En iyi Lancia bir Amerikan

Lancia ve Chrysler’in Avrupa
pazarında tek bir kimliğe bürünmesini
sağlayan işbirliğinin
ilk ürünleri Lancia Thema ve
Lancia Voyager oldu. Lancia ürün
gamına yeni kıtadan gelen kan nakli
işe yaradı… Lancia artık, B segmentinden
büyük MPV’ye kadar uzanan geniş
bir model yelpazesine kavuşuyor.
Bunun müjdesini ise yeni Thema ve
yeni Voyager modelleri veriyor. Yeni
Thema ve Voyager uluslararası basın
lansmanı İtalya’nın Torino kentinde
gerçekleştirildi. Bu çok özel modellerin
lansmanı için ise Torino’nun tarihi
Carignano Meydanı ve Carignano Tiyatro
Salonu tercih edildi. İtalya’nın
150 yıl önce birleşmesinin sembolü
olarak görülen ve ilk parlamento
binasının da bulunduğu Carignano
Meydanı, Chrysler-Lancia birleşmesiyle
yeni bir otomotiv hanedanlığının
doğuşuna da tanıklık etti. Yeni Lancia
Thema ve Voyager modelleri 2012
yılı ortasında Türkiye pazarına giriş
yapacak, böylece Türkiye’deki Lancia
ürün çeşitliliği de artırılacak.

Lancia Thema, tasarımı, konforu
ve güvenlik özellikleriyle önde


Lancia’nın global amiral gemisi olan
Yeni Thema, 3 farklı donanım seviyesi
ve biri benzinli olmak üzere 3 farklı
motor seçeneğiyle tercih edilebilecek.
286 HP gücünde 3.6 litre V6 benzinli
motor yola gücünü 8 ileri otomatik
vites kutulu şanzımanla aktarırken, 5
ileri otomatik vites kutusu ile donatılan
versiyonlarda 190 HP ve 239 HP
gücündeki 3.0 litre V6 dizel motorlar
görev yapıyor. Bu dizel motorlar
sırasıyla sundukları 440 Nm ve 550
Nm gibi yüksek tork değerleriyle de
dikkat çekiyor.

~5066 milimetre uzunluğa, 1488 milimetre
yüksekliğe, 1902 milimetre
genişliğe ve 3052 milimetre dingil
mesafesine sahip yeni Thema, sunduğu
konfor ve güvenlik özellikleriyle
dikkatleri üzerine topluyor. Lancia
Thema, Hazır Acil Durum Frenleme
(Ready Alert Braking), Yağmurda Fren
Desteği (Rain Brake Support), Önden
Çarpışma İkazı (Forward Collision
Warning) ve Kör Nokta Tespit Sistemi,
Xenon Smartbeam™ Gizli Farlar ve
elektronik denge sistemi (ESC) gibi
70’in üzerinde gelişmiş aktif ve pasif
güvenlik donanımına sahip.

Lancia Voyager MPV segmentinin
yeni referans noktası

Yeni Lancia yelpazesinin ikinci yeni
modeli ise Voyager oldu. Dünya
genelinde 27 yılda 13 milyonun üzerinde
satış rakamına ulaşarak MPV
(Multi Purpose Vehicle-Çok Amaçlı
Araç) segmentinin simgesi olan araç,
Amerikan modelini, İtalyan tarzıyla
birleştirdi. Ortaya ise Chrysler’in seyahat
uzmanlığının, Lancia’nın sürüş
keyfi, ayrıntılara gösterilen özen ve
tasarımı konusundaki uzmanlığı ile
güç birliği yaptığı 7 yolcu kapasiteli
Yeni Lancia Voyager çıktı. MPV segmentinin
referans noktası olan Yeni
Lancia Voyager, 5.21 metre uzunluğa,
1.99 metre genişliğe ve yaklaşık 3.1
metrelik dingil mesafesi üzerinde 1.75
metre yüksekliğe sahip olmasıyla ferah
ve geniş bir yaşam alanı sunuyor.
Lancia Voyager, 6 ileri otomatik vites
kutusu ile donatılan 287 HP 3.6 litre
V6 benzinli ve 6 ileri vites kutulu 165
HP 2.8 litre V6 dizel olmak üzere iki
farklı motor seçeneğine sahip olacak.

