Bir vites fazla

Otomobil geliştiricileri sürekli
hiç kimsenin talep etmediği
aksesuarlara yer veriyor
yenilikler listelerinde. Ön
ısıtmalı hava üfleci, ayarlı yağmur
sensörü veya park asistanı… Ancak
bunlar genel olarak birer oyuncaktan
fazlası değil. Acaba 911’in artık
7 ileri vitese sahip olan manuel
şanzımanı da böyle bir şey mi?
Bu sorunun cevabını bulabilmek
için manuel şanzımanlı yeni 911 ile
birkaç kilometre yol yapmak gerekecek.

Tabi ki arka planda kalan
birkaç ayrıntıyı bilmenin de zararı
olmaz. Örneğin 997 kasa kodlu bir
önceki modelin 6 ileri oranlı Aisin
şanzımanının, yeni 911’in daha kısa
olan arka kısmına sığmadığı gerçeği
gibi… Bu nedenle mühendisler, yeni
Carrera’da ZF’in PDK adlı 7 ileri
oranlı çift debriyajlı şanzımanının
manuelleştirilmiş versiyonunu kullanmak
zorunda kalmışlar.

Peki ama 7 ileri manuel şanzımanla
911’in sürüş özellikleri nasıl?
Bir konuyu önceden belirtelim: Eğer
var olmasa, hiç kimse 7. vitesin
eksikliğini hissetmezdi. Neticede
yeni Carrera S, maksimum hızına 6.
viteste ulaşıyor. Şanzımanın 5 yola
sahip vites tablosu ise Unimog’ları
hatırlatıyor. Ancak U 1300’ün aksine
vites kolu daha iyi konumlandırılmış
ve doğru vitesi bulabilmek için
vites yolları daha hassas tasarlanmış.

Aslına bakılırsa burada “her
zaman” yerine “çoğunlukla” demek
daha doğru olur. Çünkü biraz alışkanlık
gerektiriyor: Özellikle vites
düşürürken kolu arada bir yanlış
yuvaya geçirmeniz mümkün. Ne
yazık ki vites göstergesi de sürücüye
pek de yardımcı olamıyor: Seçilen
vitesi, ayak debriyajdan çekildiğinde
gösteriyor.

~Ancak sürücü kısa bir süre içinde
vitesleri kesin bir hassasiyetle
değiştirmeyi öğreniyor. Bu sırada
vitesler, yuvaları arasında neredeyse
uçarak ilerliyor ve 911’in gerçek bir
911 gibi gitmesini sağlıyor. Tüm
bunlara ilave olarak 7. vites, PDK
şanzımana göre daha kısa tutulmuş.
Bu sayede şehir dışı yollarda,
7. viteste 80 km/s hızla rahatça
ilerlemek mümkün oluyor. Hem
de bunu da kimse talep etmemiş
olmasına rağmen.


Teknik açıklama

Porsche’nin 7 ileri oranlı manuel şanzımanı
7 ileri oranlı manuel şanzıman, Japon tedarikçi Aisin’in 997’de kullanılan 6 ileri oranlı vites
kutusundan daha küçük. ZF’in halen kullanılan 7 ileri PDK (çift debriyajlı şanzıman) şanzımanı
üzerine inşa edilen manuel şanzımanın vites dişlileri,
PDK’dan farklı olarak tek bir ana milin üzerinde. Tek
debriyajı kontrol etme ve vitesleri değiştirme
işini burada sürücü yapıyor.

Teknik veriler
Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş
6 silindirli boxer motor; silindir başına
4 supap; motor hacmi: 3800 cc;
maksimum güç: 400 HP-7400 d/d;
maksimum tork: 440 Nm-5600 d/d;
arkadan itiş; 7 ileri manuel şanzıman;
yakıt deposu: 64 lt; 0-100 km/s: 4.5
sn; maksimum hız: 304 km/s; tüketim:
9.5 lt/100 km; CO2 emisyonları:
224 gr/km


Beğendiklerimiz

Keyif verenler

Bu haliyle daha ucuz. PDK
şanzıman olmadan Carrera S’in
Almanya fiyatı 3 bin 500 Euro daha
hesaplı.

~Beğenmediklerimiz

Can sıkanlar

Mutlak sürüş makinelerinin o
basitliği, her yeni 911 kuşağıyla
biraz daha kayboluyor.

Bizi şaşırtan

Sürpriz oldu

7 ileri şanzımanda 5 vites
yolu… Bu da olabiliyormuş
demek ki!

Sonuç

Hoşunuza gidebilir de, gitmeyebilir
de… Ancak taklit edenler olacaktır.
Yani 911, 7 ileri oranlı manuel
şanzımana sahip tek spor otomobil
olarak kalmayacak. Aslına bakılırsa
eğer sistem buradaki
kadar iyi çalışırsa,
olmaması için bir
sebep de yok. Ayrıca
fazladan bir vitesin
zararı da olmaz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.