Coupe ateşi

Rastlantı mı yoksa bilinçlimi? Yeni Hyundai GenesisCoupe ilk karşılaştırmalıteste, rakibi Audi A5 ile birebir aynı renkle katıldı: Ateşkırmızısı. Bu rengin parlaklığı bilemeydan okumanın ne kadarbüyük, ne kadar iddialı olduğunugörmek için yeterli: Sportif coupepazarında Hyundai, Alman premiummarkaları gözüne kestirmişdurumda. VW’nin bile Hyundai’yi“yeni büyük güç” olarak kabulettiğini açıklaması, Hyundai’ninciddiyetini gösteriyor.

Hyundai’ın küstah motorsesleri kulağa sportif gelmiyor

Bu kırmızı renkli asfalt canavarı,tam bir centilmen olan A5’e bilerakip olabilecek bir otomobil.Özellikle de Almanya fiyatları arasında9 bin Euro civarında avantajasahip olduğu ve 2 yerine 5 yıl garantisunduğu düşünülürse. Gerçektende bu iki silah, “Made inGermany” fanatiklerinin bile aklınıkarıştırabilecek kadar güçlü.4.63 m’lik boyuyla bu 2+2 oturmadüzenli coupe, A5 ile neredeyse aynıboyda. Kağıt üzerinde motorlarda aynıymış gibi görünüyor: Audi’nin2.0 lt’lik 4 silindirli motoru211 HP, Hyundai’nin aynı hacimdekimotoru ise 214 HP güç üretiyor.Tabi ki ikisi de turbo beslemeli…

Sadece buraya kadar yazılanlarbile, düellonun gerçekten heyecanlıgeçeceğini kanıtlıyor. Hattacanlılık konusunda Hyundai’ninönde olması bile gerekiyor. ÇünküKoreli üretici, BMW’yi örnek aldığınıgösterir bir şekilde, arkadanitiş sistemine karar vermiş. Audi’denise önden çekişli bir otomobilolarak, çok yüksek sürüşözellikleri beklememek gerekiyor.Ancak Hyundai, rekabete bayağışamatalı bir şekilde başlıyor:Anahtarsız ~giriş sisteminin marşdüğmesine (opsiyonel) bastığınızanda 4 silindirli motorun sesleri,sürücüyü sinir etmeye başlıyor. Buseslerin sportiflikle uzaktan yakındanilgisi yok, yani sadece huysuzve kulağa hoş gelmekten uzakhomurtular duyuluyor.

Hyundai sürücüleri özellikleotoyol kullanımlarında tam birses karmaşası dinlemek zorundakalıyor: Güçlü motor gürültülerineçok sayıda çınlama frekansı eşlikediyor, yüksek lastik ve rüzgarseslerini, kadran milinin vuruntuseslerini bastırıyor. Zor vites geçişlerinesahip kısa oranlı şanzımanise motor devrini o kadar artırıyorki Genesis tam bir yakıt canavarınadönüşüyor: Günümüz standartlarınınbayağı gerisinde kalan9.9 lt/100 km’lik tüketim rakamıAudi’den 1.9 lt daha yüksek. Direktenjeksiyon, start-stop sistemi ve vitesdeğiştirme uyarısı (tabi ki A5’tehepsi var) gibi donanımları iseGenesis Coupe henüz tanımıyor bile.Tamam, Hyundai’nin motorukısa bir turbo boşluğunun ardındangayet yüksek bir güç üretiyorama bu güç, test ölçümlerindeAudi’nin belirgin şekilde gerisindekalmasını engelleyemiyor.

