Çok çekici oldun!

Ev kadını Porsche’si, fakirler
için 911, dar yolların sporcusu…
Bu ve bunun gibi ilginç
yorumları Porsche yönetimi,
geçmişte, giriş modeli Boxster için
duymak zorunda kalıyordu. Hemen
belirtelim, bu yorumların haklı
bir tarafı yoktu belki de. Özellikle
2004’ten itibaren piyasa çıkan ikinci
nesil, Boxster’in ciddiye alınması gereken
bir spor otomobili olduğunu
gösteriyor. Her ne kadar gerçek bir
spor otomobil gibi görünmese de
onu eleştirenler, Boxster’i fazla yuvarlak,
yumuşak ve zayıf karakterli
olarak tanımlıyorlar.

Tüm bu eleştirilere artık bir nokta
koymanın zamanı geldi. 981 kodlu
yeni Boxster, artık sadece markanın
giriş modeli olmayacak. Tasarım
sorumlusu Michael Mauer ve ekibi,
otomobilin tasarımını daha da etkileyici
hale getirmek için çaba sarf
etti. Hybrid konsepti 918 Spyder’dan
alınan hafif köşeli farlar ve stopların
arasına konumlandırılan arka spoyler
ile daha da çekici olmayı başardı.
Porsche ilk defa Boxster’in dağılımını
değiştirme yoluna gitmiş.

Neredeyse değişmeyen uzunluğuna
(sadece 3 cm arttı) karşın aracın
dingil mesafesi 6.5 cm arttırıldı. Bu
sayede çamurlukların dik konumu
biraz küçülürken sürücü kabini öne
doğru biraz kaydı. Ön kaput kısalırken
arka bölüm görsel açıdan da
birkaç santimetre büyüdü. Bu yeni
görüntü Boxster’a çok yakıştı. Daha
da önemlisi, 1.80 metrelik genişlik
korundu, bu özellik dar yollarda
daha fazla sürüş keyfi anlamına
geliyor.

Porsche aynı zamanda Boxster’in
iç mekanını da baştan sona yeniden
tasarladı. Bu yapı özellikle selefinin
önceden sunmuş olduğu ve biraz kaliteden yoksun halini de tarihe
gömmüş oldu. Seri öncesi üretimi
olan bu otomobil bile sahip olduğu
yüksek kalite, asil bir dokunma hissi
yaratan kaplama ve oturaklı, dolgun
kapıları ile yüksek talepleri yerine
getiriyor.

~Sürücü alışkın olduğu gibi alçak
konumlandırılan, aynı zamanda
ince ama sert dolgu malzemeli koltukta,
konforlu bir şekilde oturuyor.
Daha önceki dar yapı ve pek uygun
olmayan oturma pozisyonu da
böylece geçmişte kaldı. Artık uzun
boylular bile gerçek bir oturma
konforuna sahip olabilecek. Her şey
yolunda mı yani?

Tam olarak değil. Boxster’in kullanımı
hala biraz karışık. Multimedya
sisteminde yer alan kullanım
mönüsü çok iç içe geçmiş, devir göstergesinin
yanında yer alan ekranı
bir kol ile ayarlamak kesinlikle alışkanlık
gerektirecek türden. Şık ama
dağınık düğmeler ile kaplanmış orta
konsolun yerleşimi de biraz karışık
kalmış. Bu düğmelerden iki tanesi
yaz mevsiminde daha da önemli hale
gelecek. Tamamen otomatik olan
tavan açma sistemini kumanda eden
bu iki düğme, açıp kapama işleminde
görev alacak. Boxster’de kapalı
konumdan tavanın tamamen açık
hale gelmesi ise sadece 9 sn sürüyor.
Porsche bu süre ile gurur duyuyor.
Hiçbir rakibinin tavan açma sürati
performansı bu süreden daha iyi
değil, hatta kırmızı ışık süresi bile
daha uzun.

Tasarım ve ergonomik sıkıntılardan
yeterince söz edildi. Boxster’de
çok daha önemli konulara yönelmekte
fayda var: Beygir gücü ve
sürüş performansı! Evet, yeni Boxster
biraz daha güçlendi. 2.7 litrelik
küçük motor eskisine oranla 10 HP
güçlenerek artık 265 HP’yi kullanıma
sunuyor. Daha büyük motor
olan 3.4 litrelik ünite ise 315 HP
güce sahip. Her iki motor da direkt
enjeksiyonlu. Porsche yeni Boxster’i
diyete ve hafif yapıya tabi tutarken,
otomobilin bütünü 25 kg hafifledi.
Boş ağırlığı 1.310 kg olan Boxster’in,
bundan dolayı sürüş performansı
önceki modele göre doğal olarak
iyileşti.

