Emektar motor ona çok iyi geliyor

Kalitesi, sürüş özellikleri ve motor
seçenekleri önemli bir değişim
geçiren Punto Evo ülkemizde, 1.4 lt
105 HP ve 1.4 lt 77 HP benzinli ve 1.3
Multijet 75 HP dizel motor seçenekleriyle
satılıyor. Punto Evo’da, Active
ve Dynamic olmak üzere iki donanım
paketini kullanılıyor.

Plastik kalitesi belirgin bir şekilde
iyileşen Punto Evo, Bravo’ya benzeyen
tasarımı ile elit beklentilere de
karşılık verebiliyor. Kumanda elemanlarının
kullanımı açısından bir
sıkıntı yaşanmaması da olumlu bir
özellik. Yaşam alanı ile beklentilere
rahat cevap veren Punto Evo’nun küçük
eşya gözlerinin sayısı ne az ne
de çok. Yeni olmalarına koltuklar
hala çok iyi değil: Yan destekler yetersiz,
minderler kısa, sert sırtlıklar
uzun yolculuklarda rahatsız edici
olabiliyor. Direksiyon simidinin kalın
ve parmak yuvalarına sahip yapısını
da beğendik. Kapı içlerindeki
kumaş malzeme ise sert plastik kullanmaktan
çok daha iyi bir çözüm olmuş.
Ferahlık hissi de çift renkli kokpit
tasarımı sayesinde çok iyi. Görüş
açıları konusunda arka tarafta yaşadığımız
küçük sıkıntı dışında bir
problem görmedik.

Boyu 4 metrenin üzerinde olmasına
rağmen her yere rahat girip çıkabilen
Punto, direksiyonun “City”
modu ile yumuşayarak kullanımı kolaylaştırıyor.
Otomobili, hem 25 derecede
hem de 0 derecede kullanma
şansı yakaladık ve klima performansının
her iki şart altında da başarılı
olduğunu gördük. Dönüşlerde
yanan sis lambalarının yarattığı ekstra
aydınlık da hoşumuza gitti.

Fiat’ın iddialı 1.3 Multijet dizel motoru
tutumluluğuyla Punto Evo’nun
albenisini artırıyor. Ancak alt devirlerdeki
cansızlık, devirsiz kullanımda
ısrarcı olursanız canınızı sıkacaktır.
75 HP güç üreten motor 190
Nm’lik torkuyla rahat bir çekiş sunuyor.
5 ileri şanzımanla kombine
edilen motor ilk çalıştırmalarda gürültülü
ama biraz ilerledikten sonra
ses azalıp geri planda kalıyor.
maya başlıyor. Şanzımanın çalışma
karakteri açısından önemli bir olumsuzluk
yok: Yolları net, vites geçişleri
rahat. Keşke geri vites de altıncı
vitesin olması gerektiği yerde değil
de başka bir yerde olsaymış.

Evo’ya dönüşüm, konfora da
olumlu yansımış: Sert darbeler bile
eskisine göre daha iyi emiliyor. Bunun
dışında yol tutuş konusunda da
eskisine göre daha keskin ve daha
iyi. Otoyol kullanımları sırasında
esen sert rüzgarlara başarıyla direnen
otomobil, sık aralıklı viraj testlerinde
de izine sadık kalıyor. Sert
kullanımlarda arka tarafı kopacakmış
gibi bir izlenim uyandırsa bile limitlerini
çok fazla zorlamadıkça bir
sorun olmuyor. Fren performansının
güvenlik sınırının altına başarılı bir
şekilde inmesini de sevdik.

Sonuç


Bize göre Punto Evo, küçük sınıfın yıldızlarından
biri. Fiat konusunda da çok kibirli olmayan
Punto Evo, yeni haliyle çok daha
fazla bir kalite sunuyor. Dış tasarımıyla beğeni
toplayan Punto Evo, iç mekanındaki beğenilen
detaylarıyla özellikle kullanıcılarının
daha fazla gözüne giren b ir otomobil. Herhangi
bir sorun yaşatmayan süspansiyon bırakın
can sıkmayı, gerçekten keyifli sürüşler
sağlıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.