Oynak sürüşüyle Hyundaisağlam kaslar gerektiriyor

Peki ama bunun nedeni ne?Daha fazla güce, daha fazla tüketimeve daha düşük ağırlığarağmen A5’ten daha yavaş… Bunundışında Genesis’in süspansiyonuda ağır zayıflıklar sergiliyor.40 yanaklı 19 inçlik lastiklerkonfora pek izin vermiyor.Ancak süspansiyon hem aşırısert hem de uyumlu çalışmıyor:İster çok yavaş isterse otoyolda200 km/s ile ilerlerkenbu coupe, ~süspansiyonundangelen can sıkıcıvuruntular yaşatıyor.Dalgalı zeminlerde Genesis,yolun kenarıyla karşışerit arasında gezinipduruyor. Bu otomobilinayarlarının, Hyundai’ninRüsselsheim’daki merkezindegörev yapan Almanmühendislerin elinden çıktığınainanmak zor. İştebu nedenle Genesis’i kullanırken,sağlam kaslarasahip olmak gerekiyor.Normalde Genesis, arkadanitiş konseptiyle ideal birdinamizm reçetesine sahip.Ancak direksiyonunbildiriminin zayıf olmasıve zor durumlarda iyicesertleşmesi, bunu imkansızkılıyor. ESP’nin dalgalı zemindedüz giderken biledevreye girecek kadar dikkatliayarlara sahip olması,geliştirme çalışmalarındagörev yapanların tüm buacayipliklerin farkında olduklarınıkanıtlıyor gibi.ESP’nin müdahaleleri ise,hata yapan öğrencilericezalandırmaktansakınmayan elisopalı (cetvelli mi desek?)bir öğretmeninsertliğini hatırlatıyor.Sevgili okurlar, otomobilleriçin çok dahanazik eğitim yöntemleride var!Buraya kadar olanlarınAudi’yi hiç heyecanlandırmayacağıkesin. Benzer birdurum kullanışlılıkiçin de geçerli. Aynıuzunluğa ve dahauzun bir dingil mesafesinesahip olmasınarağmen Hyundai’ninbagajı çok daha(fark 100 lt’den daha fazla)küçük. Bunun dışında yüklerin,daha dar bir yüklemeağzı ve daha yüksek bireşik üzerinden bagaja yerleştirilmesigerekiyor.İç mekana geçildiğindeise Audi rakipsiz: A5’in direksiyonundasürücü, kendisiniçok daha rahat hissediyor.Gerçekten de A5, içmekanla ilgili tüm değerlendirmedisiplinlerindedaha iyi özelliklere imzaatıyor ve tam bir keyif otomobiliolduğunu hissettiriyor.Özet olarak A5 için“sportif özelliklere de sahipciddi bir otomobil” denilebilir.Yuvarlanma konforundabile büyük farklılıklarvar. En bozuk zeminlerdebile Audi çok aztitriyor ve asla rahatsız ediciolmuyor. Ayrıca hem sürüş~pozisyonu neredeyseideal, hem de türünün eniyisi olan malzeme kalitesiHyundai’nin çok üzerinde.Bunlara bir de motorunbaşarılı özellikleri ekleniyor:Sessiz ve sarsıntısız çalışıyorve şamatacı Korelirakibine, Alman işi başarılıçalışma karakterinin nasılolduğunu gösteriyor.Bunun dışında Audi’ninmotoru, fazla vites değiştirmeleremahal bırakmıyorve çok daha rahat gezintileryapabiliyorsunuz. Burahatlığın ardındaki sır isedaha alçak devirlerdeyüksek tork (302 Nmyerine 350 Nm) üretiyorolması. Bu sayedeşanzımanda daha fazlarahatlık sağlayandaha uzun oranlarkullanılabiliyor. Örneğin130 km/s hızdaotoyolda ilerlerkenAudi’nin motoru 2400d/d çeviriyor. Genesis’inmotoru ise aynışartlarda 1000 d/d dahafazlasına ihtiyaçduyuyor. Tüm bunlarıdikkate alınca insan,Hyundai’nin hangiözellikleriyle A5’igeride bırakabileceğinimerak ediyor: NeticedeGenesis bir konfor abidesideğil, bagajı bir düğmeyebasıldığında kendiliğindenaçılmıyor, direksiyonundaderinlik ayarı yok,ölü nokta uyarısı veya aktifsüspansiyon gibi teknolojikopsiyonları da yok.

Audi A5 Coupe 2.0 TFSI 268 Puan

Audi karşılaştırmayı belirgin bir farklakazandı. Motor, süspansiyon ve güvenlikdetayları bu karşılaştırmada, Audi’nin sahipolduğu bilgi birikiminin ne kadar yüksekolduğunu kanıtlıyor.

Hyundai Genesis Coupe 2.0 T 207 Puan

Arkadan itişli olmasına rağmen Genesis,ne bir sporcu ne de bir gezinti otomobiliolarak bekleneni verebiliyor. Bunun içinaşırı gürültülü, aşırı sert ve aşırı tüketiyor.Sadece fiyatı avantajlı.~

SONUÇ

Hyundai Coupe ne hale gelmiş? Önden çekişli öncüsünü tercih ederdik. Çünkü eski HyundaiCoupe, VW Scirocco’yu sevmeyenler için gayet iyi ve fazla bilinmeyen bir alternatifti. Yenicoupe büyümüş ve güçlenmiş. Ayrıca üst ligde oynamayı hedefliyor. Ancak bunun için yeterliyeteneklere sahip değil. Örneğin iç mekan genişlikleri Audi A5’ten daha kısıtlı ve 4 silindirlimotoru hem antikalaşmış, hem de fazla tüketen bir makine. Eğer mutlaka bir GenesisCoupe istiyorsanız, otomatik şanzımanlı ve 6 motorlu versiyonu tercih etmenizi öneririz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.