Bosch elektro-mobilitenin yolunu açıyor

Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, 2020’de dünya çapında üretilen 103 milyon araçtan yaklaşık 3 milyonunun elektrikli araç ve elektrikli hibrid olacağını ve yaklaşık 6 milyon yeni hibrid otomobilin trafiğe çıkacağını öngörerek; kapsamlı parça, sistem uzmanlığı ve hizmet yelpazesini elektro-mobilite için sürekli bir adım ileriye taşıyor.

2010’dan bu yana Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg ve şu anda Porsche Panamera için paralel tam hibrid teknoloji tedarik eden Bosch’un yenilikçi aks ayrımlı hibrid teknolojisine sahip dünyanın ilk dizel hibridi Peugeot 3008 HYbrid4 ise bu yıl piyasaya sürülecek. 2013 itibarıyla de Bosch, 12 otomobil üreticisi için 20 farklı projede elektrik motorları, güç elektronikleri ve akü teknolojisi gibi temel parçaların seri üretimine başlayacak.

Bosch, Daimler AG ile elektrik motorları geliştirip üretecek ortak bir teşebbüse imza attı. ‘EM-motive GmbH’ adlı teşebbüs 2012’den itibaren Mercedes-Benz ve akıllı elektrikli araçlar için çekiş makineleri tedarik ederken, Bosch elektrikli motorların diğer otomobil üreticilerine satışınından sorumlu olacak.

Tam hibrid tasarımlar yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını düşürüyor


Bosch’un iki full hibrid tasarımı olan paralel tam hibrid ve aks ayrımlı hibrid, bir takviye işlevi ile belirli sürüş koşullarında içten yanmalı motorları destekleyerek dizel motorların boyutlarının küçültülmesini olanak veriyor. Mevcut teknolojiye göre bu, motorun kendisinde herhangi bir ilave değişiklik yapmadan tüketimin ve CO2 emisyonlarının yüzde 25 ila 30 oranında düşürülebileceği anlamına geliyor.

Elektrikli Hibrid; Gelecek Vadeden bir Çözüm

Elektrikli hibridlerin tasarımı da temel olarak bu sistemlerle aynı özelliklere sahip; akü şarj cihazı, her türlü elektrik prizinde şarj edilebiliyor. Akü kapasitesinin daha büyük olması sayesinde hibrid aracın tamamen elektrik ile kat edebileceği mesafe, akü şarjı başına yaklaşık 40 kilometre artıyor. Bu da şehirleşmiş bölgelerde, haftalarca çevre dostu, tamamen elektrikli ve sıfır emisyonlu sürüşü mümkün kılıyor ise içten yanmalı motoru sayesinde uzun mesafeler kat edebiliyor.

Başarının anahtarı, maliyet düşürme

Hibridden tamamen elektrikli otomobillere geçiş sürecinde maliyet açısından da aşılması gereken zorluklar bulunuyor. Bosch, 2020’de elektrikli araçların, içten yanmalı motoru olan benzer araçlardan yaklaşık yüzde 45 daha pahalı olacağını tahmin ediyor. Bu nedenle parçaların geliştirilmesi ve üretiminde, en önemli noktayı sistem maliyetinin düşürülmesi oluşturuyor. Hacimler büyüdükçe fiyatlar düşüyor ve fiyatlar düştükçe kabul oranı artıyor. Bu durum, elektro-mobilite alanındaki tüm projeler için geçerli. Bu doğrultuda, e-bisikletlerden hibridlere ve elektrikli hibridlerden tamamen elektrikli araçlara geçiş sürecinde maliyetleri düşürme, Bosch’un yapılacaklar listesinde en üst sırada yer alıyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.