Daha fazla Panda

Fiat Panda efsanesi, üçüncü nesliyle
sürüyor. İlk üretiminden itibaren Fiat
markasının her yıl abartısız, en çok
satan modellerinden biri olan ve 31
yıl boyunca toplam 6.5 milyon adetlik satışa
ulaşarak, 500 modelinin ardından gerçek
bir İtalyan efsanesine dönüşen Panda, yeni
neslinde sunduğu TwinAir Turbo gibi yüksek
teknolojili motorları ve çarpışma uyarı sistemi
gibi güvenlik ekipmanlarıyla çıtayı bir miktar
daha yükseltiyor.

Tanıtımı Napoli’de yapılan yeni Panda’nın
üretimi de Polonya Tichy fabrikasından, yeni
nesille birlikte Napoli yakınlarındaki Pomigliano
Fiat üretim tesislerine kaydırılmış.
Böylece hem tasarımıyla, hem de üretimiyle
Panda’nın yüzde 100 İtalyan otomobili olduğu
vurgulanıyor.
Yuvarlak farların yanı sıra kübik formlara
sahip olan yeni Fiat Panda, büyüyen
boyutlarıyla iç mekanda geniş yaşam alanı
sunabiliyor. Uzunluğu 365 santimetre (+12
santimetre), genişliği 164 santimetre (+7
santimetre) ve yüksekliği 154 santimetre (+1
santimetre) olan yeni Panda, güvenlikten ödün
vermeden 5 kişiye kadar konforlu bir seyahat
imkanı sağlıyor.

Dış mekandaki basit çizgiler ve kübik
tasarım iç mekanda da devam ediyor. Tasarımcılar,
ilk Panda’nın sunduğu basit fonksiyonellikten
uzaklaşmadan aracı yenilemeyi
hedeflemişler. Gösterge paneli ve kokpit
kumandaları da yine aynı felsefeyle, kolay
kullanılıyor. Basit çözümlerle hayatı kolaylaştıran
tasarım anlayışına uygun olarak ‘Slim’
ön yolcu koltukları kullanılmış. İnce fakat
güvenlik ve sağlamlıktan ödün vermeyen
Slim koltuklar, yolculara önde ilave 23 milimetre,
arkada ise 6 milimetre alan sunuyor.

~Slim koltuklar, bagaj kapasitesine de olumlu
katkıda bulunuyor. Yeni Fiat Panda’da 225
litre olan yükleme alanı, arka koltukların
öne doğru kaydırılmasıyla 260 litreye, arka
koltukların tamamen yatırılmasıyla ise 870
litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca otomobilin
içindeki 14 farklı eşya gözü de yolcuların her
türlü ihtiyacını karşılayabiliyor.

Yeni Panda, sürücü ve yolcuların hayatını
kolaylaştıracak yenilikçi özelliklere, cömert
ve akıllı bir yapıya sahip. Yeni Fiat Panda’da
iki yeni sistem kullanılıyor. İlki daha çok üst
segmentlerde bulunan LSCM (Low Speed Collision
Mitigation) düşük hız çarpışma uyarısı,
diğeri ise TomTom 2 Live imzalı Blue&Me
navigasyon sistemi.

Bu sistemlere ek olarak Start/Stop, vites
yükseltme uyarısı ve EcoDrive programı daha
az tüketim, daha az CO2 için öncelikli olarak
ele alınmış özellikler. Panda’da yeni çift silindirli
Fiat motorları da görev alıyor. TwinAir ve
TwinAir turbo. Yeni Fiat Panda’da sunulan bu
yeni motorlar sürüş keyfini çevrecilik kavramı
ile birleştiriyor. Start/Stop otomatiğine de sahip,
atmosferik beslemeli 65 HP gücündeki 0.9
litrelik TwinAir ilk kez Panda’da kendisine yer
buluyor. Öte yandan 2011 yılının en iyi motor
ödülüne sahip TwinAir Turbo motoruysa
85 HP’lik gücüyle Panda’da gücün zirvesini
oluşturuyor. Motor yelpazesini ise yenilenen
1.2 litrelik benzinli motorun (69 HP) dışında,
75 HP gücündeki 1.3 litrelik dizel motor tamamlıyor.
Tüm motor seçenekleriyle Start/
Stop sistemi kombine ediliyor.

~Üçüncü nesil Panda ilk etapta sadece önden
çekişe sahip versiyonla yola çıkacak. Dört tekerlekten
çekiş sistemi ise daha sonra seriye
dahil olacak.

Yeni Panda’nın hem şehir içinde, hem de
şehirler arası yollardaki kullanımı da yine
oldukça kolay ve basit. Deneme şansı bulduğumuz
tüm motorlar, bu küçük araca ihtiyaç
duyacağı performansı sunabiliyor, hem de
biz bu denemeleri araçta 3 kişi varken yaptık,
şehir içi gibi, hızlı otoyollarda da kullandık,
performans konusunda herhangi bir sıkıntı
yaşamadık. Koltukların yüksekteki konumu
sizi biraz ağırlık merkezinden uzaklaştırsa da
iyi bir çevre görüşünün olması güvenli sürüşe
olumlu katkı da yapıyor.

Sonuç

Üç farklı donanım versiyonuyla, 2012’nin
ikinci çeyreğinde satışa sunulacak olan
yeni Fiat Panda’da 14 ve 15 inçlik jant
opsiyonları yer alıyor. Güvenlik konusunda
ise standart dört havayastığı,
ABS ve fren asistan sistemleri standart
olarak sunulurken, ESP ve yokuş kalkış
desteği de opsiyonel olarak da sunuluyor.
Yeni Panda Türkiye’ye bütün motor
versiyonlarıyla ithale edilecek. Özellikle
85 HP’lik, çift silindirli TwinAir Turbo
motoru Panda’yı dinamik bir şehir otomobiline
çevirmek için yeterli.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.