~Opsiyonel sunulan PDK şanzımanı
ile birlikte (fiyatı yaklaşık 2.950
Euro) Boxster S’in 0-100 km/s hızlanması
beş saniyenin altında gerçekleşecek.
Baz model olan manuel
şanzımanlı versiyon bile 6 saniyenin
altında bir değere imza atıyor. Ev
kadını Porsche’siymiş, sevsinler. Bu
değerler gerçek bir spor otomobile
yakışır. Bununla yetinmek istemeyenlere
Porsche yeni model için
Sport-Chrono paketini sunuyor. Bu
paket motor tepkileri, vites değişim
hızı ve yürüyen aksamın yanı sıra
dinamik vites kutusunu da ayarlıyor.

Boxster’in bu hali ile efsanevi
Nürburgring pistindeki prestij turunu
sekiz dakikanın altında tamamlıyor
olması günlük kullanıma bir
katkı sağlamazken, muhabbet ve
iddia ortamlarında otomobil severlere
sohbet malzemesi verecektir.
Artan performansa karşın Porsche,
bu roadsterin yakıt tüketimini
düşürmeyi başarmış. Hafif yapı,
elektrikli hidrolik direksiyon, motor
ve şanzımandaki ısı düzenlemesi
ve Start/Stop sistemi gibi özellikler
sayesinde tüm Boxster versiyonları 9
lt/100 km’den daha az tüketecekler.
Ortalama bir hesap ile eski Boxster’a
göre bu yüzde 15’lik bir ekonomi
anlamına geliyor.

Benzer bir tutumu Porsche, yeni
bir model geçildiği zaman fiyat
politikasında da sergiliyor. Yeni
Boxster’in Almanya satış fiyatı
48.291 Euro’dan başlarken, bu fiyat
önceki modelden 1.309 Euro daha
fazla. S model için ise Porsche fiyata
2.142 Euro zam yaparak 59.120
Euro istiyor. Porsche eğer donanım
listesini de bu doğrultuda şekillendirirse,
fiyatlar çok hızlı bir şekilde
70 bin Euro ve üstüne çıkabilir.
Açıklanan fiyatlar pek sokaktaki
vatandaşa göre olmasa da yeni
Boxster daha ilk karşılaşmada her
kuruşu hak ettiğini açıkça ortaya
koyuyor. Yeni bir Porsche’deki en
önemli konu ise, birkaç hafta içerisinde
bu Boxster’in nasıl sürülebiliyor
olduğunu öğrenecek olmamız.

~Sonuç

Tebrikler, çekici Boxster’in sadece kağıt
üstündeki çizimlerine bakarak bile onun,
son yılların en iyi Porsche’si olduğuna karar
vermek mümkün. Bunun nedeni ise
Zuffenhausen’dekiler artık tekrar eski değerlere
yönelmeleri oldu. Boxster’in boyutu
ve ağırlığı tam oturmuş. Roadster bu hali ile
ciddiye alınması gereken bir spor otomobil
olmayı başardı.

TEKNİK AÇIKLAMA

Boxster için Porsche dinamik bir şanzıman
sunuyor. Yönlendirme açısı, düzlük ve yanal
ivmelenme değerleri sensörler tarafından
tespit edilerek sürüş tarzına göre şanzıman
sertliği mıknatıs tarzındaki bir sıvı ile
değiştiriliyor. Sonuç: ağırlık dağılımındaki
değişiklikte daha daha dengeli bir sürüş karakteri.

TEKNİK VERİLER
Boxster

6 silindirli, Boxer motor; ortada uzunlamasına; silindir başına dört supap; motor hacmi:
2706 cc; maksimum güç: 265 HP-6700 d/d; maksimum tork: 280 Nm-4500 d/d; arkadan
itiş; manuel 6 ileri vites şanzıman (opsiyon 7 ileri PDK); lastik ebatları: 235/45-265/45 ZR
18; u/g/y: 4374/1801/2475 mm; depo: 64 lt; bagaj hacmi: 280 lt; maksimum hız: 264 km/s
(262); 0-100 km/s: 5.8 sn (5.5); tüketim: 8.2 lt/100 km (7.7); CO2 emisyonları: 192 gr/km (180)


Boxster S

6 silindirli, Boxer motor; ortada uzunlamasına; silindir başına dört supap; motor hacmi:
3436 cc; maksimum güç: 315 HP-6700 d/d; maksimum tork: 360 Nm-4500 d/d; arkadan itiş;
manuel 6 ileri vites şanzıman (opsiyon 7 ileri PDK); lastik ebatları: 235/45-265/45 ZR 18;
u/g/y: 4374/1801/2475 mm; depo: 64 lt; bagaj hacmi: 280 lt; maksimum hız: 279 km/s (277);
0-100 km/s: 5.1 sn (4.8); tüketim: 8.8 lt/100 km (8.0); CO2 emisyonları: 206 gr/km (188)


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.