Captur gelecekten haber veriyor

Fransız otomobil üreticisi
Renault’nun geleceği ile ilgili
çok önemli bilgiler, yeni konsept
model olan Captur’un ortaya
çıkması ile birlikte gözler önüne
serildi. Farklı tasarımı ile daha ilk
bakışta dikkat çeken Captur,
dünyanın keşfini simgeleyen bir
Crossover.

Bu araç hakkında Renault Tasarım
Direktörü Laurens Van
den Acker yaptığı
açıklamada,
“Dünyayı keşfetmeye
hazır genç
çiftleri hedefleyen
eğlenceli ve sportif bir crossover”
açıklamasını yapıyor. Konsept
Araçlar Tasarım Direktörü
Axel Breun ise bu açıklamaya ek
olarak, “Captur’un temelinde de,
biraz daha teknik ve işlevsel olmakla
beraber hala göz alıcılığı
ile DeZir konsept modelinin başlattığı
tasarım dili var” diyor.

Kompakt yapısı ve tasarımdaki
akıcı hatlarla hafif bir araç
olduğunu çağrıştıran Captur,
kaslı yapısı ileyse güçlü bir arazi
aracının özelliklerini yansıtıyor.
Düz çizgilerin kullanımından
kaçınılan bir tasarıma sahip olan
Captur yaratılırken, start çizgisinden
depara kalkarak yarışı
kazanmayı amaçlayan bir atletin
yapısı kullanılmış. İnsan silüetiyle
dikkat çeken Captur, fotoğraflarından
da görebileceğiniz
gibi son derece dinamik ve atletik
bir yapıda. LED’lerle gövdenin
üzerinde bir dalgalanma hissinin
yaratıldığı araç, mat yüzeyli
geniş kanatları
ile göz dolduran
bir tasarıma
sahip. Captur
sadece görünüm
konusunda değil sunduğu
özellikleri ile de farklı. Hard-
Top tavan çıkarılabiliyor ve bu
sayede aracın karbon yapısı tamamen
ortaya çıkıyor. Kimliği istendiği
gibi farklılaştırılabilen
Captur, coupe, cabriolet ya da bir
arazi aracı görünümüne çok rahat
bir şekilde bürünüyor. ~

Yaşam alanında ise portakal
rengin hakim olduğu bir tasarım
var. Bu sayede sıcak bir görünüm
yakalanırken, havada asılı duruyormuş
gibi bir izlenim uyandıran
konsol tasarımı, koltukların
da kendisine bağlandığı enteresan
bir yapıya sahip. Bununla
birlikte orta konsol, kapı panelleri
ve torpido bölgesi ikinci bir
deri duygusu veren yarı saydam
malzemeden yapılmış. Önde, bu
malzeme yerine yer yer ışıldama
özelliğine sahip teknoelyaftan
kordonlar kullanılmış. Gri deri
kaplı direksiyon simidi, karbon
ve vücudu saran koltuklar, alüminyum
pedal kiti gibi detaylarla
araç sportif ve son derece kaliteli
görünüyor.

Renault Captur, Paris Otomobil
Fuarı’nda sunulan yeniEnergy dCi 130’dan yola çıkarak
geliştirilen Energy dCi 160 çift
turbolu konsept motorla donatılmış.
Renault, CO2 salımında
Avrupa liderliği hedefine ulaşmak
için özellikle downsizing
stratejisinden yararlanmış. Amaç
elektrik motorlu araç gamının yanı
sıra performansı kontrollü
tüketimle uzlaştıran termik motorlar
sunmak. Energy dCi 160
çift turbolu motor, tam da bu
stratejiye uygun bir motor olarak
dikkat çekiyor. Çift turbo sayesinde,
1.6 litrelik motor hacmi
160 HP bir güç üretiyor,
bu da litre başına
neredeyse 100 HP güce
karşılık geliyor. 380 Nm
azami torka 1750
d/d’de ulaşan motor,
düşük devirlerde güçlü
hızlanmalar ve her koşulda
keyifli bir sürüş
sağlayacak şekilde yaratılmış.
Çift kavramalı
EDC vites kutusu ile eşleşen
bu motor, kilometrede
99 g ile sınırlı
CO2 salımıyla
çevre dostu bir
araç olarak ön
plana çıkıyor. ~

Renault, Captur’un
performansını
artırmak
için aracı düşük
hızda yüksek çekiş
sunan yenilikçi
RX2 sistemiyle donatmış. Bu
yeni kendinden kilitlemeli diferansiyel
sistemi, iki çekici tekerlekten
birinde yol tutuş azaldığında,
motor torkunun tamamını
veya bir kısmını, tutunma
gücü en yüksek olan tekerleğe
aktarıyor. Renault Captur ayrıca,
ön camın tepesine yerleştirilen ve
sürüş yardım işlevleri ile birlikte
kullanılabilen bir kameradan
oluşan visio-system’i de
sunan ilk araç. Bu yeni
teknoloji sayesinde merkezi
ekrana aktarılan
yol görüntülerinin üzerine
sentez görüntüler döşenebiliyor.
4223 mm uzunluğunda, 1950
mm genişliğinde ve 1586 mm
yüksekliğinde olan Captur, 2624
mm’lik dingil mesafesine sahip.
1300 kg ağırlığında olan Captur,
güçlü dizel motoru ile 210 km/s
son hıza ulaşabilirken, 0-100
km/s hızlanması ise 8.0 sn olarak
açıklanıyor. Captur’un 1000
metrelik mesafeyi geride bırakması
için ihtiyaç duyduğu süreninse
29 sn olduğu açıklanıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.