Fiyatına göre çok faydalı

Yenilemeyle birlikte bir anda çarpıcı
bir kimliğe bürünen Fiesta bu radikal
değişimin ardından ülkemizde
yollara çıktı. Fiesta’nın en uygun
fiyatlı versiyonunu teste alarak en az
para karşılığında neleri alabileceğinizi
araştırdık. Donanım açısından
baktığımızda önemli unsurların standart
olduğu görülüyor.

Pahalı caddelerde bile yabancılık
çekmeyeceğiniz Fiesta, kaslı yapısı ile
size sportif bir hava da katacak.

İç mekan da çekici bir tasarıma sahip.
Sıkışıklık ve darlıktan kurtulan
ve ferahlayan iç mekan, sürüş pozisyonu,
yola hakim olma hissi, yan
destekleri, başarılı koltukları, sevdiğimiz
direksiyon simidi, iddialı
göstergeleri, düzenli kokpiti ve hoş
görünmesi ile birlikte kemikli yapısı
ile keyif veren vites kolu büyüleyici.
Human Machine Interface adlı
insan makine arayüzü bazılarının
hoşuna gitmeyebilir. Yaşam alanı sınıfının
en iyisi olmasa da bekleneni
veren Fiesta’nın görüş açıları biraz
sıkıntılı. Arka tarafta dar cam sorun
yaratırken, kalın A sütunları
dönüşlerde görüşü kısıtlıyor. Sivri
kenarların hakimiyetindeki hatlar şık
ve çekici görünüyor ama bu durum
bazılarına abartılı gelebilir. Renk
ise bu otomobilde çok önemli. Dileyenler
için test otomobilimizdeki
gibi abartılı ve yollarda neon lambalarını
andıran bir şekilde dolaşma
fırsatı veren renkler var.

Sürüş özelliklerine baktığımızda
Fiesta’nın HB sınıfının başarılı modeli
Focus’tan çok şeyler aldığını söyleyebiliriz.
Hatta yüzü ve teknik
özellikleri artık eskiyen Focus’un Fiesta’nın
bir adım gerisinde kaldığını
bile söyleyebiliriz.

Harika yürüyen aksamıyla karşımıza
çıkan Fiesta önceki testlerinde
olduğu gibi sürüş karakteri ile yine
beğenimizi kazandı. Kısa aralıklarla
ve biraz da limitleri zorlayarak girdiğimiz
virajlarda Fiesta küçük sapmalar
yaşasa bile hiç tedirgin etmeyen
bir sürüş yaşattı. Direksiyon simidini
çok sevdiğimiz otomobil
sportif göstergeleri ve kemikli vites
geçişleri ile de kendinizi Grup N bir
araçla ralli yapıyormuş gibi hissetmenize
neden oluyor.

Maksimum güce ulaşmak için
yüksek devirlere çıkmak gerekiyor.
114 Nm’lik tork da yüksek sayılabilecek
bir devirde alınıyor: 4200 d/d.
Ancak oranları iyi ayarlanmış manuel
şanzımanla Fiesta’nın performansı
son derece çekici. Yüksek
hızlara ulaşma isteği de fazla olan
motorun maksimum hızı ise çok
yüksek değil. Fren performansıyla da
beklentilere rahat cevap veren Fiesta,
sert fren manevralarında da stabil
yapısından ödün vermiyor. Yakıt
tüketimi açısından baktığımızda gayet
cep dostu olan Ford Fiesta’nın iç
mekanı ise devirli kullanım isteyen
motoru nedeniyle biraz gürültülü.
Devir saatini ne kadar yukarıda tutarsanız
gürültü seviyesi de aynı
oranda artıyor.

Sonuç

Fiesta, fiyatından beklenenden fazlasını veriyor.
Bu fiyata satın alabileceğiniz en iyi otomobillerden
biri diyebileceğimiz Fiesta, iddialı
dış tasarımına uyumlu bir iç mekana ve
yüksek bir donanım seviyesine sahip. Yol tutuş
konusunda sınıfının dışındaki araçlara da
rahatlıkla kafa tutabilecek Fiesta, küçük
hacimli motoru, süspansiyon sistemi ve başarılı
şanzımanı ile görünümünün altında ezilmeyen
bir performans sunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.