Günes krallarının düellosu

Kral 14. Louis veya tanındığı
adıyla Güneş Kralı bugün yaşasa,
bu ikiliyi kesinlikle beğenirdi:
Gerçekten şık, havalı, becerikli
ve hükümran ama aynı zamanda
ahlaksız ve ölçüsüz bir ihtişam…
Üstü açık rekabette BMW ve Mercedes,
mücadele seviyesini düzenli
olarak bulutlara doğru taşıyor.
BMW 6 Serisi Cabrio’nun yeni
versiyonunu, güneşli bir İtalya
sabahında rakibi SL ile karşı karşıya
getirdik.

BMW’nin eseri “kale gibi” benzetmesini
rahatlıkla yapabileceğimiz
çok heybetli bir otomobil olmuş:
Neredeyse 5 m’lik uzunluk,
tek parçadan oyulmuşçasına sağlam
görünen bir yapı, gergin ve basık
hatlar, özgün çizgiler ve bir
coupenin çekiciliği… Yeni
BMW’nin bir spor otomobilden
çok bir Gran Turismo olduğu,
“Test the Best” karşılaştırması
için Roma’da toplanan tüm Auto
Bild yayın yönetmenlerinin ortak
fikri. SL ise BMW’nin yanında neredeyse
“narin” bir görüntü çiziyor:
Boyu 30 cm daha kısa, ulaşılmaz
bir kalitenin eşlik ettiği klasik
bir güzelliğe ve etkileyici bir
sükunete sahip. SL’nin 10 yaşına
bastığına inanmak gerçekten imkansız.
Çünkü her yenilemeyle
birlikte daha iyi ve daha güzel bir
otomobil olmaya devam ediyor.
Arkasında taşıdığı efsanevi kısaltma
ile bu otomobil kesinlikle
sağlam bir sporcu. Son makyajı 2
yıl önce geçiren otomobil, bu sırada
etkili bir direksiyon sistemine
de kavuştu: Aktif integral direksiyon.
Bu yeni direksiyon SL’i
hem kullanım rahatlığı, hem de
keyif konularında birer adım daha
ileri, yani normalde bir
BMW’den bekleyeceğimiz seviyelere
taşıdı.

Şimdi de bu BMW geldi… Her
şey olabilir ama ağırkanlı bir sac
yığını değil kesinlikle! Tabi ki hala
çok heybetli. Örneğin varlıklı olmanın
bir zamanlar sembolü olan
bolca kiloya sahip (2 ton’dan fazla).
Dingil mesafesi ise bir Smart’ınzorlanmadan park edebileceği kadar
fazla. Ancak bu büyüklüğün
herhangi bir olumsuz etkisi olmuyor.
Hatta hızlı girilen sert virajlarda
bile… Ancak başarılı direksiyonu
sayesinde bir sınıf küçükmüş
gibi hissettirmesine, gayet
iyi yol tutmasına ve virajlarda
başarıyla dans etmesine rağmen fizik
kuralları hala geçerli. Neticede
6 Serisi Cabrio, büyük kalibreli
bir araç. Abartılı bir güce sahip
olan muhteşem V8 de fiziği kandıramıyor.
Hem de kasırgayı andıran
seslerle hareket geçen 407
adet safkan beygire rağmen. Gerçekten
de egzoz sesleri o kadar etkili
ki, satın alma kitapçığına
“kalp rahatsızlığı olanlara tavsiye
edilmez” ibaresinin ilave edilmesi
gerekiyor.

Bazı BMW fanatikleri 6 Serisi
Cabrio’dan, bir zamanların dinamizm
abidesi olan Z8’i hatırlatacak
bir dinamizm beklemiş olabilir.
BMW ise bunun yerine “keyif”
kavramına önem vermeyi tercih
etmiş. Mercedes ise tercihini
elit bir görünüm kullanmak ve büyük
bir 4 koltuklu cabriodan vazgeçmek
yönünde kullanmış.
Aslına bakılırsa burada “4 koltuklu”
terimi tartışma konusu
olabilir. Örneğin 6 Serisi’nin deri
kaplı arka koltuklarında (dimdik
sırtlıklar, sıfıra yakın diz mesafesi)
hiçbir meslektaşımız kendisini
rahat hissetmedi. Hatta kısa fotoğraf
çekimlerinden bile kaçındılar.

Bu 4 koltuklu şezlong fikri her
zaman mantıklı gelmiyor. Örneğin
konu iç mekandaki türbülanslar
olduğunda. Hem 6 Serisi hem de
SL’in ön koltuk yolcuları, eğimli ön
camlar ve rüzgarlıklar sayesinde,
200 km/s’ye kadar gayet sakin ve
saçları bozulmadan yolculuk edebilir.
İkilinin arka koltuklarında ise
şehir dışı yol hızlarında bile saçlarınız
fırtınadaymış gibi savrulup
duruyor. Bu o kadar rahatsız edici
bir durum ki, bu güneş krallarının
bile tüm ihtişamlarını ve
çekiciliklerini yok ediyor.

MERCEDES SL 350

Önde uzunlamasına konumlandırılmış V6
motor; silindir başına 4 supap; motor hacmi:
3498 cc; maksimum güç: 316 HP-6500
d/d; maksimum tork: 360 Nm-4900 d/d;
arkadan itiş; 7 ileri otomatik şanzıman;
lastikler: 255/45 R 17 W; boyutlar (u/g/y):
4562/1820/1317 mm; dingil mesafesi:
2560 mm; yakıt deposu: 80 lt; bagaj hacmi:
235–339 lt; boş ağırlık: 1825 kg; maksimum
hız: 250 km/s; 0-100 km/s: 6.2 sn;
tüketim: 9.7 lt/100 km; CO2 emisyonları:
226 gr/km

BMW650i Cabrio

Önde uzunlamasına konumlandırılmış
TwinPower turbolu V8; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 4395 cc; maksimum
güç: 407 HP-5500 d/d; maksimum tork:
600 Nm-1750 d/d; arkadan itiş; 8 ileri otomatik
şanzıman; lastikler: 245/45 R 18 Y;
boyutlar (u/g/y): 4894/1894/1365 mm;
dingil mesafesi: 2855 mm; yakıt deposu:
80 lt; bagaj hacmi: 300-350 lt; boş ağırlık:
2015 kg; maksimum hız: 250 km/s; 0-
100 km/s: 5.0 sn; tüketim: 10.7 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 249 gr/km

SONUÇ

Açık havada yolculuk herkesin hayalidir
ve bunu gerçekleştirebilenlere
imrenerek bakarız. 6 Serisi ve SL
bu hayalin tepe noktalarında yer
alan iki cabrio. Her ikisi de kendi tarzına
sahip ve ikisi de kesinlikle çok etkileyici.
Örneğin BMW, heybetli görünen
büyük ve lüks bir cabrio. Ayrıca
göze hoş görünüyor, temsil yeteneği
yüksek ve ağır olmasına rağmen yeterli
sportif ruha da sahip. SL ise olgunluk
döneminde ve kesinlikle çok
keyifli bir otomobil.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.