Ekonomik Focus Türkiye’de

Ford’un devrim niteliğindeki
1.0 EcoBoost motoru ilk olarak
Focus modeli üzerinde
kullanılıyor. Focus 1.0 EcoBoost’un
125 HP’lik versiyonu Türkiye pazarına
46 bin TL fiyatla sunuluyor.
Focus’un 1.0 EcoBoost motorunda
100 HP ve 125 HP’lik 2 güç versiyonu
yer alıyor. Ama Türkiye’ye
sadece 125 HP’lik versiyon geliyor.
100 HP’lik EcoBoost versiyonunu ise
daha sonra Fiesta, B-Max gibi daha
küçük sınıflarda görebileceğiz.
3 silindirli, 1 litre hacimli benzinli
EcoBoost motoru çift turbo kullanarak
125 HP güç ve 175 Nm tork
üretiyor. Overboost sırasında bu
tork 200 Nm’ye kadar çıkabiliyor.
Bu güce karşılık Focus ortalamada
sadece 5.0 lt yakıt tüketerek bu
konuda da iddialı olduğunu gözler
önüne seriyor.

Yapılan tanıtımda sadece motor
değil, Focus’da kullanılmaya başlayan
yeni teknolojileri de inceleme
imkanımız oldu. Bunlardan bazıları,
daha üst segmentlerde görmeye
alıştığımız türden özellikler. En dikkat
çekicileri ise şerit takip sistemi,
şeritte kalma yardımcısı, sürücü
dikkat takip sistemi ve otomatik
yanan uzun farlardı. Bu özelliklere
üst segmentlerde çok daha yüksek
fiyatlara sahip olunabilirken, Ford
bu özellikleri “tekno paket” adı
altında birleştirmiş ve 4.500 TL gibi
bir fiyatla müşteriye sunuyor. 2012
yılının en iyi motoru olarak seçilen
1.0 EcoBoost motor, en iyi 1.0
lt’nin altındaki motor ödülüne de
layık görüldü.

Ford’un bu ödüllü
motorunun hedefleri arasında dizel
motor kullanıcıları ve daha fazla
sürüş keyfi isteyen müşteriler yer
alıyor. Türkiye’de de satışa sunulan
Ford Focus 1.0 lt EcoBoost yaklaşık
olarak 46 bin TL gibi bir fiyatla
müşterilerini bekliyor.

Dokunmatik ekranla birlikte Clio’yu küçük
aile otomobilinden çok, küçük lüks sınıf otomobili
haline getirmiş. Renault Clio yeni üç
silindirli benzinli motoru ve dizel motor yelpazesi
( Energy Tce 90: 4.3 litre/100km ve 99
g/km CO2 ve Energy dCi 90: 3.2 litre/100km
ve 83 g/km CO2) sayesinde ekonomik sürüş
odaklı bir bakış açısı benimsemiş.
Renault tasarım Rönesansı perspektifiyle
başlatılan projede ilk adım olan yeni Clio,
parlak bir siyah zemin üzerinde büyük ve
dikey Renault logosunu içeren ön tasarımyla
ön plana çıkıyor. Yenilenen ön farlar ve alt
bölümü krom çerçevelerle kaplanmış ön
taraf LED teknolojisi ile birleştirilmiş. Arka
tarafa bakacak olursak, camlara yakın bir
şekilde konumlandırılmış ve gizlenmiş arka
kapı kolları Clio’ya coupe tarzı bir hava
katmış. Yeni Clio, lansman rengi olan Ateş
Kırmızısı renginin yanı sıra 8 farklı renkle
piyasaya sunulacak.

Orta konsolda internete entegre tablet

Clio’nun iç mekanına bakacak olursak,
uçak kanadı misali ön panel ve orta konsola
yerleştirilmiş multimedya sistemi göze
çarpıyor. Modern ve ergonomik bir tasarım
anlayışını benimseyen Renault mühendisleri
dijital hız göstergesi, konforlu koltuklar ve
piyano siyahı rengi ön konsol kullanarak
Clio’yu daha da güzel bir hale getirmiş.
Renault kişiselleştirme üzerine uzunca bir
süre yoğunlaşmış olacak ki, Clio’nun iç ve dış
görsel özellikleri geniş bir ürün yelpazesine
sahip ve müşteriler bu özellikleri istedikleri
gibi değiştirebiliyorlar. Multimedya sistemi
olarak Renault, R-link ismini verdiği otomobile
ve internete entegre bir tablet kullanıyor.
Yedi inçlik bu yeni tablet sayesinde kullanıcılar,
gözlerini yoldan ayırmadan sesli komut
vererek temel işlevlere güvenli bir şekilde
erişebiliyor. Renault, önceki modellerinden
de tanıdığımız TomTom navigasyon sistemini
kullanıyor ama bu sistem önceki sisteme
göre biraz daha geliştirilmiş bir şekilde karşımıza
çıkıyor. Bu yeni sistem kullanıcıya,
yakıt tüketimini azalttıracak olan açık trafik
durumu ve alternatif yolları gösterme gibi
özellikleri bünyesinde barındırıyor.

Bütün motorlar turbolu ve az yakıyor

Yeni Clio’nun ana hedefi yakıt tasarrufunda
ve CO2 emisyonunda lider olmak. Bunun
için, benzinli ve dizel motorlarını büyük ölçüde
geliştirmiş. Yeni Energy Tce 90 benzinli
motoru kullanan ilk model olan Yeni Clio IV,
bu 900 cc’lik motor ile birlikte 1.4 litre hacimli
motorların performansını kullanıcısına
sunuyor. Energy ailesinin en yeni üyesi olan
yeni 90HP’lik 1.5 dCi motor ise 3.4 lt/100
km’lik yakıt tüketimiyle ülkemizde bir hayli
tutulacağa benziyor. Yeni Clio’nun bir başka
özelliği ise, B segmentinde ilk defa kullanılan
6 vitesli EDC otomoatik vites seçeneğini sunuyor
olması. Bu vites seçeneği Tce 120
benzinli motoruyla birlikte satışa
sunulacak, 1.2 litre hacimli turbo
benzinli motor (120 HP ve 190 Nm
tork) 1.6 litre hacimli motorların
performansına sahip olacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.