Çıkarım senle her yola!

Toyota’nın son dönemlerde ülkemizde
gösterdiği “çıkarım senle her
yola” temalı reklam filmi büyük beğeni
kazandı. Bu hafta yaptığımız test
ile birlikte Toyota’nın bu reklamının
izinden gittik ve konuğumuz yenilenen
Land Cruiser Prado olunca Toyota’nın
kullandığı bu slogan gerçek
oldu: Bu araçla gerçekten de her türlü
yolda ilerlemek mümkün.

Bu tip araçlar için çoğu zaman
“küçük bir tank gibi” yakıştırmasını
kullanırız. Ancak yenilenen Prado’yu
kullandıktan sonra bunun da
bir adım ilerisine gitmekte bir sakınca
görmedik: Küçük değil tam
manasıyla bir tank.

Bu heybetli tank yenilenme operasyonu
ile birlikte daha modern çizgilere
sahip olarak karşımıza çıktı.
Aslında bu değişiklik o kadar kolay
değil. Çünkü 4 bin 760 mm uzunluk,
1885 mm genişlik, 1880 mm yükseklik
ve 2 bin 790 mm dingil mesafesi
sunan bir araçta değişim yapmak
adeta bir binayı yeniden restore
etmek gibi. Çok büyük olmasına
rağmen Toyota tasarımcıları, küçük
ama etkili dokunuşlarla Prado’nun
büyük SUV sınıfının değişen
çizgilerine uyum sağlamasını sağlamışlar.

İç mekan özellikleri konusunda ise
devasa kabin genişliğinden söz ederek
lafa başlamak gerekiyor. Dışında
olduğu gibi içinde de bir dev olan
Land Cruiser Prado, kabindeki herkesin
büyük bir rahatlık ve konfor
içinde yolculuk etmesine imkan tanıyor.
Ön koltuk kafalıklarının ortasında
ve tavanda yer alan büyük
televizyon ekranı bu konforu daha da
artıran bir özellik. Arka tarafta çocuklar
ya da yetişkinler bu ekran sayesinde
uzun yolculukları bile hiç sıkılmadan
geride bırakıyor. Bu büyük
ekran, istenmediği zamanlarda uzaktan
kumanda ile tavana saklanabiliyor.

Şehir içinde zor kullanılan bir
araç olduğunu söylediğimiz Land
Cruiser Prado, aslına bakarsanız
otoyol sürüşlerinde de sıkıntı yaşatabiliyor.
Genişliği kompakt bir araçtan
çok fazla olmasa bile özellikle
metrobüs inşaatı nedeniyle şeritleri
daraltılan E5 gibi yollarda ilk başlarda
bir kamyon kullanıyormuşsunuz
gibi bir izlenim uyandırıyor.
Bu nedenle aslında ilk sürüşümüz
biraz tedirginlikle başladı. Fakat
sonrasında durumun o kadar da
vahim olmadığını gördük.

Land Cruiser Prado testimize 3.0
lt’lik dizel motoruyla konuk oldu. Sınıfındaki
diğer araçlarla rekabet
gücü oldukça yüksek olan bu motor,
yakıt tüketimi konusunda çok çekici
sonuçlar elde ediyor. Ancak azalan
tüketim performanstan ödün
anlamına da geliyor. Fabrika verilerinde
Land Cruiser Prado’nun bu
motor seçeneği ile maksimum hızının
175 km/s olduğunu görmek
bile ne demek istediğimizi daha iyi
anlatacaktır. 0-100 km/s hızlanma
sonuçları, yavaş kalmasının önüne
geçse de yüksek hızlara çıkma isteği
fazla değil. Ancak 5 ileri oranlı otomatik
şanzımanın çalışma karakterini
sevdik.

Sonuç

Gördüğü yenileme ile bu tank daha modern
bir hale gelerek rakiplerinin başına daha büyük
dertler açacağını gösterdi. Heybetli görünen
ve aynı heybeti iç mekanında da devam
ettiren Toyota Land Cruiser Prado, satın
alanların, yani bu fiyatı ödeyebilecek şanslı
kişilerin hayatını değiştirebilecek araçlardan
biri. Onunla her türlü zeminde, biraz
daha az performansla da olsa, rahatlıkla ilerleyebileceğinizi
bilmek önemli bir ayrıcalık.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.