper ve yarışçı Mini’lerin
yaratıcısı John Cooper tarafından John Cooper
Works (JCW) şirketi kurulmuştu. Fakat
Mini’lerin yaratıcısı Alec Issigonis’in arkadaşı
olan John Cooper, bundan tam 40 yıl önce de
yarış otomobilleri tasarlıyor ve üretiyordu.

İlk Mini’lerin de yarışabileceğini düşünen
Issigonis ve Cooper, ekonomik ve herkesin
satın alabileceği ilk performans Mini’sini 1961
yılında Austin ve Morris logolu olarak ortaya
çıkardı. Babası Charles Cooper ile 1946’da
Cooper Car Company’yi küçücük bir garajda
yarış otomobili hazırlamak için kuran John
Cooper, hazırladığı özel yarış aracı konseptleriyle
arkadan motorlu yarış otomobili şasisi
konusunda tüm dünyada tanındı! İlk Mini
Cooper’ı düşünmeye başlarken bile Formula
1 ve Indy’lerde yarışmaya çalışan John Cooper,
bir yandan da “çıplak” tekerlekli ilk yarış
otomobilini hazırlıyordu! O zamanlardan
2000 yılına kadar yarışan tüm Mini’lerin akıl
hocası olmasıyla ünlenen Cooper imzasını
2012 yılının MINI Challenge modellerinde
bile görmeye devam ediyoruz!

John Cooper’ın anısı hala yaşıyor

Ancak John Cooper’ın Works’ü yani “işler”i,
artık MINI’lerin en üst versiyonlarına işaret
ediyor! JCW Tuning’in baz şekli Cooper’ın
elden geçirilmesiyle başlıyor… Cooper S’te
ise sesten motora ciddi farklılıklar yaratılıyor.
R56 kiti ise en hızlı Mini Cooper S için
çok ayrıntılı bir modifikasyon! Bu ailenin en
“haylaz” çocuğu üstü çift yarış çizgili Mini
Coupe ise, belki JCW logosunu en iyi taşıyan
keyif aracı olarak, geçtiğimiz haftalarda
Almanya ile Avusturya arasındaki Alplerin
virajlarında bizlere unutulmayacak bir keyif
sürüşü armağan etti.

MINI Coupe’nin elbette 1598 cc’lik TwinScroll
Turbo 211 HP 260 Nm’lik JCW’sinin
yanında 122 HP 160 Nm’lik Cooper ile 184 HP
240 Nm’lik Cooper S benzinli ve 143 HP 305
Nm’lik Cooper SD dizel seçenekleri de var. Fakat,
6.4 saniyede 100 km/s hıza tırmanan John
Cooper Works Coupe, bizlere John Cooper’ın
yarış efsanesinin günümüzdeki en güzel hatırası
olarak kendisini gösteriyordu! Cooper SD
Coupe’den 10 kg daha hafif olan JCW Coupe,
dizelin ekstra 45 Nm’lik muhteşem torkunu
68 HP ile kapatıyor ve yüksek tonlu egzoz
homurtusuyla farkını duyuruyordu! Elbette
4.3 litre ortalama dizel tüketiminin yanında
JCW Coupe’nin 7.1 lt/100 km’lik benzin tüketimi
ve 114 gr/km’ye karşı 165 gr/km’lik
karbondioksit emisyonu, Cooper SD Coupe’yi
çok daha cazip kılsa da, JCW Coupe bir yarış
otomobili “hava”sıyla benzersizdi.

Coupe’lerin dev bagaj kapağının altındaki
280 litrelik bagaj, tüm MINI ailesinin en
minik yükleme hacmi. Aslında arka koltukların
olmamasıyla uzunlamasına bir bagaj
yerleştirme imkanı olduğunu da belirtmeliyiz.
Roadster şekline göre tavanı hardtop gibi
duran MINI Coupe, JCW halinde gümüş üstü
kırmızı, Cooper SD olarak gri üstü siyah,
Cooper S haliyle mavi üstü siyah ve Cooper
versiyonunda kırmızı üstü beyaz çizgili olarak,
her tipiyle çok güzel duruyordu! Coupe’ler
arasında JCW, Challenge jantlarının arkasında
önde 316 mm çaplı havalandırmalı ve arkada
280 mm çaplı disklerine takılı kırmızı fren
kaliperleri, arka ortadaki köşeli çift egzoz
çıkışı, antrasit tavan kaplaması, dinamik çekiş
kontrol sistemi DTC, sportif direksiyon, Piano
Black kabin içi kaplamaları, suni deri vites
ve el freni, aktif arka spoyleri, siyah zeminli
xenon farlar, beyaz sinyalleri, velur paspaslarıyla
performansı gibi donanımıyla da en önde
giden MINI Coupe!

Fren destek sistemli ABS’nin yanında viraj
fren kontrolü CBC ve elektronik fren gücü
dağılımı EBV, kapıları açıp ışıkları yakan kaza
sensörlerine bağlı havayastıkları, dinamik
çekiş ve stabilite kontrolleri DTC ve DSC gibi
yüksek güvenlik standardıyla yüksek hızına
karşı güven veren JCW Coupe, elektronik
ve iletişim sistemlerinde de büyük BMW’ler
kadar yüklü bir otomobil. Benim gibi büyük
otomobillerden ısrarla ayrılmayan biri bile
beğenebildiğine göre, sanırım bu “haylaz”
herkesin favorisi olacak! Standart versiyonlara
göre ön camı 13 derece daha yatık olan
coupe formu, arkaya doğru 3 cm alçalan basık
tavanı ve uzun büyük camlı bagaj kapağı, bu
formu oluşturan baştasarımcı Anders Warming
imzalı hatların en fazla göze çarpan
öğeleri. John Cooper ismini herkese hatırlatan
MINI Coupe’nin JCW tipini tam olarak anlayabilmek
için gerçek MINI Challege’lar ile
Salzburgring’te yarış temposuyla “döndükten”
sonra, JCW Coupe’lere yerleşip, neredeyse aynı
tempoda pisti aşındırırken, bu John Cooper
isminin nasıl bir değer taşıdığını bir kez daha
anladık! Almanya otoyollarınd 240 km/s’ye
çıkabilen stabil ve sert bir MINI. Ama sedece
iki kişi için!


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.