Evoque’da baz versiyon

Range Rover Evoque bundan
böyle a) kademesiz otomatik
şanzımanlı, b) hibrid sistemli,
c) önden çekişli ve d) menzil uzatıcılı
mı olacak? c’yi mi seçtiniz?
Kutlarız. Aynı zamanda üzgünüz
de: “Kim milyoner olmak ister?”
yarışmasının aksine bizden para
kazanamayacaksınız. Ancak bu yazımızı
okuyarak, Şubat 2012’den itibaren
en ucuz Evoque’a yani önden
çekişli ilk Range olan eD4’e para
yatırmaya değip değmeyeceğine karar
verebilirsiniz.

Önce eD4’ün dezavantajlarını ele
alalım. Örneğin otomatik şanzıman
seçeneği yok, daha uzun dişli
oranları (birinci vites ve son dişli)
nedeniyle 100 km/s’ye 0.4 sn daha
geç ulaşıyor, maksimum torku 20
Nm daha düşük, römork çekme
kapasitesi sadece 1.5 ton (4×4 versiyonlarda
1.8 ton) ve maksimum hızı
elektronik olarak 180 km/s’de sınırlandırılmış.
Hala orada mısınız? İyi!
Çünkü sıra avantajlarda.

eD4’ün Almanya satış fiyatı 4 tekerlekli
kardeşinden 1800 Euro dahdüşük, 75 kg daha az olan ağırlığı
sayesinde fabrika tüketim verisi de
100 km’de neredeyse 1 litre daha
düşük. 5.0 lt/100 km’lik tüketim
rakamı, SUV’lardan uzak durmak
zorunda kalan çevrecileri bile kazanabilecek
kadar iyi.

Bunun dışında önden çekişli
Evoque’un sürüş özellikleri, 4 tekerlekten
çekişli kardeşinden daha
kötü değil. Tabi ki sürekli asfalt
üzerinde olduğunuz sürece. Çünkü
arazi şartlarında eD4, 150 HP’lik
motorunun gücünü yere aktarmakta sorun yaşıyor ve direksiyonundaki
çekmeler de daha güçlü oluyor. Diğer
taraftan eD4, şehir dışı yollarda
virajları gayet istekli bir şekilde
alıyor. Süspansiyonunun daha sert
olduğu ise sadece zemin şartları
iyice bozulduğunda hissediliyor.


Teknik özellikler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; motor hacmi:
2179 cc; maksimum güç: 150 HP-4000
d/d; maksimum tork: 380 Nm-1750 d/d;
önden çekiş; 6 ileri manuel şanzıman;
boş ağırlık: 1625 kg; 0-100 km/s: 11.2
sn; maksimum hız: 180 km/s; tüketim:
5.0 lt/100 km; CO2 emisyonları: 133
gr/km

Beğendiklerimiz

Keyif verenler
4 tekerlekten çekiş olmadan
da Evoque, muhteşem görünen
bir SUV.

Beğenmediklerimiz

Can sıkanlar
Ne yazık ki otomatik şanzıman
seçeneği yok: Önden çekişli
Evoque sahipleri vitesleri
bizzat değiştirmek zorunda.


Bizi şaşırtan

Sürpriz oldu
Pazar payı beklediğimizden
daha düşük planlanıyor:
Evoque’ların sadece yüzde
7.5’i eD4 olarak satılacak.


Sonuç

Evoque’un sadece görünümü değil,
fiyatı da çok iddialı. Durum böyle
olunca önden çekişli eD4, uygun
fiyatıyla gayet iyi bir alternatif haline
geliyor. Sürüş özellikleri de TD4
motorlu kardeşlerinden kötü değil.
Ayrıca 4 tekerlekten çekiş sistemine
gerçekte ne kadar ihtiyaç duyulacağı
da unutulmamalı.
Ancak şunu da
belirtelim, bu
versiyonun yakın
zamanda Türkiye’ye
getirilmesi
planlanmıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.