Geniş, ucuz, iyi

Facebook veya Twitter gibi
önemli sosyal internet sitelerinde
Almanlar, günde
yaklaşık 54 dakika geçiriyor. Ancak
bu insanların günlerinin ortalama
93 dakikası otomobillerinin içinde
geçiyor. Otomobiller işte bu nedenle
geniş, iyi ve uygun fiyatlı olmalı. İşte
bu nedenle birçok otomobilde sürücülerin
başparmakları çoğunlukla
aşağıyı gösterebiliyor.
Ancak Skoda Octavia Combi için
sanal ortamda “beğen” anlamına
gelen başparmak yukarıda yumruk
işareti bolca kullanılıyor.

İkinci
el haberimizin
konuğu bu kez,
2005 başından
bu yana piyasada olan ikinci nesil
Octavia Combi oldu. Bu otomobili
hazırlarken ana firma VW, başarılı
genlere sahip olmasına özellikle
dikkat etmiş ve Çek çocuğunda,
Golf V’in güvenilir teknolojilerini
kullanmış. Bazıları Passat’ın genlerine
de sahip olduğu söyleyebilir.
Ancak kesin olan tek şey, VW’deki
kardeşleriyle aynı tencerede pişmiş
olduğu.

Octavia Combi, iç mekan genişliği
konusunda da Passat Variant’a meydan
okuyabilecek özelliklere sahip.
Tamam, maksimum hacim 111 lt
daha küçük olabilir ancak genişlik
(+2 cm) ve yükleme derinliği (+1
cm) konularında bu Skoda, VW’deki
gen kardeşini geride bırakmayı başarıyor.

Ne yazık ki Octavia, 2009 ortasındaki
makyaj operasyonuna kadar,
VW’nin eski pompa-meme enjeksiyon
sistemine sahip dizel motorlarda
yetinmek zorundaydı. Bu motorlar
daha sonra aşama aşama daha
sakin common-rail enjeksiyonlu
makinelerle yer değiştirdi. 2007 yılının
ortasından itibarense Octavia,
VW Grubu’nun modern TSI (benzinli)
motorlarıyla da donatılmaya
başlandı. Önceki
modellerin benzinli
motorlarınıysa
Golf IV’ün
75, 102 ve 115
HP’lik makineleri oluşturuyordu.
Octavia’nın motor cephesinin
tepe noktasını ise RS versiyonlar
oluşturuyor. Bunlarda Golf GTI’ın
200 HP’lik turbo benzinli motoru
ve 170 HP’lik bir dizel TDI görev
yapıyor. Güçlü TDI motor ne yazık
ki enjektör tıkanma ve buna bağlı
güç düşüşleriyle boğuşmak zorunda
ve bu problem sadece karmaşık bir
ultrason bombardımanıyla çözülebiliyor.

Ancak bu sorunun sadece
pompa-meme motorları kapsadığını,
Nisan 2008’den itibaren bu probleme
daha dayanıklı common-rail
dizelin kullanılmaya başladığını da
hatırlatmamız gerekiyor.


TEST ARACI:
Test aracımızda 2.0 lt’lik emektar TDI görev yapıyordu. Kilometre sayacında
123 bin 500 rakamının okunduğu araç eksiksiz bir donanım paketine de sahipti: Navigasyon,
klima, hız sabitleyici, park sensörleri… Bunun dışında bu Octavia’nın karoserinde herhangi
bir deformasyon, boyasındaysa en küçük bir çizik bile yoktu.

SÜRÜŞ İZLENİMLERİ:
VW Başkanı Martin Winterkorn Hyundai i30 için söylediği ve basında
büyük yankı uyandıran “hiç tıkırtı yok” sözünü rahatlıkla bu Çek otomobili için de söyleyebilirmiş.
Bu metalik siyah renkli Skoda, kilometre sayacındaki yüksek rakama rağmen gayet
iyi durumda görünüyordu. Hatta lifte kaldırıldığında bile herhangi bir zayıflık göstermedi.
Ancak silindir kapağı çevresindeki yağlanma izleri daha kapsamlı bir araştırma gerektiriyordu:
Acaba bir kaçak mı var yoksa aracın sahibi yağ ikmali sırasında yağ mı damlattı?

DEĞERLENDİRME:
123 bin 500 km gerçekten uzun bir mesafe. Örneğin dünyanın çevresini 3
kez dönmek için yeterli. İnternet sitelerinde benzer hatta daha fazla yol katetmiş örnek de
bulmak mümkün. Bunların da test aracımız kadar iyi olup olmadığını ise bilemeyiz. Yine de
daha pahalı ama daha az kilometre yapmış ikinci el modeller daha doğru bir seçenek olabilir.
Neticede bu aracın da sahibi birkaç yıl sonra satışa çıkaracak ve o zaman test aracımızın
kilometresi çok daha artmış olacaktır.

Arıza istatistiklerinin iki ağırlık merkezi var. Bunlardan ilki 4
supaplı 2.0 lt’lik TDI’ın (KB BKD kodlu partikül filtresiz motor) silindir
kapaklarında sık sık meydana gelen yırtılmalar. İkinci ağırlık
merkeziyse Nisan 2006 öncesi modellerin 6 ileri oranlı manuel
şanzımanları: 5. vites kendiliğinden atıyor. Bunun dışında Octavia
Combi sorunsuz bir araç. Elektrikli servo direksiyon arızaları gibi
önemli sorunlara ender rastlanıyor. DSG şanzıman ve TDI’lardaki
sarsıntılar ise elektronik kontrol ünitelerinin yazılımları güncellenerek
kolayca giderilebiliyor. Bunun dışındakilerse ya çok küçük ya
da çip modifikasyonu gibi kullanıcı kaynaklı sorunlar.

Sonuç

Eğer gerçek dünyada sanal alemden
daha fazla geziniyorsanız
büyük
ihtimalle Octavia
Combi’yi seversiniz.
Günlük kullanımda
harika bir
yol arkadaşı olan
Octavia, hem
fiyatı hem de
performansıyla
ikinci elin etkileyici
seçeneklerinden
biri.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.