~İlk izlenimler

Thesis ve 300C’den çok daha iyi; süspansiyon
daha konforlu, sürüş özellikleri sessiz
ve rahat
Ebatları dikkate alındığında iç mekan
genişliği “makul” seviyesinin üzerine
çıkamıyor.


Neler yeni

Thema’da tamamen yeni iki motor görev
yapıyor: VW’den alınan 3.0 lt’lik dizelin 190
HP ve 239 HP’lik versiyonlarıyla Chrysler’in
3.5 lt 286 HP’lik V6’sı. Sertleştirilen süspansiyon
ayarları ve elektrohidrolik direksiyon
da yeni

Sürüş özellikleri

Sürüş özellikleri şaşırtıcı derecede sessiz,
konforlu ve rahat. Chrysler’in sedanında
yapılan iyileştirmeler gerçekten işe yaramış.
Gerçekten de sadece iyice kaba zemin
bozuklukları iç mekana vuruntular şeklinde
yansıyor. Hızlı yön değiştirme manevralarını
ise bu 2 tonluk araç hala pek sevmiyor.


Teknik veriler

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 6 silindirli
turbo dizel motor; motor hacmi: 2987 cc;
maksimum güç: 190 HP-4000 d/d; maksimum
tork: 440 Nm-1600 d/d; 5 ileri otomatik
şanzıman; 0-100 km/s: 10.1 sn; maksimum
hız: 232 km/s; tüketim: 7.2 lt/100 km; CO2
emisyonları: 191 gr/km


Sonuç



Amerikanları sevenler için gayet uygun bir
seçenek. Aynı durum radikal farklılıkları
sevenler için de geçerli. Bu aracın varlığından
hoşlanacak diğer bir kitle ise, Flaminia
Berlina’dan yani 1969 yılından bu yana gerçek
bir büyük Lancia sedanı bekleyen Lancia
fanatikleri olacaktır.

~LANCIA VOYAGER

İlk izlenimler




Tamamen gizlenebilen koltukları
da içeren iç mekanın yüksek
değişkenliği gerçekten etkileyici.
Dizeller yorgun bir çalışma karakteri
sergilerken, benzinli motorlar
da fazla tüketiyor. Daha iyi motorlar
Voyager’a daha iyi uyardı.

Neler yeni

Chrysler Voyager’ı tanıyanlar için yeniliklerin
sayısı çok az: Öndeki Lancia
ızgarası dışında bir şey bulmak çok
zor. VW Routan da aynı platformu
kullanıyor ve Voyager gibi Kanada’da
üretiliyor.


Sürüş özellikleri

163 HP’lik 4 silindirli motor gücünü
ustalıkla (!) gizliyor: Yorgun, ağır
kanlı ve devirlenmeyi sevmeyen bir
karaktere sahip. Yani bir kamyon
motoruna daha yakın bir karakter
sunuyor. Süspansiyon iyi çalışsa da
biraz fazla ses yapıyor.

Teknik veriler

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 6 silindirli
turbo dizel motor; motor hacmi:
2768 cc; maksimum güç: 163 HP-
3800 d/d; maksimum tork: 360 Nm-
1800 d/d; 6 ileri otomatik şanzıman;
0-100 km/s: 11.9 sn; maksimum hız:
193 km/s; tüketim: 7.9 lt/100 km; CO2
emisyonları: 207 gr/km

Sonuç

Geniş bir iç mekan istiyorsanız en iyi
seçeneklerden biri olabilir. Neticede
4 metreküplük yükleme alanı dikkate
alınması gereken bir değer. Ayrıca baz
donanım seviyesi bile gayet kapsamlı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.