Hirvonen sezonu açtı Loeb seyretti

Dünya Ralli Şampiyonası’ndasezon 10-13 Şubat tarihleriarasında düzenlenen İsveçRallisi ile birlikte açıldı. Takımlarınyeni otomobillerini kullandığıilk yarış olması nedeniylebüyük bir önemi olan İsveç Rallisi’ndeCitroen beklediğini bulamazken,Ford ise gelecekleilgili çok iyi sinyaller verdi.

Yarışın sonunda ortaya çıkantabloya baktığımızda, ilk üç sırayıFord’un ele geçirmiş olmasıne demek istediğimizi çokdaha iyi anlatacaktır. İsveç Rallisi’ndeyarışa çok iyi başlangıçyapan isim, sürpriz bir pilot oldu.Yeni Fiesta RS WRC ile yarışanMads Ostberg ilk gün elegeçirdiği liderliği, ikinci güngeçilen 10’uncu etaba kadar korudu.Çok iyi bir performans sergileyenve otomobille yakaladığıuyum hemen fark edilen Ostberg,liderliği 11’inci etapta kaybetsebile genel klasmanda ikincisırada finiş görerek çok önemlibir başarı elde etti. M-SportStobart Ford WRT Takımı adınayarışan Ostberg böylelikle sezonaçılışını çok iyi bir şekilde yaparak,Dünya Ralli Şampiyonasıparkurlarında neler yapabileceğiniispatlamış oldu.

Ostberg yarışın en çok dikkatçeken ismi olurken, Fiesta RSWRC ile Mikko Hirvonen sezonaiyi başlayan bir diğer isim oldu.Bir türlü rakibini zorlamakonusunda başarılı olamayanve istenen performansı yakalayamayanHirvonen yarışı kazanarak,Ford taraftarlarına busezonun mutlu geçeceği yönündesinyaller verdi. Yarış sonundayeni otomobilleri ile startaldıkları ilk yarışı zaferle kapadıklarındandolayı çok mutlu olduğunudile getiren Hirvonen,25 puanı cebine koymuş olmanınsevincini yaşadı. Ford cephesini mutlu eden tek gelişmeelbette bu olmadı. İlk iki sırayıHirvonen ve Ostberg ile ele geçirenFord, yeni otomobili ile JariMatti Latvala’nın elde ettiğiüçüncülük sayesinde genel klasmankürsüsünü bütünüyle elegeçirdi ve uzun bir aranın ardındanpodyum hegemonyasıyaşamış oldu.~

XSara WRC ve C4 WRC’nin ardındangelen Citroen’in en yeniralli otomobili DS3 WRC ise ilkyarışta beklentileri karşılayamadı.Bu otomobille yarışan pilotlardanen iyi sonucu, dördüncüsırada finiş gören SebastienOgier elde etti. Rallinin parlayanyıldızlarından olan Ogier,en azından en iyi Citroen pilotuolarak başarılı olmuş oldu. PetterSolberg, Citroen DS3 WRC ilebeşinci sırada finiş görürken,sorunlar yaşamasına rağmen seyircilerinbüyük bir hayal kırıklığıolarak yorumladığı SebastienLoeb ancak altıncı olabildi.Özellikle lastik basınçlarını ayarlamakonusunda takımın büyükbir çaba harcadığı gözlerdenkaçmadı. Yarış sonunda genelklasman liderinin 2 dakika 30 saniyegerisinde kalan Loeb bakalımilerleyen yarışlarda eski formunubulacak mı, ya da artık buefsane sona mı erecek? Bu aradaSolberg’in ehliyetine normaletapta hızlı gittiği için el konuldu!Solberg bu durumun sadeceİsveç için geçerli olduğunu dilegetirirken, bir sonraki yarıştastart alabileceğini açıkladı. Konununilginç yönü ehliyetine elkonulmasının ardından, yarışaracını normal etaplarda Solberg’inco-pilotu Chris Pattersson’unkullanması oldu.

Dünya Ralli Şampiyonası’ndasezon 3-6 Mart tarihlerinde düzenlenecekolan Meksika Rallisiile devam edecek.

Citroen cephesi açılış yarışını podyumun dışında tamamladı.

Fiesta WRC sezonun açılış yarışında çok iyi sonuçlar ortaya çıkardı. Bakalım devamı gelecek mi?

İsveç Rallisi seyir zevki en yüksek yarışlardan biri. Karla kaplı etaplar üzerinde ralli otomobilleri kendi yollarını buluyor.~

Citroen DS3 WRC ile ilkyarışına çıkanSebastien Loeb, isveçRallisi’nin kayıp ismioldu. Kariyeribaşarılarla dolu olanLoeb yarış boyuncalastiklerle uğraştıdurdu. Basınçproblemi yaşamalarınedeniyle CitroenTakımı bu yarışta çokönemli zamanlarkaybetmektenkurtulamadı.




Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.