Bu ikizler tamamen farklı

Kia Ceed mi yoksa Hyundai i30 mu? Kolay
yola sapıp size şöyle bir öneride bulunabiliriz:
Size en yakın bayi hangisinin ise, onu
seçin. Bu işinizi gerçekten kolaylaştıracaktır.
Çünkü ikisi de aynı köklere sahip. Ayrıca
iddiaya göre aralarında önemli farklılıklar da
yok. Neticede Ceed ve i30’un tüm teknolojik
bazları aynı. Aynı motor, aynı şanzıman, aynı
süspansiyon, aynı frenler, aynı elektronik
aksam… Yani hepsi aynı parça raflarından
çıkıyor. Öyleyse bu iki Koreli birbirinden
çok farklı olamaz. Orada biraz farklı bir ayar,
burada biraz farklı bir tasarım… Neticede
bunların hiçbiri büyük farklılıklar yaratacak
özellikler değil.

Ancak gerçek kesinlikle çok farklı. Test
verilerimiz, tüketim ölçümlerimiz, konfor ve
sürüş özellikleri değerlendirmelerimiz, bu
iki Asyalı Golf rakibinin birbirinden gayet
farklı olduklarını ortaya çıkardı. Yani en yakındaki
yetkili satıcıyı bulmanız yönündeki
tavsiyemizi unutup, Ceed ve i30’un izledikleri
farklı rotaları görebilmek için sayfalarımızı
takip edin.

Önce sıra fiyatlarda: Kia Ceed (1.6 lt 135
HP’lik GDI benzinli) ülkemizde 51 bin 100 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Hyundai i30’un (1.6 lt 135 HP’lik
GDI benzinli) başlangıç fiyatıysa 43
bin 900 TL. Ancak burada, benzinli
Kia Ceed’in çift debriyajlı otomatik
şanzımanla kombine edildiğini hatırlatmamız
gerekiyor, zaten aradaki
fiyat farkının büyük bölümü de çift
debriyajlı yeni nesil otomatik vitesten
kaynaklanıyor. Hyundai i30’un
giriş donanımı olan 1.6 GDI Style
donanıma otomatik vites eklendiğindeyse
fiyat 46 bin 800 TL’ye ulaşıyor
ve hala Kia Ceed ile arasında
4 bin TL’den fazla fiyat farkı kalıyor.
Sürüş özelliklerine bakıldığında
i30’un daha iyi ve konforlu olduğunu
söyleyebiliriz. i30’ün süspansiyonu
kısa zemin darbelerine daha hassas
tepkiler vererek genel konforun
daha homojen olmasını da sağlıyor.

~Ceed ise bozuk zeminli yollara sert
tepkiler gösteriyor, karoseri sürekli
titriyor ve direksiyon ve pedallarda
hafif sarsıntılar hissettiriyor. Aslında
bu karakterde en önemli rolü, test
aracının 225 mm tabanlı lastikleri
oynuyor. Kaba zemin dalgalanmalarında
iki aracın da süspansiyonları
limitlerine ulaşıyor ve süspansiyonlardan
vuruntu sesleri geliyor. Üç
kademeli ayar sunan direksiyon sistemi
de pek işe yaramıyor: Otomobil
yön değiştirme komutlarına suni
tepkiler veriyor ve geri bildirimleri
zayıf kalıyor.

Motor konusunda Hyundai çok
küçük bir avantaja sahip. Aynı yapıya
sahip olmasına rağmen i30’un
4 silindirli motorundan çıkan sesler
biraz daha sakin hissettiriyor. Bunun
dışında 135 HP’lik direkt benzin
enjeksiyonlu motor, biraz daha hafif
olan i30’a biraz daha iyi hızlanma
değerleri kazandırıyor.

Kia ise geniş tabanlı lastiklerinin
olumsuz etkisini yaşıyor ve hızlanma
testlerinde saniyenin birkaç
ondalığı kadar yavaş kalıyor. Hem
de tork dağılım grafiğindeki minimum
avantajına rağmen: Farklı
enjeksiyon ayarları volana fazladan
1 Nm daha fazlasını gönderiyor.

Kia Ceed’in testlerde daha fazla
benzin tüketmesinin (% 0.2 lt/100
km daha fazla) nedenlerini, ağırlık
dezavantajı ve geniş tabanlı lastiklerinin
daha yüksek olan sürtünme
katsayısı olarak özetleyebiliriz.
Daha uygun fiyat, daha iyi hızlanma
değeri, daha tutumlu motor…
Göründüğü kadarıyla her
şey Hyundai i30’dan yana. Aslında
Hyundai’den yana olan avantajlar
bu kadarla da sınırlı değil.

~Örneğin arka koltuklardaki iç
mekan genişliği bir nebze daha iyi,
biraz daha ağır yük taşıyabiliyor ve
koltuk konforu da daha iyi: Aka koltuk
sırtlıkları yolcuyu daha iyi desteklerken,
önde ise daha yumuşak
malzemelerin bel destekleri daha
iyi. Kia’nın biraz sert kalan koltuk
dolguları uzun yolculuklarda rahatsız
edici olabiliyor: Yolcular sürekli
daha iyi bir yükseklik ve sırtlık ayarı
arayıp duruyor.

Tüm bu dezavantajlar birikerek
finalde tavsiye yapmamızı kolaylaştırıyor:
Hyundai’yi tercih edin.

1 – Hyundai i30 1.6 GDI

Konu başlangıç fiyatı olduğunda i30 kesinlikle çok avantajlı. Süspansiyon konforu, sürüş özellikleri
ve iç mekan disiplinlerindeki avantajları sayesinde ikizi Ceed’e hatırı sayılır bir fark
atmayı başardı.

2 – Kia Ceed 1.6 GDI

İnce ayarlar konusunda Kia mühendisleri Hyundai’deki meslektaşlarının gerisinde kalmışlar.
Özellikle sportiflik konfordan ödün vermeyi gerektirmiş. Fiyat da DCT otomatik şanzımana
rağmen yüksek.

Aynı 1.6 lt’lik benzinli motora sahip iki Koreli ama otomobillerin verdiği hisler
gayet farklı. Ne Ceed ne de i30 çok yüksek sayıda yıldız alamadı. Özellikle de canlılık
ve sürüş özelliklerinde 3’er yıldızı aşamadılar. ~Daha modern ve canlı bir tasarıma
sahip olan Kia, ikizini geride bırakarak bir yıldız fazlasını yani 4 yıldız almayı başardı.
Yeterince hassas olamayan süspansiyon özellikleriyse bir yıldız kaybetmesine
ve rahatlık disiplinini i30’un kazanmasına neden oldu. İmajda ise Hyundai yeniden
geriye düştü. Kia bize göre daha taze ve genç bir imaja sahip.

Sonuç

Dışarıdan bakıldığında Hyundai i30
ile Kia Ceed’in birçok parçayı ortak
kullanan teknoloji ikizleri olduğunu
anlamak imkansız. Çünkü kıyafetleri
çok farklı. Peki ama hangisi daha güzel?
Bu kesinlikle bir beğeni meselesi.
Ancak karoserlerinin altında birçok
parça aynı olmasına rağmen, karakterlerinin
bu kadar farklı olması kesinlikle
şaşırtıcı. Diğer taraftan buradaki daha
iyi otomobil kesinlikle
Hyundai,
çünkü daha olgun
bir sürüş karakteri
sunuyor ve fiyatı
da daha uygun.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.