Bibendum’un sürprizi

Michelin’in yıllardan bu
yana, geleceğin taşımacılığı
için daha çevreci
yöntemlerin bulunmasına
katkı sağladığı Challenge
Bibendum isimli dev organizasyon,
bu yıl Berlin’deydi…
Küresel bir şirket olan
Michelin’in, sadece kendi geleceği
için değil, dünyanın
“temiz” geleceğinden endişe
duyarak, çevreci mobilite fikirlerini
bir araya getiriyor olması,
herkesi heyecanlandırıyor.

Fluence birincilik kürsüsünde


Renault Fluence’ın en çevreci
binek araç olarak birincilik
kürsüsüne çıktığı bu yılki buluşmada
Michelin, orta vadede
lastik üretmeyi planladığı ülkeler
arasında Türkiye’yi de sıraya
aldı. 18 ülkede yılda 175 milyon
lastik üreten marka Türkiye’nin
otomotiv potansiyelinin farkında
olduğunun sinyalini verdi.

Michelin CEO’su ve Yönetici
ortağı Michel Rollier, halen
yaklaşık 800 milyon olan taşıt
araç sayısının 2040’da 1.5 milyar
adede yükseleceğini söylerken,
hem otomobil hem de lastik
endüstrisinin hammaddeyi “nasıl
verimli kullanırız”ın hesabını
yapması gerektiğine dikkat
çekti. Rollier ,”Michelin olarak
ürettiğimiz lastiklerde daha az
doğal kauçuk kullanıp daha
az CO2 salınımının peşindeyiz.
Farklı materyaller ile daha
çevreci ve hafiflemiş lastikler
üzerinde çalışıyoruz” diyerek
konuşmalarını tamamladıktan
sonra soruları yanıtladı. Rollier
Türkiye’deki lastik operasyonlarının
kendileri için önemli
olduğunu, Türkiye’nin Avrupa
bölgesine bağlandığını
belirterek,
orta
vadede üretim
yapmayı planladıkları
pazarlar
arasına
girdiğini dile
getirdi ve ekledi: ”BRIC yani
Brezilya, Rusya, Hindistan ve
Çin’deki mevcudiyetimiz artacak.
Ardından Türkiye başta
olmak üzere diğer gelişmekte
olan pazarlara gireceğiz.” Özellikle
ticari vasıtada güçlü olan
Türk pazarındaki kullanıcıların
lastik konusunda bilinçli olduklarını
kaydeden Rollier, imalata
geçmeleri durumunda pazardaki
konumlarının daha da güçleneceğini
vurguladı. Michelin
Türkiye Pazarlama Direktörü
Sertan Akçagöz de ülkemizde
satışlarının 2010’da bir önceki
yıla göre yüzde 20 büyüdüğüne
dikkat çekerek ,”Lastik pazarındaki
konumumuzu üretim
yapmamamıza rağmen üçüncülüğe
çıkardık. Hedefimiz orta
ve uzun vadede liderlik “ diye
konuştu.

Türkiye’de yaklaşık 10 milyon
otomobil lastiği yenileme pazarı
yer alıyor. Türkiye’deki araç
üreticileri ise orjinal ekipman
olarak yılda yaklaşık 6 milyon
lastik alıyor. Ticari araçlar, iş
makinaları, ağır vasıtalar ve lastik
kaplama pazarı ile toplam iç
pazar 20 milyon adedi buluyor.
Türkiye’deki 3 ana üreticinin
yaptığı lastik ihracatı ise 15
milyonu geçmiş durumda. Bu
yıl talepteki artışla birlikte iç
pazarda 20 milyon adedi geçmesi
beklenen Türkiye’nin lastik
hacmi, böylece ihracatla birlikte
35 milyon adede yaklaşacak.

Yani, Michelin’in Türkiye’de
yatırım yapması için artık zamanın
geldiğini, söylemeliyiz!..


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.