DSG şanzımanla daha etkileyici

Seat Ibiza küçük sınıfın
önemli oyuncularından
biri. Ülkemizde hak ettiği
ilgiyi görmediğini düşündüğümüz
modellerden biri olan
Ibiza, 27 bin 900 TL gibi son derece
iddialı bir başlangıç fiyatına
sahip. 1.4 lt 85 HP, 1.2 lt 105 HP,
1.4 lt 150 HP benzinli ve 1.2 lt
75 HP, 1.2 lt 90 HP dizel motor
seçeneklerine sahip olan Ibiza,
35-37 bin TL gibi bir bedel ödenerek
satın alındığında gerçek
anlamda çekici bir otomobil
halini alıyor. Elbette 27 bin 900
TL olan başlangıç fiyatına satın
alınan otomobille de aynı
tadı almak mümkün ama bu
seviyeye çıkıldığı zaman Ibiza
vazgeçilmesi zor bir otomobil
halini alıyor.

Seat Ibiza görünüm konusunda
küçük sınıftaki en çekici
seçeneklerden biri ama birçok
otomobilde en beğendiğimiz
renk seçeneklerinden biri olan
beyaz bu otomobilin tadından
biraz çalmış, çünkü neredeyse
diğer tüm renk seçeneklerinde
tasarım hatları belirginleşen
Ibiza’da beyaz renk, karoserdeki
hoş detayların fark edilmesini
zorlaştırıyor. Sivri burun
yapısını destekleyen sivri farları
ve BMW’leri andıran (böbrek ızgara)
hava girişi daha ilk bakışta
dikkat çeken Ibiza, alt taraftaki
petek dokuları ile keyif veren
bir görünüme de bürünüyor.
Motor kaputu ve çamurluk birleşiminde
sanki bir samurayın
kılıcı ile bir işaret bırakmış gibi
görünen araç, arkaya doğru devam
eden derin bıçak izleri ile
dinamik ve son derece sportif
görünüyor. Kapıların altındaki
basamağı hatırlatan tasarım da
bütüne çok iyi uyum sağlıyor
ve sportif karakteri destekliyor.
Arka tarafta ise düz yerine biraz
bombeli bir tasarım kullanılarak
farklılık yaratılmış. Açıkçası
bunda çok başarılı olunamamış
ama yine de farklı görünüyor.
Tavan üstü spoylerin tasarımı
sevdiğimiz detaylardan biri
olurken, stop grubunun yanlara
taşma yapması da olumlu bir
özellik.
~
Yaşam alanına da keyif veren
detaylar hakim. Öncelikle ferahlık
konusunda küçük sınıf otomobiller
arasında en iyilerden
birisi olduğunu belirtmek isteriz.
Açık renkli malzemelerin
kullanılması ferahlığı artırırken,
olduğundan daha kaliteli görünmesini
de sağlamış. Direksiyon
simidinin ve göstergelerin tasarımı
da hem sportif hem de son
derece kullanışlı. Metal görünümlü
malzemeler sayesinde
tasarım son derece dinamik
görünüyor. Vites konsolunun
olduğu bölümde ise diğer yerlerin
aksine biraz daha sert bir
plastik kullanılmış. Açıkçası bu
seçim biraz fazla göze batıyor
ve iç mekanın uyumunu bozuyor.
Havalandırma ve müzik
sisteminin olduğu bölümler ise
aracın karakterine aykırı bir
görünüme sahip: Sevdiğimiz
kırmızı renkle aydınlatılıyor olmasına
rağmen sanki bir başka
aracın detaylarıymış gibi algılanıyor.
Kullanım açısından da
sıkıntı yaşadığımız bu bölüm
aynı zamanda sert ışık altında
zor takip ediliyor.

Arka taraf biraz dar


Yaşam alanının genişliği
konusunda ise küçük sınıf bir
otomobilin içinde olduğumuzu
unutmadan değerlendirme
yapmak istiyoruz. Ön tarafta
arkaya göre daha iyi bir alan
olduğu kesin. Arka tarafta ise
Ibiza’dan daha iyi olan birçok
rakip var. Alçak tavan baş mesafesini kısıtlarken, omuz
mesafesi konusunda da sıkıntı
yaşanabilir. Dört kişinin yaşam
alanını paylaştığı dönemlerde
önemli bir sorun olmasa da
beşinci kişi araca bindiğinde,
özellikle ortada kalacak kişi,
zorlu bir yolculuk yapacaktır.
Sessizlik konusunda beklentilerimizi
karşılayan Ibiza’nın
görüş açıları sorunlu. Ancak
bunun birçok otomobilde karşımıza
çıkan bir sorun olduğunu
da unutmamak gerekiyor. Müzik
ve havalandırma sisteminin
performansı açısındansa bir sıkıntı
yaşamadık.
~
Seat Ibiza’nın kaputunun altında
yatan 1.2 lt 105 HP güç
üreten benzinli ünite her zaman
şaşırtıcı bir ürün olduğu ve olmaya
da devam ediyor. Sanki
kaputun altında farklı bir motor
varmış gibi izlenim uyandırıyor
ve beklediğimizden çok daha iyi
bir performans sunuyor. 5600
d/d’de 105 HP güç üreten benzinli
ünite, 175 Nm’lik torkunu
ise 1550-4100 d/d aralığında
sunuyor. Aslında olduğundan
daha güçlü hissettiren motor,
yakıt tüketimi konusunda son
derece cimri olabiliyor. Diğer
VW Grubu otomobillerinde de
tüketimiyle beğenimizi kazanan
bu motor, Ibiza’da da görevini
başarıyla yerine getiriyor.

Şanzıman keyif veriyor


Performans verileri göz dolduran
ünitenin yanında bu kez
çok önemli bir silah arkadaşı
da vardı: DSG şanzıman. 7 ileri
oranlı DSG şanzıman gerçekten
de çok iyi çalışıyor. Vites değişimlerini
yaşam alanına hissettirmeyen
DSG şanzıman, performans
ve ekonomik arasında
çok iyi bir denge kuruyor. Üst
viteslere çok hızlı tırmanması
ile beğeni toplayan şanzıman,
ani hızlanma taleplerine de çok
iyi cevap veriyor. İnsanların otomobil
satın alma kriterlerinden
biri olması da DSG’nin başarısının
bir kanıtı. Orta sertlikle
bir süspansiyon sistemine sahip
olan Ibiza, konfor ve sürüş keyfi
açısından baktığımızda ortalamaların
üzerine çıkıyor. Başarılı
direksiyon simidi ile yapılan
yönlendirmeler sırasında da bir
sorun yaşamadık ve istediğimiz
keyfi aldık.

Sonuç


Seat Ibiza çok şık
görünen bir kıyafete
sahip. İspanyol
ateşini yollara
yansıtmayı başaran
Seat, başarılı tasarımları ile
ön plana çıkan bir marka olmaya
başladı. Dinamik ve son derece
sportif görünen Ibiza, boyundan
daha büyük işler yapan 1.2 lt 105
HP’lik benzinli ünite ve 7 ileri
oranlı DSG şanzımanı ile dinamik
görünümüne uyan bir performans
sergiliyor. Yaşam alanı konusunda
da dinamik tasarımı ile göz dolduran
Ibiza, gerçekten iddialı bir
başlangıç fiyatına da sahip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.