Bilgi ve Teknoloji Komisyonu üyesi milletvekilleri

2009 yılında Türkiye’de 40. yılını kutlayan Renault aynı yıl elektrik motorlu Fluence’ın Bursa’da üretileceğini açıklayarak Türkiye’ye, Oyak ile ortaklığına ve geleceğe duyduğu güveni gösterdi. Renault, herkes için sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda, 2011 yılından itibaren eksiksiz bir sıfır salımlı elektrikli araçlar gamını seri olarak üretip uygun fiyatlarla ticarileştirme konusunda kararlılıkla ilerliyor. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Renault Grubu’nun, elektrik motorlu otomobil seri üretim hedefinin gerçekleştirilmesinde, Fluence Z.E üretimi ile çok önemli ve öncü bir rol üstlendi. Fluence’ın elektrikli versiyonunun üretim hazırlıkları tamamlanarak seri üretim başladı. Kasım ayı sonunda Oyak Renault tarafından üretililen Fluence Z.E.’nin dünya pazarlarına ihracatı başlayacak. Böylelikle Oyak Renault Türk Otomotiv Sanayii için yeni bir çığır daha açmış olacak.

1969’da kurulan ve iki yıl sonrasında faaliyete geçen Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, Renault firmasının Batı Avrupa dışındaki en büyük iştiraki konumunda bulunuyor. Kaporta-Montaj ve Mekanik-Şasi Fabrikaları ile Uluslararası Lojistik Merkezi ve Ar-Ge Merkezi’nden oluşan Oyak Renault, bugün Renault Grubunun dünya çapında var olan 38 üretim merkezinden biri ve 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunuyor. Oyak Renault ‘da 5 model 7 farklı kasa aynı esnek üretim hattında üretiliyor. Oyak Renault halen Symbol, Clio III modelinin 3 ve 5 kapılı hatchback ve Grand Tour versiyonları, Fluence ve Megane HB modellerinin yanı sıra bu modeller için motor, vites kutusu ve diğer yürüyen aksam parçalarının üretimini gerçekleştiriyor.

6 bin kişinin çalıştığı Oyak Renault’nun halen ürettiği Fluence, Megane HB, Renault Symbol ve Clio’lar, 5 kıtada Avustralya’dan Yeni Zelanda’ya, Fransa’dan İngiltere’ye, Tayland’dan Mısır’a, Fas’tan Güney Afrika’ya, Kolombiya’dan Martinik’e 100’den fazla ülkede satışa sunuluyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.