GTi efsanesi geri dönüyor

Yeni 208’in tasarımında
mühendisler, efsanevi 205’ten görsel ilham
aldılar. Ancak esinlenme bu kadarla
da sınırlı değil: Efsanevi GTi kısaltması da bu
otomobilden alındı. 205’in bu sportif versiyonu
1980’lerde dinamik ve küçük bir araç arayanların
sevgilisi olmuştu. İlk 205 GTi piyasaya
çıktığında gücü sadece 105 HP’ydi. Yeni küçük
sporcu ise bunu neredeyse ikiye katlayacak:
1.6 lt’lik turbo motorun gücü 200 HP olacak ve
otomobili 7 sn içinde 100 km/s’ye ulaştırıp otoyolda
240 km/s hız yapabilmesini sağlayacak.
208 ailesinin bu en sportif versiyonuyla
ilgili ipuçlarını Peugeot, Cenevre Otomobil
Fuarı’nda sergileyeceği bir konsept ile verecek.
Standart 208’e göre GTi’ın süspansiyonu 36
mm daha alçak. 18 inçlik jantların arasından
parıldayan kırmızı fren kaliperleri ise aracın
sportif kimliğinin altını bir kez daha çiziyor.
Ön spoyler tavan tavandaki küçük kanat aracı
yere bastıran işlevsel eklentiler olarak tasarlanmış.
Öncüsünde olduğu gibi C sütunlarına
metal üzeri kırmızı renkle işlenmiş GTi logosu
hemen göze batıyor. İç mekana bakıldığında,
günümüz sportif araç tasarım unsurlarının
neredeyse tamamını görmek mümkün: Siyah
tavan döşemesi, alüminyum görünümlü
pedallar, iyi şekillendirilmiş spor koltuklar
ve deri-kumaş kombinasyonu döşemeler.
Peugeot’nun açıklamasına göre 208 GTi, 2013
yılında 28 bin Euro civarından başlayan bir
fiyatla piyasaya çıkacak.

Mitsubishi Outlander

Yeni Outlander’ın örtüsünü Japon üretici, Cenevre
Fuarı’nda açacak. 4.66 m ile uzunluğu öncüsüyle
aynı olan yeni Outlander’ın büyük ön ızgarası
ise küçülerek ön kısmında daha fazla metal görünmesi
sağlanmış. Mitsubishi’nin açıklamasına
göre Outlander’ın üçüncü kuşağı, öncüsüne göre
çok daha tutumlu ve güvenli olacak. Bunun için
örneğin 2.0 lt’lik benzinli ve 2.2 lt’lik dizel motorda
start-stop sistemi standart olacak. Yeni geliştirilen
6 ileri oranlı otomatik şanzıman da yakıt tasarrufuna
katkıda bulunacak. Önden çekiş ve 4×4
seçenekleriyle 3 koltuk sırasının korunacağı yeni
SUV’da yeni olarak iki bölgeli otomatik klima ve
xenon farlar kullanılacak. Şerit takip asistanı ve
arkadan çarpma koruma sistemleri ise opsiyon
listesinde yer alacak.

Chevrolet Cruze Station

Hem Astra Caravan gibi görünüyor
hem de Astra Caravan gibi gidiyor.
Cenevre’de görücüye çıkacak olan
Chevrolet Cruze Station, 500 lt ile
1500 lt arasında bir bagaj hacmine
sahip olacak. 4.68 m’lik yeni stationın
bagaj kapasitesi, platformunu
kullandığı genetik ikizi Astra Caravan
ile aynı. Yeni Cruze Station’ın fiyatınsa
Astra’dan yaklaşık 2 bin Euro
daha düşük olacağı açıklandı. Bu da
başlangıç rakamının 16 bin 500 Euro
civarında olacağı anlamına geliyor.
Ön tasarımı ve iç mekanında modernizasyon
çalışmaları yapılan Cruze SW,
motorlarını da Opel’den alacak: 1.7
lt 130 HP’lik dizel ve 1.4 lt 150 HP’lik
turbo benzinli.

Yeni Almera
starta
hazırlanıyor


Nissan’ın kompakt sınıftaki başarısız Almera macerası 6 yıl
sona ermişti. Ancak Japon marka, 2013’te Almera’ya
şans daha tanımaya hazırlanıyor. Yeni otomobilin nasıl
görüneceği hakkındaki ipuçlarını ise Invitation (davet) adlı
konsept otomobilde göreceğiz. Basına dağıtılan fotoğraflardaki
otomobil, gayet dinamik çizgilere sahip: Heybetli
burun tasarımı, arkaya doğru hoş bir hareketle alçalan
siluet ve sportif bir arka kısım. Invitation’ın iç mekanı
ise temiz çizgili, ferah ve kullanışlı bir kokpite sahip: Büyük
göstergeler, basit kumanda mantığı… Motor seçenekleri
hakkında ise Nissan, tasarruflu olacakları dışında bir
açıklama yapmadı. Diğer bir açıklama ise yeni Almera’da
güvenliğe çok önem verileceği oldu. Örneğin kameralarla
aracın tüm çevresi kontrol edilip monitörde gösterilecek.
Safety Shield System adlı güvenlik sistemiyse sürücüyü,
çevredeki engeller ve olası kazalara karşı uyaracak.

