Genel

Çarpıcı ve çekici görünüyor

Artık Avrupalı olan Sportage’ın eli artık daha güçlü.

Ülkemizde 1.6 lt 135 HP benzinli
ve 2.0 lt 136 HP’lik dizel motorlarla
satılan Sportage’da, otomatik şanzımanın
sadece dizel motorla alınabiliyor.
Sportage, yenilenmenin ardından
kışkırtıcı ve sportif bir tasarıma
büründü. Asabi bakışlara sahip
olmasını sağlayan ince ve düz far tasarımı
da Sportage’ın çekici görünen
yanlarından. Arka kısım ise biraz
daha sakin. Ama burada da çamurlukların
yarısına kadar ilerleyen
stop lambaları, alt tarafta bir çizgi halinde
kullanılan sis farları ve oluklu
bagaj kapağı da beğeni kazanıyor.

İç mekana geçtiğimizde ise bizi
son derece büyük bir kullanım alanı
karşıladı. Ön ve arka tarafta son
derece rahat bir yaşam alanı sunulurken,
özelikle baş mesafeleri ferahlık
sağlıyor. Bagajda ekstra eşya
gözleri sunuluyor olması beğendiğimiz
yanlarından oldu. Yaşam alanında
sunulan eşya gözlerinin sayısı
da yeterli. Koltukların kalitesi iyi
ve sportif kullanımları da destekliyor.
Müzik sisteminin kullanımı kolay
ve çalma kabiliyeti ile ses kalitesi
beklentileri karşılıyor. Görüş açılarında
da önemli bir sıkıntı yok ve geri
görüş kamerası çok işe yarıyor. Yol
bilgisayarının kumanda elemanının,
gösterge panelinin üzerinde
yer alması ise kullanımı zorlaştırıyor.
Yaşam alanında rahatsız eden detaylardan
bir diğeri ise sert plastiğe
çok fazla rastlanıyor olması: Kokpit,
orta konsol, kapı içleri hatta arka tarafta
bile. İşçilik ve montaj konusunda
da bazı yerlerde problem var.
Havalandırma sisteminin kumanda
elemanları kolay kullanılıren, bu
bölümün iç karartan siyah renkte olması
yaşam alanının ahengini bozuyor.
Direksiyon sistemini ve iri rakamlarla
donatılmış gösterge paneli
kullanım rahatlığı sağlıyor. Direksiyon
simidinin üç kolunda birden
kumanda elemanlarına yer verilmiş
olmasını ise beğenmedik.
Kırmızı renklerle aydınlatılan yaşam
alanında, ergonomik ve kullanımı
kolay kumanda elemanlarına yer
verilmesi olumlu bir özellik.

Sürüş sırasında öncelikli olarak iç
mekana yansıyan sesleri takip ettiğimiz
Sportage, sessiz bir karakterine
sahip olduğunu daha ilk dakikalarda
ispat etti. Konforlu bir sürüş karakterine
de sahip olan araç, 6 ileri
oranlı ve manuel olarak vites değiştirilebilen
yeni otomatik şanzımanı
ile bizden övgü aldı.

Bu kombinasyonla dört tekerlekten
çekiş sistemine de sahip olan
Sportage, başarılı bir sürüş karakteri
sunuyor. 136 HP güç üreten dizel
motorsa biraz sönük kalıyor. Performans
isteklerine özellikle ilk kalkışlar
sırasında yanıt vermekte zorlanan
Sportage, beklediğimiz kadar
atak olamıyor. Asfalt üzerinde güven
veren Kia Sportage hafif arazi şartları
ile de rahatça başa çıkıyor. Fren
pedalı kolay dozlanıyor ve duruş mesafesi
güvenlik beklentilerini yerine
getiriyor.

Sonuç

Kia Sportage çok çekici bir araç. Kibirli bakışlarını
kaliteli bir şekilde atarken, sportif
detaylarını karizmatik unsurlarla birleştirmiş.
Geniş ve başarılı bir yaşam alanına sahip
olan aracın plastik konusunda sıkıntı yaşaması
muhtemel gibi görünüyor. Dizel motor
ortalama performansı karşılarken, performansın
daha iyi olmasını beklerdik. Sportage
iddialı başlangıç fiyatı ile sınıfının ve bu
sınıf türevlerinin işini zora soktu.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.