Audi: TT RS Plus ve RS 4 Avant

İlkbahar aylarında piyasaya çıkacak olan
TT RS Plus ile Audi, güç yarışını bir adım
ileri taşıyor. Buradaki Plus kelimesi, 20 HP
fazladan güç (360 HP) ve 15 Nm fazladan tork
(465 Nm) anlamına geliyor. Bu yeni haliyle
kompakt coupe, 100 km/s hıza 4.3 sn’de
(DSG şanzımanla 4.1 sn) çıkacak. Roadster ise
aynı hızlanma için 0.1 sn daha fazla zamana
ihtiyaç duyacak. Maksimum hız limitörü ise
280 km/s’de devreye girecek. Plus tabi ki
fiyat artışı anlamına da gelecek: Roadster’in
60 bin 650 Euro’luk Almanya fiyatı, TT RS’ten
3 bin 900 Euro daha fazla olacak.
Sonbahar aylarında ise RS 4 Avant Audi
ailesine katılacak. 76 bin 600 Euro’dan başlayan
fiyatlarla piyasaya çıkacak olan RS 4
Avant’ta 4.2 lt 450 HP’lik bir V8 görev yapacak
ve otomobili 4.7 sn içinde 100 km/s hıza
ulaştıracak. Standart maksimum hız limitörü
250 km/s’de olan otomobilde, bu rakamı
opsiyonel olarak 280 km/s’ye çıkarmak da
mümkün olacak. Süper sporcuları aratmayan
performans rakamlarına rağmen RS 4 Avant,
tabi ki Audi’nin iddiasına göre, 100 km’de 11
lt’den daha az tüketecek. Ancak bu rakama
günlük kullanımda ulaşmak pek de mümkün
görünmüyor.

Bertone Stratos Neo

Bu yıl Bertone, 100. kuruluş yılını
kutlayacak ve ilkbaharın en önemli
otomobil fuarı’nda Nuccio’yu sergileyecek.
Adını firmayı 1934-1997 yılları
arasında yöneten Nuccio Bertone’den
alan yenilik, tabi ki sıra dışı bir süper
sporcu olacak ve firmanın köklü geleneklerini
bünyesinde barındıracak:
Bertone’nin 1970’lerde hayal ettiği gibi
alçak, kama formlu ve ortadan motorlu
bir coupe. O günlerde Statos Zero adlı
bu konsept, insanları neredeyse şoke
etmiş ve İtalyanların spor otomobil
anlayışında köklü bir devrim yaratmıştı.
Gerçekten de o günden sonra
İtalyan spor otomobilleri, Maserati
Boomerang, Lamborghini Countach
ve Lancia Stratos’un seri üretim versiyonu
örneklerinde olduğu gibi, sürekli
daha sivri ve daha kama formlu hale
geldiler.
Nuccio’nun teknolojileri hakkında
Bertone henüz bir açıklama yapmadı.
Ancak izleyeceği rota gayet açık: Kutlama
amaçlı yaratılan bu süper sporcu,
Pekin’den Floransa’ya, dünyanın tüm
otomobil fuarlarında boy gösterecek.

Alfa Disco Volante


Bu otomobile bakmaktan boynumuz tutulacak:
Cenevre Fuarı’nda bu yıl tekerlekli bir UFO görmeye
hazırlanın. Aracın resmi adıysa Disco Volante.
Touring Superleggera’nın hazırladığı bu
Gran Turismo konsepti, ilgilenen olduğu taktirde
zengin müşterilere özel olarak ve tabi ki limitli
seri halinde üretilebilecek. Bu projeyle Milanolu
karoser üreticisi, 1952 yılında Alfa Romeo
teknolojilerini ultra aerodinamik bir karoserle
kaplayarak yarattığı ilk Disco Volante’nin 60.
yılını da kutlamış olacak. Yeni otomobilde de
Alfa teknolojileri kullanılıyor. Örneğin şasi, artık
üretilmeyen 8C Competizione’den, 450 HP’lik V8
ise Maserati’den alınmış.

BMW M6: Hem coupe hem cabrio

“Lütfen kemerlerinizi bağlayın ve keyfini çıkarın!” Yeni M6 Cabrio,
yaz aylarında 131 bin Euro’dan başlayan Almanya fiyatlarıysa
satışa çıkacak. CFK (karbon fiberle güçlendirilmiş plastik) tavanlı
M6 Coupe sonbaharda 123 bin n600 Euro etiketle piyasada olacak.
Her iki araçta da 4.4 lt hacimli çift turbolu V8 motor ve 7 ileri oranlı
çift debriyajlı şanzıman görev yapacak. 560 HP güç ve 680 Nm’lik
tork, Coupe’yi 4.2 sn’de, Cabrio’yu ise 4.3 sn’de 100 km/s hıza ulaştırmak
için yeterli. 250 km/s’deki elektronik maksimum hız limitini
müşteriler, ekstra bedel ödeyerek 305 km/s’ye çıkarttırabilecekler.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.